Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Jag tycker ockdå tiden går sakta. Har 27 dagar kvar till Rul vilket är en evighet! Längtar till maj då man slipper alla vinterkläder och man vet att snart är snön borta. För när snön är borta är det nära:)

• Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-01-20 12:02:47 följande:

Ja, det känns verkligen som en evighet! Ska ni ta reda på kön?:)

Jag längtar också till snön är borta så slipper jag vinterjackan. Ska bli skönt att kunna gå i långklänning sen haha:D

Vilken fin mage du har<3. Nej vi kommer inte ta reda på det tyvärr:( jag vill men inte gubben så blir långa veckor:( ska ni kolla?

Ja jag måste köpa ny jacka och täckbyxor och der känns sådär lagomt roligt:( bara för några månader
  • Treansresa
    Mamma till Rasmus skrev 2017-01-20 17:34:12 följande:

Vi var och tjuvkikade lite på barnvagnar idag, tror vi har bestämt oss för en britax smile 2. Så himla smidig och fin. Längtar tills det är dags o beställa/köpa. När köper ni? Ny eller begagnad?

vi har faktiskt köpt ena vagnen beggad redan som jag ska ha i bilen som shoppingvagn. Sedan vill vi ha en Emmaljunga mondial med classic chassi. Dock kommer vi vänta då de nya kommer i mitten på juli och med beställning på det skulle vi få den i augusti senast. Så den vagnen köper vi först då=)

När funderar ni på att köpa?
  • Treansresa
    Mamma till Rasmus skrev 2017-01-20 18:18:57 följande:

Okej, ja då är det ju värt att vänta. Vi ska på rul fredag 24/2 och sen på måndagen åker vi till Thailand i 2 veckor och kommer hem 15/3 så kanske i slutet av mars eller april. Jag vet inte, vi har inte pratat om när men det är ju så mysigt. Vad har ni köpt som shoppingvagn? Först sa vi att vi skulle köpa begagnad men min vi ändrade oss lite när vi var i butiken och tyckte att det spelar eg ingen roll.... vi får se. Vi måste köpa allt,???? har inget kvar efter sonen då vi gav upp hoppet om ett syskon för flera år sen????

Jag älskar barnvagnar som kommer märkas. Avverkade 8 vagnar med mina 2 första barn haha. Vi har inte heller något kvar.

Såg att jag skrivit fel, mitten på juni släpps 2018 vagnar och färger. Vi skulle först bara ha en ny men jag tycker stora emmaljunga Är för tung för i och ur bilen. Jag har sagt sedan jag såg den att jag vill ha en liggkorg i vitt så vi har faktiskt plockat ihop vagnen av 3 olika säljare på blocket. Är ett nitro chassi, city cross chassi, och sedan en svart sittdel och vit liggdel. Ska ha nitton när de ej är snö och cityn när snön kommit. Trotts frakter kom vi riktigt billigt undan:) gillar att de mesta emmaljunga passar med varandra.

• Treansresa
    Mamma till Rasmus skrev 2017-01-20 18:43:32 följande:

Jättefina, jag var jättenöjd med min Emmaljunga edge duo men sen köpte vi bugaboo camelon som vi inte gillade och köpte då brio spin som var suverän. Jag var inställd på Emmaljunga super Viking men gillade inte alls den i butik så säljaren visade oss britax smile som vi föll pladask för.

Är den vita läder/skinn? Verkligen superfina.

jag var också sugen på vikingen. men som du säger i affären tyckte ja den var hemsk. vi har snö från oktober till maj så jag får inte köpa med bara svängbara hjul för gubben för han vet ja kommer ångra mig.
    britax smile såg riktigt snygg ut! smidig men endå stabil!
    jo det är vita lädret=) var riktigt såld på den redan första gången ja såg den=)
  • Treansresa

Har precis bokat en weekend till Finland nästa helg utan barn:) passa på att äta gott, mysa och bara vara.

