Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-05-11 18:43:43 följande:

Här är min mage, imorgon går jag in i vecka 33.

Skulle ta på mig ett par mammabyxor igår som jag gått mycket i nu, hade bara tvättat de och inte haft på mig de på några dagar...vad hände? Fick inte ens upp de på höfterna knappt och verkligen inte över magen!!! Fick åka o köpa ett par nya svarta byxor..

idag ringde läkaren, tyvärr jobbade jag och kunde inte svara, men gissar att hon hade en tid för snittet...hon ringer på måndag igen...

Men vad surt att måsta gå nyfiken hela helgen! jobbigt med byxorna! Tur du kunde köpa nya snabbt:)
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-05-13 06:50:57 följande:

Går in i v 32 idag och läste precis att lillan nu väger runt 1,5 kg. Tänk ändå vad mkt den ska växa. Känner mig så stor, gravid och otymplig redan nu. Vojne, vojne.

Nu känns det verkligen som att jag är medveten om att jag är gravid hela tiden. Det går liksom inte att koppla bort längre. Ibland känner jag att jag bara skulle vilja "va mig själv" för en stund. Börjar bli otålig. Hur känner ni andra?

Häftigt att alla appar säger olika vikter och längder:)

Jag är faktiskt förskonade med nattsömnen just nu men jag gör inget annat än pratar och andas graviditet. Allt som finns i mitt huvud är det och vad som komma skall. Är bara i v 31 nu.

Jag har mycke mindre tålamod med barnen, stör mig på småsaker dom gör hela tiden. Jag har backat lite nu så sambon får ta mer ansvar för att undvika konflikter.

Jag är också stressad över hur mycket vi har kvar att handla! Jag började så tidigt men kom av mig sedan.

Jag hoppas detta kan vara över snart så man kan få vara människa igen och inte en flodhäst som har svårt att röra sig.
  • Treansresa
    AnnnaEm skrev 2017-05-14 17:19:16 följande:

Är det bara jag som upplever sin mage som liten? Kanske ett lyxproblem men innan graviditeten trodde jag att jag skulle få rund och jättestor mage. Nu känns den typ liten, degig och icke-gravid. Dock mår bebisen bra och växer som han ska, SF-mått som är någon cm högra än snittet - men hade andra förväntningar... Jämför jag med hur jag var i v.14 är det ju dock stor skillnad, kanske man stirrar sig blind? V.32 

Jag upplever också min mage som liten. I mitt fall tror jag det är för att jag är lång och då ser magen mindre ut mot längden tror jag. Jag har alltid velat ha en jättemage, men just nu känner jag mig tacksam över att den inte är enorm. Vi ska ju ändå gå gravida i sommarvärmen. (om det nu kommer någon sommar) Gubben säger dock att den är större än jag tror.
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-14 15:19:56 följande:

Nu har jag o barnen varit och tittat på minneslunden där vi ska lägga Edvin. Kändes lite märkligt, men det är fint där.

Nästa gång vi sitter där på bänken så ligger Edvin där någonstans och Olle är med mig.. det kommer nog kännas i hjärtat...

Kan inte ens tänka mig hur det känns:( hur tar pojkarna det? Har dom förstått eller är dom för små?
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-16 11:09:20 följande:

Pratade med läkaren nu och det blir inget snitt för mig. Däremot en igångsättning....troligtvis 19 juni.

Vet inte vad jag ska skriva:( måste vara så blandat inför förlossningen och allt efteråt. Sorgen att få ett levande oxh ett dött barn samtidigt. Skickar en kram <3

Hur.känner du inför igångsättning nu när du var inställd på snitt? Häftigt med 19 juni! Bara 1 månad kvar dit!
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-16 11:35:38 följande:

Väldigt blandade känslor, men kommer nog vara mest lycklig. Hoppas det.

Känns lite konstigt med så tvära kast helt plötsligt nu...men känns ändå bra. Har ju varit lite rädd för snitt. Får landa lite i tanken.

Jag hoppas också på det <3. Ja det har ju varit så säkert att det ska bli snitt. Och nu igångsättning. Precis landa behövs nog. Vilken vecka är 19 juni för dig? Senare än v 36 va?
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-05-16 12:30:49 följande:

Tänk att flera av er kommer ha era små om drygt en måndag! Själv så är jag bara i vecka 32 och gick över 5-6 dgr med mina tidigare barn så räknar med det nu med. Blir det senare får jag nog psykbryt haha!

Vågar ni som ska få i juli resa bort ngt innan?

Är beräknad 14/7 och hade tänkt fira midsommar i Sundsvall. Risken är ju ganska liten att det drar igång redan då men man vet ju aldrig.

Vi ska över till Finland första helgen i juni, flyg på skolavslutning i mitten på juni. Sedan ska vi ta barnen på en minisemester 25 mil bort 16/17 juni. Är beräknad 19 så det borde vara lugnt. Har fått mina i 37+ så senare vågar jag inte resa :)

Sundsvall har en fin förlossning om du skulle hamna där mot all förmodan :)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-16 12:06:44 följande:

Ja, det blir 37+3... mannen är helt säker på att han kommer 5 juni, så får väl se om det blir igångsättning eller ej, haha

Vad häftigt att han är säker på just den dagen:) vi håller tummarna att han har rätt:)
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-05-16 13:00:10 följande:

Aha, okej. Då kanske man inte ska vara rädd för att föda i Sundsvall då?

Oroar mig en del för hur läget kommer var på förlossningarna i juli. Det är ju pressat redan nu, hur är det inte då under deras semester? Inte kul om personalen är alldeles stressad. Sen kanske man måste åka typ till Uppsala?! Jag kommer nog inte våga vänta lika länge hemma som med tvåan.

Visserligen 7 år sedan jag födde där, men väldigt omtänksam personal, fina nyrenoverade rum och ett bra bb samt patienthotell:)

Jag förstår att ni som bor runt Stockholm måste ha en hemsk oro just för att få plats på förlossningen. :( förstår att du inte kommer våga vänta för länge.

Jag försöker att inte oroa mig. Vi har 4 förlossningsrum här och är dom fulla så är det 25 mil.till nästa ställe. Det brukar inte vara fullt men man vet aldrig. Föds riktigt mycke barn nu.
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-17 12:41:48 följande:

Var också hos bm nyss, sådär lite mellan läkarbesöken, hihi

Vecka 32+5 och sf mått 32. Vad är era sf mått nu?

Mitt var 29 i 29+6. Blir spännande att se vad det är nästa gång då jag var 32 med sonen i v 37.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny