Sosozo skrev 2016-12-25 12:52:41 följande:
Vad tråkigt att du ska behöva känna så! Det är eg inte alls ok! Strunt samma vad ni sagt eller bestämt tidigare i livet. Försök tänk ut några ordentliga, tunga motkommentarer i förväg som du kan slänga tillbaka om någon börjar säga knäppa saker. Typ "vi måste få följs vårt hjärta i det här och jag skulle uppskatta om du respekterade det och var inte otrevlig, tack!" Eller "vad tråkigt att det där är din första reaktion. Verkligen trist att du inte kan glädjas för vår skull, jag hade förväntat mig mer av dig".
Jo jag får försöka tänka ut något bra. Var riktigt bra saker du skrev:) Hade jag fått bestämma hade vi inte berättat något förens bebisen är ute. Jag tycker inte de är så konstigt att man ångrat sig. När vi träffades hade vi 5 barn på åldern 1,1,3,3,5 år så är inte så konstigt att vi känt att vi haft fullt upp och trängde undan önskan om en gemensam. Nu när sista började skolan förra hösten började vi tveka, Och när jag sa upp mig från jobbet nu i höstas kände vi att ska de bli en gemensam så är de nu då man inte blir yngre.