Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Vet hur det känns skrev 2017-03-28 06:25:29 följande:

Har ni sett att om man köper påslakan till bebisen från olika märken (allt utan Ikea) så är måtten 100*130 men på Ikea är måtten 110*120 så då kan man inte blanda utan måste ha olika täcken??

Jag har köpt sett från Lexington, NG baby och nått från Jollyroom men alla dessa har standard 100*130 sen när vi var på Ikea så insåg vi att det inte passar.

Ikea passar bra till sina egna påslakan?! Knäppt!!!!

Men vaf konstigt! Jag måste alltså köpa ett till täcke då jag har påslakan från olika ställen:( tur du sa något. Fast tror jag lämnar tillbaka på Ikea då bara för att.

Vet att ikea för typ 10 år sedan hade andra mått på deras spjälsäng och madrasser så de inte passade andra. Men det ändrade dom på sedan.
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-03-28 09:55:22 följande:

Helt sjukt dåligt!! Vi köpte täcke från Jollyroom som är vanlig standard 100*130 och struntar i Ikeas. Kommer bara köpa säng och madrass från dom.

Det var av ren slump jag såg det.. dåligt!

Ja det var riktigt dåligt! Hade kunnat bli snopet för mig när spjälsängen ska bäddas då jag hade noll koll. Vad ska ni köpa för spjälsäng?:)
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-03-28 10:59:49 följande:

Har inte bestämt oss än mer än att den ska vara vit. Går på känsla den dagen vi ska köpa. Tänkte köpa sängen i maj.

Allt är klart för bebisen nu förutom själva sängen och madrassen.

Okej:) tänkte bara tipsa om att Babyland har en vit med madrass för 995 och beställer man senast idag med kod blir det bara 845:) men har ni tänkt vänta till maj är de ju tidigt nu:)

Jag har skötbord kvar som möbel, annars är de tillbehör i massor och babysitter och sådant.
  • Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-03-28 23:17:29 följande:

Vi hade stora tjejen 5 år, grabben på 18-19 månader och bebisen i sovrummet första halvåret! Köpte ett par mindre madrasser som va bäddade och klara som vi hade under vår säng, å när de större barnen kom in behövde man bara sticka ner handen å dra fram en madrass, kunde sova vidare med ena armen nere hos dem en stund, efter några månader bandet väl bekvämare att ligga Kvar i sina egna sängar! Vet det va ett halvår jag funderade på att madrassera hela sovrummet så alla kunde sova vart de ville :)

Vilken smart idé! Tänk om man hade varit så smart när barnen var små! Ska jag ta med mig som lösning om denna bebis kommer mycket när dem blir större. Tack:)
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-03-31 09:51:08 följande:

Det känns inte alls som sammandragningar. Det har jag fått mycket av på senaste tiden men det jag pratar om är mer en konstant, brännande känsla. Kan vissa gånger kännas nääätan som träningsvärk.

Kanske är ligamenten....:)

Jag har nå liknande och bm tror dey är ligament:)

Jobbigt men tydligen inge farligt enligt henne
  • Treansresa

Ni får ursäkta dom snygga kläderna och trosränderna;) man är inte snygg i underställ haha. Säkert blir bilden åt fel håll också. Bilden är från igår 24+0

• Treansresa

Vad kul att se magar:) Tänk att vi alla kommit så långt! Mins så väl när jag plussade ocj vi anslöt oss fler och fler:) imorgon är april här dessutom!

Fast tycker tiden går väldigt sakta haha

• Treansresa
    Wooden skrev 2017-03-31 21:41:20 följande:

Haha, alltid du och jag som klagar på att tiden sniglar fram! Tycker dock veckorna rullar på rätt bra nu. Skönt.

Haha ja vi är ivriga du och jag.;) kollar jag bakåt känns det som det har gått fort men inte när ja tittar framåt. Men sista veckan gick fort iallafall haha
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-03-31 22:05:32 följande:

Här hittade jag en sida som visar vad som

händer med organen inne i kroppen under graviditeten. När man ser bilden så förstår man verkligen varför man har en massa olika krämpor.

gravid.ifokus.se/articles/514edecace12c43d0900115a-tredje-trimestern

Snacka om häftigt! Då jag åter igen nattkissat så var det skönt att se bilden så förstår jag Varför Jag kissar massor. Kroppen är fantastiskt :)
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-04-01 22:12:35 följande:

Ja, verkligen! Tekniken har kommit långt. Det går att se ännu bättre egentligen men våran pojke låg för nära livmoderväggen så det var inte lika lätt att urskilja dragen. Men ligger bebisen längre in så ser man jättetydligt!

Åh vad roligt att ha sett! Måste ha blivit verkligare nu:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny