Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

acinnaleh skrev 2017-02-26 08:44:08 följande:

Jag körde på 3.46 ungefär vilket var snabbare än kag trodde. Stod nog still fem-tio minuter i eldris för jag både drack och fick lite mer fästvalla. Hade sen rätt svårt att slå bort snön under pjäxorna så fick lite hjälp. :) sista 9km var nog de snabbaste 9 iaf. Kroppen höll och känns helt ok. Lite ont i stakmusklerna bara. Värst var stortårna, har två ganska blå naglar som hindrade lite i åkningen i typ 15km :) man är lite hormonell när man får vända dig från publiken efter man gått i mål för att man gråter. Fattar inte ens varför jag började gråta alls, helt oväntat :)

Vad kul att läsa och vad grym du är! Det är ju en bra tid! Kommer du göra om det?:) haha vad härligt med tårar! Du hade ju klarat det och alla stod o hejade på just dig ju:) häftigt att sista 9 var snabbast!
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-03-02 06:35:13 följande:

Vi har beställt en Emmaljunga Duo Edge, känns bra. Men det finns många fina, var en del googlande innan. :)

Vilken färg tog ni? :) vi ska också beställa en sådan. Har en city cross hemma också
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-03-02 07:49:28 följande:

Vi tog Duo S Chassi (det i stål med lufthjul, vit linje på hjulen, svängbara) och sen competition black på sitt och liggdel.

Det chassit vill jag också ha! Men gubben säger att de inte funkar på vintern här. Så blir classic chassi för oss med lufthjul. Den svarta är så stilren. Jag är sugen på den gråa, men vill se 2018 först haha. Ha skötväskor är roligt! Men jag är riktigt snål för väskor och det är dyrt hahaha
  • Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-03-02 16:16:34 följande:

Jag får nog göra så att jag ringer henne. De ändrade tiderna en massa gånger både nipt UL osv så känns som de tappat bort en tid i hanteringen. Har iaf mitt intyg klart. Och världens finaste lundmyr bäddset med spjälskydd :)

Vill helst fixa barnrummet NU! Men måste ta hallen först ;) kanske lite viktigare att vi kommer in smidigt med barnvagn än att rummet plutt ska ha om 1,5 år blir klart! Men Gud va fjantig man är med allt!

Jag har också köpt sängkläder, skydd och lakan idag:) vart dock inte lundmyr. Kollade länge på dom men de är så dyrt:( spjälsängen är beställd då den inte fanns på lager. Hade kampanjpris på leksaksaffären här så vi kände att vi passar på. Vart en troll lux:) Så om 2,5 vecka beräknas allt komma! Jag tror inte ja kommer kunna hålla mig från att skruva ihop allt, tvätta och bädda.

Här blir det inget barnrum förens bebisen behöver ett:( vi har nog många projekt att ta tag i så just det får vänta. Vill även kunna göra de blått eller rosa haha:)
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-03-02 17:32:09 följande:

Ni som har barn sen innan ska ni gå på föräldrautbildning? Är i valet och kvalet om jag ska gå för det ligger på så dum tid men samtidigt vore det kul att lära känna nån som ska vara fl samtidigt :)

Jag ska gå om jag får. Jag känner inte någon med små barn så känner att det kan vara ett bra sätt att träffa folk! Dock verkar inte gubben vilja gå då han känner att han kommer vara äldsta där:(
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-03-02 17:32:12 följande:

Vi pratade om det helsvarta också (med grova hjul) men kom fram till att det andra nog funkar bättre i stan.

Du menar lounge grey eller vad den heter? Den är också fin :)

När släpps 2018 i butik? I höst va?

Haha! Vi har köpt en svart Emmaljungaväska via Facebook för 150:-, ett set med olika väskor från Wish för 200:- (som vi dessutom fick tillbaka pengarna för eftersom att vi trodde att paketet kommit bort i posten, sen dök det plötsligt upp och vi behövde inte betala tillbaka), en "kopia"

på en blommig Elodie Details (detta märke alltså, så fina saker!) som vi köpte på Lidl (!) för 400:- varav 200:- var det vi fick tillbaka för den från Wish haha.

Jag tror också den funkar bäst i stan. Min ska ju mest bara gå på grusvägar, skogsvägar samt snövägar så får tänka på det:(

Precis den ja haha. Jag och namn på vagnarna, vi har White letteret på liggkorgen till city crossen. Vart riktigt såld på den men vill ej ha vit sittdel. Så perfekt att hitta i liggkorg bara:) 18 släpps i juni för leverans i augusti:) hade varit kul med någon rolig färg om man vågar. Och klarar mig med cityn över sommaren:)

Funkar Wish bra? Har bara handlat på Ali men är sugen på Wish med då de har annat utbud.
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-03-03 07:59:54 följande:

Jag gick själv när jag och min exman väntade barn nr 2 för han ville inte och jag gick också bara för att lära känna några som skulle vara hemma samtidigt. Det gick bra det med, .

Då ska jag ta mig mod att åka själv jag också! Borde ju inte vara så farligt!
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-03-03 06:49:27 följande:

Ja precis, man kan ju även köpa andra hjul att byta med om man behöver.

Vitt är så fint! Blir det lätt smutsigt?

Aha, spännande! Emmaljunga har ju haft lite fina färger förut, typ blå och svart/rosa mm. Kanske kommer någon mer färg nu då eftersom att årets är mer neutrala.

Wish har jag handlat mycket ifrån! Tycker det är smidigt, man får ju chansa lite med kvalitén men läser oftast omdömena och bedömer därefter. Leveranstiden tar ju ett tag men sakerna har oftast kommit snabbare än vad som står som beräknad.

Provade Ali en gång men då kunde man bara betala med kort tror jag? Inte paypal eller så men kanske man kan det nu?

Jo jag tror de blir perfekt vagn:) hade ja varit på "stan" oftare än jag är så hade ja köpt ett sådan som ni. Jo jag tror de kommer bli riktigt smutsigt, därför jag bara vill ha liggkorgen i vitt och inte sittdelen. :) ska leta nå snygga detaljer till:) ja jag hoppas de kommer nå snygga färger:) är glad att vi kan vänta in:)

Jo Ali är korten som gäller, jag skaffar engångskort på bankrn så har inte ens tänk på det. Men då ska ja verkligen pröva Wish och beställa min elefant haha:)
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-03-03 11:23:26 följande:

Vitt och svart är ju lätt att matcha med saker iallafall :)

Åh är det en sån stor som Ikea hade som du ska beställa? Vi har köpt en sån grå på Wish! Den ser likadan ut och är gosig :)

Vet inte om ikea har haft den men är säkert samma. En grå stor och alltid någon bebis med på bilden! Då ska ja verkligen beställa den!
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-03-03 11:23:26 följande:

Vitt och svart är ju lätt att matcha med saker iallafall :)

Åh är det en sån stor som Ikea hade som du ska beställa? Vi har köpt en sån grå på Wish! Den ser likadan ut och är gosig :)

Vet inte om ikea har haft den men är säkert samma. En grå stor och alltid någon bebis med på bilden! Då ska ja verkligen beställa den!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny