BF Juli 2017 ny
Vecka 24 idag och första målet är gjort! Att klara 22 fulla veckor! Min lilla kämpe där inne!
Vecka 24 idag och första målet är gjort! Att klara 22 fulla veckor! Min lilla kämpe där inne!
Vilken fin mage . Nu till min fråga jag e gravid v 21+5 , från vilken v finns det chans att bebis överlever utanför magen? Kram
Igår när jag la pojken märkte jag att mycket av foglossningen känns av när jag ligger i sängen, hade svinont efter en timme bara. För när jag gick ner på natten och la mig på soffan, för att jag inte orkade sova, så hade jag inte det minsta ont när jag vaknade.
Så när jag sa till sambon att jag ska pröva att sova på soffan några nätter och se om det funkar så bara skakade han på huvudet. Han börjar bli trött på alla mina påhitt, haha :)
Var på v25-kontroll idag :) Allt såg bra/normalt ut. Hjärtslag 144/minut.
Jag har fått ont i ena sidan av höften under natten ett par gånger. Är lite ovanligt för att vara mig, men det känns inte som foglossning riktigt, mer som att jag bara legat på den sidan för länge och att det är därför det gör ont. Kanske är den extra tyngden från magen som gör att jag inte vänder mig lika mycket när jag sover.
Jag fick lyssna på bebisens hjärta och mäta magen. ?
Jag har inte fått något moderskapsintyg, var hos BM för drygt en vecka sen också. (21+4 idag). Borde man fått det? Vi ska dit igen den 7/4 om jag minns rätt.
Drt är hemskt att man ska behöva oroa sig för om det finns plats att föda. Det kan ju gå riktigt fort och då hinner man ju inte krångla, ska man föda i entrén för att det inte finns nå rum och man inte hinner till något annat sjukhus. Jag vet inte hur det ser ut på mitt sjukhus. Ska passa på att fråga idag. Jag hoppas vi inte har dom problemen här då det är 25 mil till nästa sjukhus. Men man vet aldrig:(
Är det någon som börjat med järntillskott eller åt det vid tidigare graviditet. Förra graviditeten hade jag bra järndepå och mot slutet rekommenderade min bm ändå extra järn men jag avstod. Nu tycker min nya bm att jag ska börja även fast järnvärdet knappt är lågt. Jag är orolig att bli hård i magen och vill isåfall börja med något som verkar så skonsamt som möjligt! Tips och/eller erfarenheter? Verkar som många blir väldigt hårda av Niferex tex.
Vart köper ni överdelar just nu?:) inser att magen syns i exakt allt jag har nu så är dags att upptadera. Jag vill ha enkla basöverdelar, linnen och t-shirt är de ja använder mest och inte svart! Har ni nå förslag?:) vill inte ruinera mig heller:)
H&M, har verkligen noll lust för kläder. Känner mig inte fin i något.
Weras bassortiment har bra toppar. Jag köpte ett par, tror de kostar 199:- på Åhlens. Inte specifikt mammakläder, men jag som har medium i vanliga fall köpte large och eftersom topparna ska sitta löst så tycker jag det ser bra ut. Här är den jag har på mig idag, i svart men de har andra färger.
Postar från mobilen så hoppas det funkar.
Rekommenderar HM eller Lindex. Bh har jag köpt från bonprix. Min mage syns inte än.. en minimal? bula på magen.. syns inte att jag är gravid än.. ialf inte med kläder. V22 nu för mig(måndag)på jobbet frågade en kollega om något var fel? Hahah i slutet är nog magen stor enda. :)
Igår klarade jag KÖRKORTET. :D man skulle gjort detta vid 18 och inte efter 30 men skönt att ha det nu innan barn nr 3 kommer. Körde själv för första gången igår kväll... Herregud? jag känner mig som värsta trafikfaran!! Läskigt.. men hoppas det blir bättre med tiden.
Sparkar känner jag hela tiden ändå har jag moderkakan i framvägg. Min man och döttrar har också känt utanpå många gånger :) så mysigt! Dock så har foglossningen blivit värre... Vaggar fram på jobbet.. ser så knäppt ut när man knappt har någon mage alls.