Vi kommer också passa på att köpa skötbordet:) renoverade badrummet i oktober och då inredde vi det så det ska passa efter just ett skötbord på Ikea:) vi har 25 mil enkel väg dit så lika bra att passa på när man passerar:) den funkar lika bra som byrå till handdukar och sådant nu innan:)

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-01-20 22:08:18 följande:

Ja, för mig spelar det inget roll vilket märke, bara vagnen känns bra. Den verkar ändå väldigt prisvärd och en helt ok vagn. Jag hade ju babyproffsens egna vagn till mina andra barn och det gick ju bra, tror att det är nåt i samma stil. Tyvärr går inte sittdelarna att vända framåt, men det gör inte så mycket. Gick ju bra sist. Det finns ju fönster så man ser barnen, och efter de använt klart liggdelen så kan de ju faktiskt sitta i liggdelen om man lägger lite kuddar bakom. Där kan de ju sitta tills de börjar röra sig mer.

Sen det är klart att vagnen inte kan jämföras med bugaboo eller Emmaljunga, men jag tycker spontant att det är lite vansinne att lägga så mycket pengar på en vagn.... Hade ekonomin tillåtit så är det möjligt att jag köpt en Emmaljunga, men för mig är det inte värt det.

Babyproffsens vagn var rätt klumpig att lyfta in och ut i bilen, men det funkade och denna vagnen är ju inte tyngre.

Betalade strax över 5000 kr för hela vagnen med liggdelar på januarirean nu, så är nöjd!

Skulle det bli katastrof får vi väl köpa en annan vagn sedan!

Hade en carena till min dotter. En av bästa vagnarna jag haft! Vilket fynd du gjort med ca 5 för komplett tvillingvagn!
  • Treansresa
    Majsannn skrev 2017-01-20 22:45:25 följande:

Fick en vagn av en nära vän, emmaljunga mondial leatherette tror ja den hette. Inte en aning om den är bra el inte. Det märker vi när det är dags... Men visst tar de ut för vagnar, denna skulle gått på runt 10000 sek, helt sjukt. Tacksam att vi slipper den utgiften. Jobbar på fsk och provat en del vagnar och alla har sina för -och nackdelar.

Vilket chassi har den?:) jag avgudar emmaljungas vagnar!
  • Treansresa
    Lady K skrev 2017-01-20 22:21:24 följande:

Ja, herre. Verkar vara en hel djungel det här med barnvagn. Allt är ju rena grekiskan för en förstföderska som mig...Får bli till att sätta sig in ordentligt närmsta månaderna. Hur lång beställningstid brukar det i regel vara?

Har varit ute och ätit på restaurang med maken ikväll, firat lite att vi gått in i v.13 och att allt såg fint ut på kub i tisdags. Än så länge välbakad bulle...haha. Insåg att det nog är sista versen med mina vanliga favoritjeans, "Grynet" börjar visst kräva lite plats nu.

Vad mysigt att gå ut och. Fira :) det är verkligen något att fira:) beställningstiden varierar riktigt mycket. Allt från någon dag till. 10-12 veckor

Beror helt på märken och vart du beställer :)
  • Treansresa
    Lady K skrev 2017-01-20 22:21:24 följande:

Ja, herre. Verkar vara en hel djungel det här med barnvagn. Allt är ju rena grekiskan för en förstföderska som mig...Får bli till att sätta sig in ordentligt närmsta månaderna. Hur lång beställningstid brukar det i regel vara?

Har varit ute och ätit på restaurang med maken ikväll, firat lite att vi gått in i v.13 och att allt såg fint ut på kub i tisdags. Än så länge välbakad bulle...haha. Insåg att det nog är sista versen med mina vanliga favoritjeans, "Grynet" börjar visst kräva lite plats nu.

Vad mysigt att gå ut och. Fira :) det är verkligen något att fira:) beställningstiden varierar riktigt mycket. Allt från någon dag till. 10-12 veckor

Beror helt på märken och vart du beställer :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny