BF Juli 2017 ny
Kvällssvullen 23+1
Stoooor skillnad på morgon och kväll tycker jag!
Kvällssvullen 23+1
Stoooor skillnad på morgon och kväll tycker jag!
Vad kul att se magar:) Tänk att vi alla kommit så långt! Mins så väl när jag plussade ocj vi anslöt oss fler och fler:) imorgon är april här dessutom!
Fast tycker tiden går väldigt sakta haha
Fick precis blombud till jobbet från sambon. Blev jätteglad såklart. Skönt att få lite extra uppskattning ibland! :)
Sonen är så jäkla jobbig att söva på kvällarna, och har varit det lååång tid nu, så man har liksom begränsat med partid på kvällen. Så lite extra materiell kärlek var välkommet <3
Hur ska ni andra göra med amning? Jag har ju ett barn som jag ammade (med amningsnapp i 7 månader) och tyckte det var vidrigt dom typ tre första månaderna, sen började det bli lite rutin och enklare. Men fortfarande inte mysigt förrän precis innan jag slutade. Jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra den här gången. Grundtanken är väl egentligen att antingen ammar jag helt eller inte alls. Kan tänka mig ge ersättning nån gång ibland om bebis vill ta flaska men inte kombinera flaska och amning liksom. Blir det flaskmatning vill jag slippa allt vad amningskläder och läckande tuttar heter.
Berätta gärna hur ni resonerar! Och vad ni har för erfarenheter ni som har barn sen tidigare.
För jag tänker nämligen inte att flaskmatning är nån genväg, det är ju rätt bökigt att hålla på med. Tutten är ju bara att dra fram. Dock ännu enklare utan den där jäkla amningsnappen, men är rätt säker på att den krävs igen pga mina inte så utåtstående bröstvårtor.
Vill heller inte "riskera" att anknytningen påverkas så mycket som den gjorde med sonen pga att amningen var ett så ångestladdad. Kan liksom inte bestämma mig för vad som känns mest rätt.
Observera att jag såklart reserverar mig för att amningen kanske inte alls funkar om jag bestämmer mig för det, så är absolut öppen för förändring på det viset :)
Ursäkta långt inlägg, men det är en stor fråga för mig det här.
Jag har också mycke funderingar om amning. Jag sa efter min första aldrig mer, när lillebror låg på mitt bröst efter förlossningen vart det att jag prövade endå. Funkade inte då med och jag sa aldrig mer.
Nu 7 år senare är jag sugen på att ge det en chans igen. Jag har alltid haft mängden mjölk och massor av det, därför har jag aldrig varit bekväm, aldrig kunnat amma någonstans än hemma. Sedan gjorde det så jävla ont. Ammade dottern 6veckor och pumpade 2 och sonen 6.
När jag slutade vart jag gladare och mer harmonisk. Ersättning vande jag mig med fort så det var enkelt endå:)