BF Juli 2017 ny
Vår dotter kom med urakut snitt, katastrof snitt?
Efter 26 timmar med värkar och knappt fyra cm öppen så var hon nog påverkad. Hjärtljudet gick ner, de såg på datorn att den var nere på 80, tog hål på hinnorna för att sätta elektrod, då kom missfärgat vatten ut, de satte elektrod som visade 50 slag/min, snabbt kom det inte en hel drös bm som la mig på sidan, bekräftade hjärtslagen med ul och sprang sen iväg med mig. Mannen fick inte höra något på 20 min, men sen kom dom in med vår dotter till han, hon mådde toppen så fort hon hade kommit ut, bara några minuter efter de sprungit iväg med mig. Usch börjar böla nu när jag skrev detta.
Första barnet hade jag "startvärkar" och va under extra kontroll sista 2 veckorna pga av tillväxthämning från v 32, föddes 38+1 med akutsnitt då hon inte klarade värkarna så bra. 10 dagar på neo och sen en månad permission med kontroller 2 gånger i veckan. Misstänker det mest berodde på andra orsaker som hände samtidigt i familjen. Dödsfall mm så de ville ha koll. Frisk men liten å späd! Andra barnet startade med vattenavgång föddes 2,5 dygn senare, de ömsom stängde av ömsom tryckte på värkarna pga tidigare snitt o risk för ärret skulle brista. Föddes fullt frisk v 38+3 normal vikt hemma efter 3 dygn. Tredje född v 38+ 3,
Värkar regelbundet på 7 minuter i 4 dygn öppen 7 när jag kom in och hon va ute på 4 timmar. Normal vikt hemma efter 3 dygn.
Har fått stanna 3 dygn eftersom det funnits plats på BB, rätt skönt att slabba ner landstingets kläder o lakan de första dygnen om man får :)