Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-04-20 21:44:59 följande:

Ooops, beställde visst bebiskläder för mer än jag tänkt mig.... svårt när man bara klickar in en massa så blir varukorgen plötsligt rätt full ;).

Vad roligt även fast det blev mer än du tänkt dig! Visst skulle ni få en Tjej?:) Jag tycker det är så roligt att shoppa kläder är så jobbigt att ha köpstopp på kläder haha:) tycker inte det är lika roligt till dom större barnen längre dock, tur dom kan välja själva nu!
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-04-21 05:55:04 följande:

Ja, vi väntar en liten tjej. Sålde/skänkte alla bebiskläder efter andra barnet så behöver ju en hel del.

Jag är glad att vi inget har kvar så man har en ursäkt att handla igen haha. Nu har jag kommit till småsaker och det var också Roligt:)
    Meowt skrev 2017-04-21 06:15:34 följande:

Så mycket roligare att köpa bebiskläder än kläder till sig själv <3

Har blivit sjukskriven 25% från jobbet, mest pga mycket stress, oro och att jag inte mår helt 100 psykiskt, men allt hör ihop med graviditeten. Det gör att jag får mycket sammandragningar och min BM skickade mig till läkare som sjukskrev mig.

Dock är jag mer stressad på jobbet som sjukskriven eftersom att jag får mer att göra på mindre tid, men att jobba 100% funkar inte riktigt heller. Vet inte hur det ska lösas.

Vecka 28 idag för övrigt! :)

Vad jobbigt att du ska göra samma sak på 75% som på 100%. Hade du tänkt jobba länge till?:( hoppas du hittar en hållbar lösning så du kanske. Får slappa av och stressa av.

Jag är också i v 28 (27+1) tycker äntligen tiden går fortare:) om 10 veckor är den fäedigbakad :)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-04-21 07:42:33 följande:

Går in i vecka 30 idag! Nu går det undan!!

Det låter helt sjukt med vecka 30! Tänk vad tiden har gått fort och mycket har hänt. Minns fortfarande dig från plusset du fick innan detta då vi också var i samma tråd. minns min trådstart då ja fick mf som du svarade på och nu sitter vi här! Hoppas tiden bara flyter på nu på slutet!
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-04-21 10:43:48 följande:

Ja, det trodde man aldrig att man skulle sitta här i vecka 30 efter allt man gått igenom på 2 år...

Nu har du nog lite bättre minne än mig, men fick vi missfall samtidigt innan detta?

Ja vi vart båda gravida med bim september, sedan fick du mf ganska direkt och jag 3/10. Sedan plussade vi båda på första försöket igen fast du 2 veckor före typ:) så vi var i samma bim tråd 2 månader:) minns det så väl då din historia berörde mig så mycket. Och det gör den än idag!
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-04-21 16:40:06 följande:

Jaha...jag själv minns ju inga namn..nästan så jag skäms. Men vad gulligt skrivet av dig.

Ja jösses, vilken resa man varit med om...jag hoppas verkligen på ett bra slut nu, för oss båda!

Haha ingen fara. Bytte faktiskt namn där mitt i också:) ja det är en rejäl resa du haft sista två åren. Nu är de sista veckorna kvar sedan har du en bebis i din famn:)
  • Treansresa
    KaffeOchHybris skrev 2017-04-22 17:19:26 följande:

Magbild v30 med tillhörande läsning och stökig bakgrund. ;) 

Vad mysigt det ser ut:) jag har precis läst den boken. Vad tycker du?:)
  • Treansresa
    KaffeOchHybris skrev 2017-04-22 17:46:14 följande:

Jag tyckte den var bra, men eftersom jag är förstföderska så har jag ingen referensram för hur stark smärtan blir och hur jag kan tänkas reagera. Så det är svårt att veta om de tipsen som det står om i boken kommer fungera för mig. Men det känns ju alltid bra att ha övningar till hands, något att pröva och förbereda sig med. Vad tyckte du?

Jag har kört helt annat mina.förlossningar så har lite svårt att förstå hur det ska gå till. Men min teknik jag haft då har dock inte funkat då så detta kanske gör det:) tyckte dock den var bra skriven:)
  • Treansresa

Vet inte om man får tipsa såhär men chansar.

Alla som vill pröva läsa den boken gratis så har storytel nu gratis i 2 veckor för nya medlemmar. Och där finns den. Kom bara ihåg att säga upp abonnemanget igen. Enda nackdelen är att man måste läsa på telefonen:) jag läste den först där men har nu beställt den då jag tror jag behöver läsa den fler gånger

• Treansresa

Vi har börjat skriva ihop brevet. Men det är mycke för att förbereda sig. Gå igenom alla tänkbara steg.

• Treansresa
    Any80 skrev 2017-04-24 22:43:37 följande:

Nu har vår vagnen kommit :)

Vilken snygg vagn och färg:) vad är det för märke på vagnen?:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny