BF Juli 2017 ny
Vad skönt att läsa att jag inte är ensam! Jag är mycket mer orolig denna gång så allt som är annorlunda blir jag orolig för haha.
Vad skönt att läsa att jag inte är ensam! Jag är mycket mer orolig denna gång så allt som är annorlunda blir jag orolig för haha.
Hur mår ni, mamis? Har ni hälsan eller hur går det?
Jag börjar känna mig tung och blir lätt trött. Men inga ryggproblem ännu.
Just ja igår såg jag bf december tråden! Sjukt endå!
Nu har jag köpt i princip allting till bebis så nu är det väl som gjort att det går åt helvete ;) barnvagn fixade vi i vintras, kläder har jag köpt några plagg även om det inte behövdes, babyskydd köpte jag igår, tunna filtar köpte jag på barnmässan idag samt att jag fick ett par paket med blöjor + lite andra gratisgrejer . Resten har vi sen innan :)
nu är det väl bara några smågrejer som inte är nån idé att köpa än för då kommer det väl bort, typ amningsinlägg, ersättning om inte amningen kommer igång och nåt mer blöjpaket :)
Kom på nu när jag läste om blöjor.
Jag insåg att vi hade ett system som dom kallar blöjstegen här på vårat Ica. Handlar ja för visst mycke så får jag rabatt på blöjor. Så i mitt fall om ja handlar för 600 får jag 40 kr rabatt vilket då gör att små paketen med blöjor blir gratis. Och handlat jag för 900 så får ja 60 kr rabatt och då blir det steg två blöjorna :) Har därför börjat passa på att låta blöjor följa med hem då och då! Ett tips är att hålla koll i eran butik om det finns något bra system:)
Ja det är rätt gött men det skulle vara rätt gött att ha nånting kvar. Nu känns det som jag bara ska vänta ;)
Jag har ju ett blöjbarn fortfarande så blöjrabatten går till honom (tanken är att vi ska börja vänja vid potta när vi går hem i juni). Men i vår affär har dom ca 1 vecka i månaden att om man handlar för 800 kr så får man ett libero blöjpaket så då är det ju bra att passa på att stor handla :)
Om man är med i liberoklubben så får man ju rätt generösa kuponger med jämna mellanrum också. Nu sist fick jag 3 kuponger med 60 kr rabatt vid 2 blöjpaket :)
Jag är faktiskt förvånad att det är så få som vet att vi ska ha barn. Våra barn vet och dom vi har träffat, typ 3-4 Pers som jag känner.
Jag vet att ryktet går i byn och känner att det blir lite " alla har hört det men ingen har sett det så ingen vet till 100 % så ingen vågar säga något!"
Tycker det är ganska häftigt endå. Ingen i släkten har det kommit till och endå gömmer jag aldrig magen. Vi badar 2 ggr i veckan, handlar 2-5 gånger i veckan och rör oss ute på gården dagligen. På gården ser jag dock ut som byggare bob så där vågar absolut ingen fråga.
Tror det kommer få rejäl spridning i slutet på maj då man är utan tjocka ytterkläder hemma på gården. Då folk ser det tydligare. Tycker det är så skönt ju längre vi kommer.
Vill bara tipsa om att Babyland.se har 15% som rabattkod idag och imorgon! Gällde på mycke jag ville ha. :)
Gäller det på barnvagnar?
Får jag fråga hur mycket onyttigt ni äter varje dag?
Börjar nästan få lite ångest hur mycket jag går och småäter...äter ju stora mängder mat också, så får ju i mig mycket nyttigt, så på det sättet är jag inte orolig, men att det ska vara så svårt att låta bli!!!
Idag har jag lyckats trycka i mig:
-1 Dammsugare
-6 rutor marabou helnöt
-1 donut + Festis
-nästan en hel godispåse (sån färdig liten)
Då är dagen inte slut än!!
Igår blev det väl några kakor till och choklad och säkert nåt mer...haha