Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

basio skrev 2016-12-22 15:27:44 följande:

Åh, vad härligt för er som gjort kub! Skönt att allt såg bra ut!

Någon mer som redan dras med besvärlig foglossning? Känner mig rätt knäckt över att redan ha så pass ont som jag har. Jag är bara i V8+3. Med dottern kunde jag knappt röra mig alls mot slutet.

Mina fogar är riktigt hemsk nu. Har varit i stugan och firat jul idag och nu är ja sängliggandes efter att ha åkt skoterpulkan i 2 mil på hårda spår!!
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2016-12-22 23:13:32 följande:

Tack tack... det är inte så att du riskerar bf i augusti nu? Såg din sida. Flera av oss kan råka bli augusti mammor inte pga gå över tiden utan pga framflytt.

Jag kommer inte få gå över tiden så har dom satt mig juli så vet jag att det blir juli. Det är ju rätt skönt på sätt å vis. Pga. Att jag är Diabetes mamma.

Jo det riskeras att bli 29/7- 1/8 men bm tyckte ej jag skulle räkna om då den kan växa på sig pga datumen:)utan vänta till rul med det :)

Jag hoppas på att ha tur denna gång med. Mina har kommit 37+4 och 37+0. Kommer bli långt Om man går övar.
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-23 10:03:14 följande:

Oj, vad konstigt blev två inlägg!

Hur har ni det idag, tjejer? Mycket med fix inför julen eller tar ni det lugnt?

Här är faktiskt julen över redan:) känns riktigt skönt och laddar redan inför nästa jul! annars mår jag bra förutom fogarna.:)
  • Treansresa
    waattos skrev 2016-12-23 11:13:25 följande:

Det är endast pga graviditeten som jag säljer :/ Kommer inte ha råd att ha kvar han när jag blir ledig! Stor sorg :(

Har BF 14 juli och är från Luleå

Vad tråkigt att behöva sälja hästen. Kan tänka mig att du kollat alla lösningar men en delägare kanske kan funka?

Kul med en till riktig norrlänning:)
  • Treansresa
    Gameofthrones123 skrev 2016-12-23 14:04:05 följande:

JA precis imorn går du in i vecka 10. Missfallsrisken minskar hela tiden och efter vecka 12 har det minskat drastiskt. Risken finns kvar men betydligt mindre än tidigare

Vilken rolig läsning:) alltid trott det är 12+0man kan pusta ut lite mer. Men då kanske ja kan göra de redan imorgon. Går in i 11+0 då
  • Treansresa

Ni med större barn hur berättar/ berättade ni för barnen ett syskon? Vi funderar mycket på hur vi ska berätta. Yngsta är 7 och äldsta 12. Behöver tips!

• Treansresa
    Summerchild skrev 2016-12-23 17:09:27 följande:

Grattis Treansresa.... god jul på dig och alla ni andra

Smygstartar med GOD JUL

Tack så mycket och godjul till dig också!
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2016-12-23 20:14:51 följande:

Satte honom i mitt knä och sa att vi ville prata med honom. Vi frågade om han mindes vad han önskat sig (knäpp fråga till jul tänker jag nu). Det gjorde han så klart inte, då berättade vi iaf att det verkar som att han äntligen ska få bli storebror i sommar. Vi tittade sen i boken Livet av Lennart Nilsson tillsammans.

Vad mysigt det lät! En mysig stund av nyheten! Här har ingen riktigt uttryckt att dr vill ha syskon utan snarare tvärtom haha
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2016-12-23 22:31:40 följande:

Ja, det kommer inte bli lätt att berätta för min äldsta, han vill absolut inte ha fler småsyskon. Det kommer bli kaos och drama och förmodligen kommer han rymma hemifrån, för det har han börjar med för mindre...

Min yngsta ser jag fram emot att få berätta för, jag är säker på att han kommer bli glad och tycka det ska bli spännande. Det var inte länge sen han klappade på min mage och frågade förhoppningsfullt om det fanns en bebis därinne?

Är dock orolig för att storebrors negativa reaktioner kommer påverka honom så att han också blir negativt inställd. Det har nämligen hänt tidigare.

Vad jobbigt att du känner sådan oro:( hur gammal är sonen? Man vill ju inge förstöra lillebrors reaktion för att storebror blir anti:( hoppas ni hittar något bra sätt att berätta.

Här vill nog inte våra ha ett syskon alls. Både mina och hans barn har en hel drös småsyskon hos våra ex. Här hemma är lixom en frizon då dom får vara barn utan vuxenansvar som dom har där att ta hand om syskon. Men hoppas det blir hyfsade reaktioner endå.
  • Treansresa
    waattos skrev 2016-12-25 09:05:44 följande:

Jag kan tyvärr inte ta en fodervärd, då jag inte vet hur min framtid ser ut efter mammaledighet. Dvs dem arbetsförhållanden jag och min sambo har idag funkar inte då vi får barn. Vi jobbar skift båda två och vet inte hur det kommer lösa sig. Då vill jag inte stå med en häst ocksålopp . Hästen jag har nu är ganska fin och i bra ålder, alltså får jag en bra peng för honom, lämnar jag ut han på foder kommer jag kanske få hälften av honom vid en försäljning då. Men det är ju såklart hemskt tråkigt, men måste tänka på det bästa! <3

jaaa så kul :D

Då förstår jag verkligen :( tråkigt men som du skrev förut, när allt är klart blir de nog lättare i hjärtat än just nu.

Vi har också funderat på detdär med jobb sedan. Nästan alla jobb här är ju på skift och känner inte för att bara jobba om varandra när barnet är litet. Nu har vi 3-4 år dit innan målet är att jag ska börja jobba igen. Men man vet ej då mycket kan ändras. Gruvorna kanske stänger ner.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny