Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Lady K skrev 2017-04-03 10:37:19 följande:

Hur har ni andra det med sammandragningar? Jag har haft ganska mycket sista veckan, framförallt på jobbet där jag ju har enbart arbetsuppgifter av tung fysisk karaktär...Guld värt i detta läget med en svärfar som är gynekolog, skönt att kunna dryfta orosmoment och få råd. Sen finns det såklart gränser för vad jag känner mig bekväm med att diskutera med honom...

Han rekommenderade mig iaf att åka in till gynakuten för att mäta livmodertappen för att på så vis kunna avgöra om sammandragningarna är normala eller något man bör oroa sig över och ev. bli sjukskriven för. Så nu åker jag dit efter lunch och gör vaginalt ultraljud. Hoppas att det inte är någon fara...

Lycka till på gynakuten!

Jag har också börjat få massor. Behöver inte ens anstränga mig för att dom ska komma. Så ska prata med min bm på fredag om hur man ska gå tillväga
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-04-03 12:01:45 följande:

Är en sammandragning då magen blir helt hård lite mer nertill?

Här blir hela livmodern stenhård, jag kan känna precis vart den är och oftast syns det.. Och för mig gör det ont samtidigt. Sitter kvar i 20-40 sekunder sedan blir det helt mjukt igen.
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-04-03 14:21:19 följande:

Jag har inga sammandragningar men minns inte att jag hade några förra gången heller så det har jag inga tankar kring.

Däremot har jag äntligen fått min totala sfinkterruptur från 2008 uppföljd idag. Var erbjuden snitt redan innan gynundersökningen gjordes och hon kunde se och känna varför jag har vissa besvär och upplever det trångt. De har typ sytt ihop för mkt nästan såg hon och det kan jag få hjälp med att rätta till när jag är färdig med att få barn. Så den här bebisen kommer komma ut i slutet på juni med snitt om det inte sätter igång av sig självt tidigare, då kommer det också bli snitt och de får inte säga nej om/när jag vill komma in. Känns skönt att veta men nu blev kag nervös för snittet istället ;)

Vad skönt att du äntligen har fått svar! tråkigt med problem pga det. Hoppas det blir bättre om dom rättar till det.

Vad mysigt med en junibebis och skönt att dom inte kan neka till att komma in! Förstår om du är nervös inför snittet:/
  • Treansresa
    Wooden skrev 2017-04-04 15:07:14 följande:

Fick precis blombud till jobbet från sambon. Blev jätteglad såklart. Skönt att få lite extra uppskattning ibland! :)

Sonen är så jäkla jobbig att söva på kvällarna, och har varit det lååång tid nu, så man har liksom begränsat med partid på kvällen. Så lite extra materiell kärlek var välkommet <3

Men vad underbar han är! Sådant uppskattas så mycket i vardagen!
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-04-07 07:41:28 följande:

Tjohoo, idag går jag in i vecka 28!

Vad underbart! Grattis! Nu blir ju varje dag han stannar en bonus på riktigt :) hur mår du med allt nu? Kunnat slappna av något?
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-04-07 09:28:55 följande:

Härligt tjejer med positiva ord ;) nu är vi verkligen på sista tredjedelen eller på väg in i den.

Det står 88 dagar till BF på mig men det borde ju vara 80-81 dagar kvar om de inte bestämmer sig för att planera in snittet före istället för efter midsommar ;)

Känns så häftigt att vi börjar närma oss. Jag väntar på att komma under 100:) mysigt med bebis innan midsommar kanske:)
  • Treansresa

Här har jag varit helt förstörd sedan mitt bm besök igår. Bebisen mår bra och allt ser bra ut men jag blir inte tagen på allvar med min förlossningsrädsla :( hon vägrar skicka remiss nu. Hon tycker att jag ska gå på ett möte i v 35-36 och göra upp en förlossningsplan bara.. Vart "lovad" nå helt annat i v 12:(

Tycker det är sjukt att man inte blir tagen på allvar för de ser för bra ut på papper. Att jag har ju klarat det förut och det kommer säkert gå bra nu med. Att jag måste ju genomlida detta.

• Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-04-08 22:11:26 följande:

Byt bm, det är deras jobb att ta det på allvar!

