Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-01-02 09:31:02 följande:

Någon mer än jag som har svårt att somna på kvällarna? Jag är trött på dagarna, trött på kvällen men när jag lägger mig så ligger jag och snurrar ett par timmar minst innan jag väl sommar. Svårt att somna om efter jag varit uppe och kissat på natten med och lättväckt. Hjärnan går på högvarv.

Jag sover riktigt dåligt. Är precis som du säger att man ligger och vrider o vänder. Kissar med.max3 timmars.mellanrum på natten också. Det resulterar i att jag sover på dagarna så kan vara de som gör att de blir svårare på kvällen.
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-01-01 22:59:10 följande:

Lite nere just nu, min foglossning har verkligen kommit för att stanna och imorgon blir det att ringa chef, FK, bm, sjukgymnast mm för att fixa sjukskrivning och andra hjälpmedel. Min tens går varm här just nu. På nyår hade jag den igång i fem timmar! Så fort den tog slut hade jag ont igen. Jobbar på förskola och i affär. Jobbet i affären känner jag att jag kan klara av ett tag till men inte i fsk. Ska höra med FK om man tex blir 50 % sjukskriven att jobba det på affären. Vet ni chef redan har fixat vikare till mig på fsk då vi visste att detta kunde gå snabbt. Och snabbt gick det från väldigt okej till ont konstant. Även framfogen känns och jag kan bara gå små korta steg annars gör det för ont. Kryckorna åker nog med fram snart. Går in i v 15 imorgon. På något sätt gick jag lite hopp om att kanske kunna jobba längre då jag knappt känt av fogarna alls på några veckor. Men nej. FAst visste även det var stor risk att få värre. Jaja, många serier på Netflix som jag har tänkt och sträckkolla. Bara 26 veckor kvar....

Lider verkligen med dig:( hoppas det går bra att ringa alla samtal idag. Har du ont hela tiden eller just när du gör något oxh efteråt? Min smyger igång mer oxh mer men då jag ej är så aktiv nu så har de inte smällt till rejält ännu
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-01-02 16:59:56 följande:

Oj 35 nya meddelande på forumet sen jag kom in igår .....

nu är det så tjejer att jag har även skapat för ena halvan 16-31juli forum ... om ni vill vara lite tightare med oss men såklart är vi kvar här oxå .

Du som känner för å passar in för 1-15 juli kan få äran att skapa den :)

Säg vad ni tycker om min idé

Finns en 13-20 också som har funnits ett tag och som.vi är några i. Välkommen dit om man vill:)
  • Treansresa
    yessi skrev 2017-01-02 20:49:11 följande:

Hej!

Hoppar in här i gruppen, hoppas det är okej ;)

Väntar just nu bebis nummer två, verkar bli beräknad kring 12-13/7. Har en liten tjej sen tidigare som är född 2015.

Än så länge har graviditeten varit en berg och dalbana, mår gode illa på morgonen och foglossning. Jippi.

Har haft lite konstiga blödningar och flytningar på sistone som jag har tagit prover för, vilket visade på sänkt HCG värde. Har gjort ett vul där man kunde se en liten krabat fara runt, men är lite nojig att det är något fel när värdet inte stiger.

Någon med samma erfarenhet?

Ingen? :(

BF 13/7, Norrbotten. Vet inte hur man lägger till :)

Vad jobbigt med sänkt hcg. Har tyvärr inte hört något om samma. Vad sa läkaren? Ska dom följa upp det? Var kul med en till norrländska här inne
  • Treansresa
    yessi skrev 2017-01-02 21:14:58 följande:

Det verkar vara väldigt olika beroende på vem man pratar med, en läkare var inte alls orolig, medan en annan var tvärtemot. Ingen har dock sagt om det blir uppföljning, så ska ringa min barnmorska imorgon och rådfråga med henne. Men känns som sagt inte bra att värdet hade sänkts. Det ena testet visade på 50.000, medan det andra visade på 48.500. Inte mycket hade ju minskat men fortfarande en sänkning :/

Hihi javisst ????

Ja det var konstigt. Och konstigt att läkarna reagerar olika. Jag hoppas du har en bra bm att prata med och att hon förstår! Vad skönt att se att bebisen lever och mår fint där inne:)

Ja jag tror vi är 3 från Norrbotten nu:) har du långt till BB när de är dags? Är ju sjuka avstånd här uppe till BB!!
  • Treansresa
    yessi skrev 2017-01-02 21:33:55 följande:

Ja eller hur. Jo, min barnmorska är bra att ha att göra med, hade henne när jag var gravid med dottern också, så hon har bra koll på mig :)

Ja att få se bebis var det bästa och känner av lite småpirr i magen, så försöker hålla hoppet uppe :)

Nä, jag bor i samma stad, så det går fort att ta sig dit! Själv då?

Vad bra att hon är bra att göra med. :) jag har bara träffat min en gång och då var jag toknervös så fick inget riktigt intryck. Får se på torsdag hur det känns på inskrivningen.

Ohh så du känner också av något i magen? Har känt nu 3 gånger något som jag verkligen vill tro är bebisen. Men känns så tidigt.

Jag bor i en by utanför gällivare där vi har kvar förlossningen. Tar inte jättelång tid med är endå orolig. :( är glad att det är sommarvägar då.
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-01-02 22:01:22 följande:

Vi har sommarstuga i närheten av Övertorneå.. vi får se om vi orkar köra 120 mil med en bebis nästa sommar ...mysigt däruppe ...lugnt och mysigt

Ja jag tycke också det är mysigt. Fast ogillar myggen starkt och som nu då de är nästan -30 ute.Förstår att du överväger att åka eller inte. Ni får göra många stopp isåfall:)
  • Treansresa
    yessi skrev 2017-01-02 22:05:51 följande:

Det kommer nog bli bra ska du se :) fick inte heller nåt bra första intryck i början, så man får ge det några gånger.

Ja, jag tycker jag känner av något, lite pirrigt sådär, men oftast är det bara gaser ;) vilken vecka är du i nu? Jag är i vecka 12+4 nu och har känt sen en vecka tillbaka typ.

Okej, amen det är ju skönt att det inte är så himla långt iaf! Det kommer nog gå jättebra :) det är ju rätt bra vägar däruppe, så det är ju skönt. Bor ca 1-1,5 mil från sunderbyn, så det är toppen!

Jag är i 12+2 enligt appar. Har bf 15 juli. Men får se riktigt på ul :) hoppas jag får den tiden på torsdag. Jag har också massa gaskänningar men just dessa tre gånger har varit annorlunda. Alla tre efter maten då ja ligger ner och som en ryckning :) så häftigt

Ja jag hoppas det. Tror rädslan sitter i att jag är rädd för hela förlossningen haha. Så får blir allt orosmoment :)
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-01-02 22:22:25 följande:

Du behöver inte vara orolig ....bara respektfull för förlossningen....mödradödligheten. 4 kvinnor av 100.000 dog i sverige 2014 enligt. Wikipedia.

Epiduralen rekommendera jag hjärtligt.

jag skrattade och pratade och vips så var jag öppen och födde barnen utan smärta. Det var det bästa jag gjort.

Haha vilka härliga historier att se tillbaka på med tältningar. Måste ha varit obekvämt endå att sova på grus? Haha

Jo epiduralen var härlig. Hade inte lika bra effekt som dig men nästan. Men är så nålrädd så hur ja ska våga ta den igen är frågan:( ska prata med min bm för gubben tycker jag ska gå på samtal och prata just om rädslan
  • Treansresa
    copycat skrev 2017-01-02 23:23:31 följande:

Hejhej! Smygläser mest så tänkte det var på sin plats med presentation. 30 år, andra barnet, dottern född 2014. Bor i Luleå. Går in i v 11 imorgon och mår tipptopp, precis som förra graviditeten. Hoppas det håller i sig :)

Välkommen :) skönt att må så bra:) har faktiskt också haft bra veckor ibörjan:)

Nu är vi 4 från Norrbotten:) vad roligt!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny