Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-03-11 10:53:12 följande:

Vecka 24 idag och första målet är gjort! Att klara 22 fulla veckor! Min lilla kämpe där inne!

Vilken fin mage! Och härligt med 22 fulla!! Hoppas han stannar 14 veckor till men skönt att vara på rätt gräns.
  • Treansresa
    Any80 skrev 2017-03-11 11:52:24 följande:

Vilken fin mage . Nu till min fråga jag e gravid v 21+5 , från vilken v finns det chans att bebis överlever utanför magen? Kram

Har en exbekant som fick 23+1 och överlevde utan men vad man vet nu vaf ja förstått. Flickan är drygt 1 år nu. Född i Umeå.
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-03-13 23:37:07 följande:

Igår när jag la pojken märkte jag att mycket av foglossningen känns av när jag ligger i sängen, hade svinont efter en timme bara. För när jag gick ner på natten och la mig på soffan, för att jag inte orkade sova, så hade jag inte det minsta ont när jag vaknade.

Så när jag sa till sambon att jag ska pröva att sova på soffan några nätter och se om det funkar så bara skakade han på huvudet. Han börjar bli trött på alla mina påhitt, haha :)

Hoppas soffan hjälper :) hade också ett favorit ställe förra graviditeten. En fåtölj som man kunde fälla lite bakåt med fotpall. Där sov jag sista 3 månaderna haha :)

Förstår att gubbarna skakar på huvudet åt oss ibland!
  • Treansresa
    KaffeOchHybris skrev 2017-03-14 12:18:54 följande:

Var på v25-kontroll idag :) Allt såg bra/normalt ut. Hjärtslag 144/minut.

Jag har fått ont i ena sidan av höften under natten ett par gånger. Är lite ovanligt för att vara mig, men det känns inte som foglossning riktigt, mer som att jag bara legat på den sidan för länge och att det är därför det gör ont. Kanske är den extra tyngden från magen som gör att jag inte vänder mig lika mycket när jag sover.

Vad skönt att allt såg bra ut:) jag har ett försenat v 20 besök imorgon. ( går in i 23 på torsdag) Ska bli intressant att se vad man gör då. Trodde man gick först i vecka 25 bara.

Vad jobbigt med smärtan. :(
  • Treansresa
    Joline84 skrev 2017-03-14 13:00:39 följande:

Jag fick lyssna på bebisens hjärta och mäta magen. ?

Okej då kanske det är samma här:) vet att det är stick i fingret iallafall:) ska bli kul att åka iväg, känns lite verkligare nu när allt börjar dra igång med besök och sådant:)
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-03-14 14:29:49 följande:

Jag har inte fått något moderskapsintyg, var hos BM för drygt en vecka sen också. (21+4 idag). Borde man fått det? Vi ska dit igen den 7/4 om jag minns rätt.

Första besöket efter rul brukar man få det, fast vissa mottagningar skickar der elektroniskt så kan vara så för dig:)
  • Treansresa

Drt är hemskt att man ska behöva oroa sig för om det finns plats att föda. Det kan ju gå riktigt fort och då hinner man ju inte krångla, ska man föda i entrén för att det inte finns nå rum och man inte hinner till något annat sjukhus. Jag vet inte hur det ser ut på mitt sjukhus. Ska passa på att fråga idag. Jag hoppas vi inte har dom problemen här då det är 25 mil till nästa sjukhus. Men man vet aldrig:(

• Treansresa
    Wooden skrev 2017-03-15 11:55:23 följande:

Är det någon som börjat med järntillskott eller åt det vid tidigare graviditet. Förra graviditeten hade jag bra järndepå och mot slutet rekommenderade min bm ändå extra järn men jag avstod. Nu tycker min nya bm att jag ska börja även fast järnvärdet knappt är lågt. Jag är orolig att bli hård i magen och vill isåfall börja med något som verkar så skonsamt som möjligt! Tips och/eller erfarenheter? Verkar som många blir väldigt hårda av Niferex tex. 

Jag äter fortfarande mina folsyretabletter som har 20 mg järn i sig. Klarar mig bra på dom. Magen blir inte så hård heller. Hade gått från 143 till 130 så behövde ej stressa med att byta ut dom.
  • Treansresa

Vart köper ni överdelar just nu?:) inser att magen syns i exakt allt jag har nu så är dags att upptadera. Jag vill ha enkla basöverdelar, linnen och t-shirt är de ja använder mest och inte svart! Har ni nå förslag?:) vill inte ruinera mig heller:)

• Treansresa
    Sarus85 skrev 2017-03-17 12:48:44 följande:

H&M, har verkligen noll lust för kläder. Känner mig inte fin i något.

Tack! Ska kolla där. Vad tråkigt att du inte känner dig fin i något:( är det för magen?
    KaffeOchHybris skrev 2017-03-17 13:00:59 följande:

Weras bassortiment har bra toppar. Jag köpte ett par, tror de kostar 199:- på Åhlens. Inte specifikt mammakläder, men jag som har medium i vanliga fall köpte large och eftersom topparna ska sitta löst så tycker jag det ser bra ut. Här är den jag har på mig idag, i svart men de har andra färger.

Postar från mobilen så hoppas det funkar.

Åh vilken snygg! måste kolla om jag hittar någon webbshop med det märket. Tack för tipset!
    Vet hur det känns skrev 2017-03-17 12:57:31 följande:

Rekommenderar HM eller Lindex. Bh har jag köpt från bonprix. Min mage syns inte än.. en minimal? bula på magen.. syns inte att jag är gravid än.. ialf inte med kläder. V22 nu för mig(måndag)på jobbet frågade en kollega om något var fel? Hahah i slutet är nog magen stor enda. :)

Igår klarade jag KÖRKORTET. :D man skulle gjort detta vid 18 och inte efter 30 men skönt att ha det nu innan barn nr 3 kommer. Körde själv för första gången igår kväll... Herregud? jag känner mig som värsta trafikfaran!! Läskigt.. men hoppas det blir bättre med tiden.

Sparkar känner jag hela tiden ändå har jag moderkakan i framvägg. Min man och döttrar har också känt utanpå många gånger :) så mysigt! Dock så har foglossningen blivit värre... Vaggar fram på jobbet.. ser så knäppt ut när man knappt har någon mage alls.

Tack för tipset! Ska genast kolla runt. Tycker det är så roligt att framhäva magen nu i fina kläder.

Vad tråkigt att en kollega frågade så!! Och oförskämt! allas mage växer ju olika! Det viktigaste är ju att bebisen växer som den ska där inne! Har du varit mindre med alla barn?:)

Grattis till körkortet! Det är en sådan känsla! Efter ett tag kommer det kännas bättre att köra själv:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny