FrökenMp skrev 2017-04-09 11:49:15 följande:
Åh, förstår dig precis!! Jag skulle själv vilja byta bm men vi bor på litet ställe så det känns så dumt... det är lätt att råda dig till att byta bm och det hade jag nog också gjort om jag inte hade känt likadant som du.
Du får helt enkelt trycka på och kräva remiss istället. Ta med din partner så kanske han kan hjälpa dig och ge dig stöd. Så himla dumt att sånt inte tas på allvar tycker jag. Jag är själv otroligt rädd för förlossningen...
Skönt att läsa att ja inte är ensam om att fundera på att byta men inte våga:( jo nästa gång ska han få vara mer insatt och hjälpa mig att föra min talan. Det är inge.kul att vara rädd för förlossningen.
Any80 skrev 2017-04-09 12:26:20 följande:
Jag e i v 26+0 var förra veckan hos min bm, vi pratade om min förlossningsrädsla , hon skulle skicka remiss och hon sa det e runt v 32 kommer jag att få kallelse ifrån klara Helsingborg , så jag tror runt där kommer du också att få tid , kram
Jag hade hoppats på det men var bm själv som sa v 35-36:(
Bimbim79 skrev 2017-04-09 13:08:21 följande:
Vad säger hon när du hänvisar till tidigare samtal? Hon borde ju skrivit in det i din journal men sånt kan ju också missas tyvärr. Isf får hon ju svara för vad hon sagt innan?
Hon trodde det var allvarligare därför vill hon avakta. Men har pratat ihop mig med gubben nu så han ska hjälpa mig att föra min talan nästa gång.
Joline84 skrev 2017-04-09 17:59:54 följande:
Jaså, men ska det vara en sån omöjlighet att få bli igångsatt? Vet lite hur du känner. Hade oregelbundna värkar ett dygn innan dem ansåg att det var igång på riktigt. Var ju redan då totalt slut.
Precis den känslan att vara slut redan innan allt startar:( fick sovdos sista natten och det var min räddning. Det är ju inte så att jag vill ha en tidig igångsättning utan vill att kroppen ska vara redo för det.
Men det löser sig nog på något sätt. Är bara inte kul med ångest nu när jag vill kunna njuta.