Joline84 skrev 2017-04-08 23:33:52 följande:

Men vad dåligt! Det måste hon ju göra. Att du inte ens får en remiss? Finns det ingen möjlighet att du kan byta bm? Jag ska dit på onsdag. Har ju redan en tid till en annan som man får prata med om det veckan efter. Är dock orolig att dem inte kommer låta mig välja snitt. Är det snitt du vill ha?

Haha
    Summerchild skrev 2017-04-09 02:52:45 följande:

Jag tycker epiduralen är fantastisk å skötte förlossningen åt mig utan smärta ...så den tar jag direkt när jag kommer in....annars jäklars....tänker ha en smärtfri förlossning en 3e gång . Fast föder för 4e gången. 4,3-4,8 kg barn :(

acinnaleh skrev 2017-04-09 07:02:10 följande:

Jag tycker som de andra. Kräv remiss för du har rätt att åtminstone få prata krin rädslan eller byt bm. Låter ju liksom tyvärr som att det inte går att prata med henne om den.

Sätter ihop svaret så det inte blir så upprepande. Jag har funderat på det att byta bm. Men vi har bara 2 st här och dom sitter dörr i dörr:( känns så dumt på något sätt.

Jag vill inte ha snitt, utan en igångsättning med tidig eda. Fast vill ha igångsättning om jag är redo, inte innan. Hade jag velat ha snitt hade ja fått komma för att omvändas därifrån. Jag är rädd för smärtan. Gick i 5 dygn med värkar och öppen 3 cm innan dom äntligen satt dropp och tog vattnet sist. Men då jag var hemma stor del av den tiden så räknas den ej in på papper. Utan bara donm 2 dygnen jag sammanlagt avar på sjukhuset.

Har nästa tid till bm i maj så känns som en evighet innan vi kan prata om detta. I v 20 redan skulle vi skicka remiss sa hon i v 12. Nu är jag i 26:(
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-04-09 11:49:15 följande:

Åh, förstår dig precis!! Jag skulle själv vilja byta bm men vi bor på litet ställe så det känns så dumt... det är lätt att råda dig till att byta bm och det hade jag nog också gjort om jag inte hade känt likadant som du.

Du får helt enkelt trycka på och kräva remiss istället. Ta med din partner så kanske han kan hjälpa dig och ge dig stöd. Så himla dumt att sånt inte tas på allvar tycker jag. Jag är själv otroligt rädd för förlossningen...

Skönt att läsa att ja inte är ensam om att fundera på att byta men inte våga:( jo nästa gång ska han få vara mer insatt och hjälpa mig att föra min talan. Det är inge.kul att vara rädd för förlossningen.
    Any80 skrev 2017-04-09 12:26:20 följande:

Jag e i v 26+0 var förra veckan hos min bm, vi pratade om min förlossningsrädsla , hon skulle skicka remiss och hon sa det e runt v 32 kommer jag att få kallelse ifrån klara Helsingborg , så jag tror runt där kommer du också att få tid , kram

Jag hade hoppats på det men var bm själv som sa v 35-36:(
    Bimbim79 skrev 2017-04-09 13:08:21 följande:

Vad säger hon när du hänvisar till tidigare samtal? Hon borde ju skrivit in det i din journal men sånt kan ju också missas tyvärr. Isf får hon ju svara för vad hon sagt innan?

Hon trodde det var allvarligare därför vill hon avakta. Men har pratat ihop mig med gubben nu så han ska hjälpa mig att föra min talan nästa gång.
    Joline84 skrev 2017-04-09 17:59:54 följande:

Jaså, men ska det vara en sån omöjlighet att få bli igångsatt? Vet lite hur du känner. Hade oregelbundna värkar ett dygn innan dem ansåg att det var igång på riktigt. Var ju redan då totalt slut.

Precis den känslan att vara slut redan innan allt startar:( fick sovdos sista natten och det var min räddning. Det är ju inte så att jag vill ha en tidig igångsättning utan vill att kroppen ska vara redo för det.

Men det löser sig nog på något sätt. Är bara inte kul med ångest nu när jag vill kunna njuta.
  • Treansresa
    Powerjess skrev 2017-04-10 21:14:13 följande:

Hej! Jag har en fråga vet inte om jag måste åka in, har jätte ont i underlivet och i låren, gör jätte ont när jag reser mig upp ifrån i en stol! Jag kanske har fått ett åderbråck på underlivet! Jag kissar som vanligt ganska ofta! Är i v.27 bör jag söka vård?

Ring in och rådfråga. Kan även vara framfogen som strular.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny