Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Joline84 skrev 2017-02-06 22:07:17 följande:

Nån mer som fortfarande håller det hemligt? Jag har två veckor till rul och tänker inte säga nått innan det. Det börjar bli svårt att hålla in magen nu. På jobbet går det bra att dölja under arbetskläderna, men på gymmet är det värre! Tips på mat som inte får magen att svälla upp så mycket?

Låg i badet ikväll med händerna på magen o kände små puffar mot händerna. Helt overkligt men så mysigt och speciellt. Har inte känt några tydliga rörelser tidigare, bara lite diffust. Kommer säkert bada varje kväll nu!

Vi har precis berättat för barnen, men ingen annan. Eller jo flera har sett och grattat på stan. Nu känner vi att de får spridas som rykten till resten o vara beredd på terror med hemska samtal!
  • Treansresa

Jag är så lycklig! Vi har börjat se solen på ett helt annat sätt igen! En riktig försmak på vad som kommer nu i mars/april/maj! Har varit ute och knatat på isen och haft solen i ansiktet!

En bild från Vårat kök idag:) äntligen sol!!

• Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-02-09 19:56:40 följande:

Lite väl tidig fråga kanske men iaf, ni som har barn som går på förskolan:

Jag pluggar nu så har tänkt vara fl med sonen fram till bf i 3-4 veckor eller vad det kan bli. Sen funderade jag på om man skulle hålla honom hemma fram tills bebisen är 3-4 månader för att slippa dra hem alla smittor som är i terminsstarten. Går det är blir man av med platsen då? Hur tänker ni göra med syskonen?

Vet att det är olika i kommuner, här får man vara ledig max en sammanhängande kalendermånad under tiden september -maj
  • Treansresa
    mickaa skrev 2017-02-10 16:31:47 följande:

Hej. Bf 28juli. Vecka 16 nu.hsr börjat få foglossning runt höfterna och vid svans kotan typ. Någon mer som redan börjat få foglossning , bäckenuppluckring?

Jag har också foglossning, fast 90% framfogen. Är riktigt glad att jag kan styra vad jag gör på dagarna :)
  • Treansresa
    Lady K skrev 2017-02-10 18:21:24 följande:

Gick in i vecka 16 igår, nu börjar man faktiskt ana en liten utbuktning på magen. Äntligen! Har än så länge inga problem med foglossning tack och lov, då jag har ett fysiskt krävande jobb.

Annars har det varit tråkigheter här hemma, kom hem igår kväll från jobbet bara för att upptäcka att vi haft inbrott i huset...Alla mina smycken, inklusive förlovnings-och vigselring, är stulet.

Vad roligt att magen börjar synas!

Men vad läskigt med inbrott:( måste kännas olustigt och tråkigt. Och självklart hemskt med allt som är borta:( och förlovning samt vigselring som är riktigt speciella:(
  • Treansresa

Ni som har syskon när föddes era små och hur startade det?

Min dotter kom med spontan vattenavgång i 37+4 och sonen med igångsättning i 37+0. Är så nyfiken hur denna kommer starta

• Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-02-11 21:32:51 följande:

Blev igångsatt 38+1 och 38+2(?) pga havandeskapsförgiftning. Det hände dock ingenting förrän 38+6 när vattnet gick. Föddes 39+0 med sugklocka (gränsfall att det skulle bli snitt, medtaget barn).

Oj det lät mindre roligt:( vet dom varför inte igångsättningen funkade? Började bebisen må bra igen när den kommit ut?:
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-02-11 21:52:47 följande:
    Livmodertappen blev aldrig mogen, men dom sa att det kan bli så ibland. Havandeskapsförgiftningen blev bättre under dom dagarna så det beslutades att igångsättningen skulle läggas ner så länge som jag och barnet mådde bra. Sen kom det ju igång av sig själv tack och lov ;)

Han låg på neontalen i 9 dagar med penicillin men nu är han den friskaste unge jag träffat, han är aldrig sjuk. Det är tydligen bra att börja livet med penicillin ;)
    okej men vad skönt att den vart bättre o de väntande. Fast jobbigt med 9 dagar på neo. Vad skönt att han är en frisk grabb idag=) Hoppas du slipper havandeskapsförgiftning denna gången och en medtagen bebis!
  • Treansresa
    SofiaLundström skrev 2017-02-12 09:46:26 följande:

Känner ni pyret i magen? Fladder och rörelse?

Jag har gjort det på kvällarna eller när jag sitter still och andas lugnt.

Nu denna vecka tycker jag inte känna nått alls, går in i v 17 nu.

Händer också med i gruppen men skriver typ aldrig :)

Väntar mitt 3 e barn

Äldsta barnet är 14

Yngsta 10

Jag 35

Min bebis har varit riktigt lugn under 2 veckor. Kände den ingenting vad ja uppfattade. Innan hade jag känt mycket! Men nu sista 3 dagarna har de börjat komma tillbaka igen. Känner dock bara när ja ligger på sidan nu. Den har nog flyttat sig och sparkar åt nå annat håll för mig. Har en doppler så hörde under tiden hjärtat.
  • Treansresa
    K g skrev 2017-02-12 08:47:52 följande:

Hej! Har ni plats för en till här inne? Har följt er ett tag men tror inte jag skrivit något. Kul med en grupp som lever, de flesta andra är helt döda vilket verkligen är synd. Man behöver prata av sig med andra i samma situation. Väntar mitt tredje barn med bf 28 juli. Båda sönerna har kommit ett par veckor sent, minsta fick sättas igång, så jag blir inte direkt förvånad om det här blir ett augustibarn. Storebrorsorna är 3 och 8(snart).

Självklart har vi plats:) jo de flesta månadstrådarna är ju helt tomma på folk. Härligt med en nr 3 är min tredje också, mannens fjärde. Har du varit på rul? Ska ni kolla kön?:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny