Inlägg från: Wooden |Visa alla inlägg
  • Wooden

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-02-21 06:30:26 följande:
    Jag har 15 månader mellan mina söner sen innan och det var riktigt jobbigt när de var små.... Men nu sen några år tillbaka var det så värt det, de är bästa vänner.
    Om drygt 1 vecka fyller ju äldsta 8 år och yngsta blir 7 i början på sommaren.
    Treansresa skrev 2017-02-20 22:25:28 följande:
    Haha jo andra gången jag var gravid drömde ja på nätterna att jag var en cigarett ibörjan haha. Jag har alltid hållt upp graviditeten och amningen och sedan varit så dum att ja börjat igen:( ska försöka stå emot denna gång, så blir nog inge vinrökande nå mer för de är alltid så de börjat.

Jag är imponerad att du vågar:) tur ni lär känna varandra innan vintern:)är som du säger fler som har tätt :) jag ville ha två år mellan mina första just som du säger, att dom skulle få ut mycket glädje med varandra. Nu vart de inte så utan 2 år och 8 månader samt att jag har en av varje. Dom har aldrig riktigt haft nå glädje o lekkamrat i varandra. Så tror de vart lite för länge:) denna sladdis tror ja kommer bli riktigt "ensam" så. Blir 7,5 år till nästa i skaran och 12 till äldsta (om ja räknar alla 5 barn)

Haha vad häftigt att den gav sig till känna:) jag har känt en jätte buff så nu dröjer det nog 3-4 dagar igen:)
    Haha, ja alltså jag var lite deprimerad några månader efter förra förlossningen och kunde inte föreställa mig två barn tätt! Ville vänta åtminstone 2 år så det kanske skiljde 3 år mellan dom. Men sen började jag känna att allt blir så långdraget om man ska hålla på och vara småbarnsförälder länge. Så nu blev det såhär! Men jag är absolut inställd på att man har 2 år (åtminstone!) av tufft och hårt arbete framför sig. Förstår såklart att det fortsätter, men tänker på den uppenbara småbarnstiden. 

Våra barns (sjukt att säga att man snart har fler än ett!) kusiner är också i samma ålder. De två äldsta är lite äldre, blir 7 i april och november. Sen är dom födda maj 14, min son och en kusin i september 15, en november 16 och så kommer en kusin i april och sen vårt barn i juli. Och inte säkert det blir så många fler precis nu. Kanske ena systern som får någon mer. Men hennes är/blir födda september 15 och april 17, så det blir nog inte en tredje på ett tag. Kul att dom är så jämngamla tycker vi :)

Tycker just nu att två barn verkar alldeles lagom med tanke på tiden det tar och mitt tålamod, haha. Men då blir det ju ingen mer graviditet och förlossning... Återkommer när denna unge är ute ifall jag fortfarande är sugen på en till... MEN det blir inte på några år isåfall!

• Wooden
    Beebii skrev 2017-02-21 07:10:11 följande:
    Å a mysigt det låter med buffar så tydligt! Längtar då det bar gnuggar lite snabbt här sen ingenting. Går inte att känna utanpå än heller. Måste komma ihåg att fråga om moderkakan ligger i vägen imorgon på RUL.

Wow vilken dröm att få vara hemma 1 år med betalning och sen ha alla mamma dagarna kvar! Men antar att du kanske är arbetslös efter ledigheten istället?

Växtvärk har jag här med och ett stort problem är att jag inte kan äta ordentligt längre.... magsäcken har som krympt känns det som. Blir mätt direkt på bara någon liten smakbit :-/

Hur har ni andra med aptiten?
    Jag har bra aptit! Sen jag blev gravid har jag dock haft lite svårt med ris när man har mycket sås till, typ nån gryta. Jag älskar att bara skära upp kyckling eller kött och koka ihop med smaksatt creme fraiche och lite grädde bara. Men det ihop med ris bara växer i munnen :(
  • Wooden
    acinnaleh skrev 2017-02-21 08:37:07 följande:

Här är en till som går in i v22 imorrn ;) tiden går ganska fort och den här veckan är vi i Tandådalen. När vi kommer hem är den veckan också nästan slut ;) jag velade skitmkt kring att hyra utrustning eller inte och när jag såg kön för uthyrning så bestämde jag mig att det fick räcka med längskidor. Köpte utrustning till sonen förra året och Maken köade nog typ 90 minuter och jag satt bredvid och tittade.

Aptiten går upp och ner. Igår var jag jättehungrig men vaknade av att jag var proppmätt inatt. Sötsaker vill jag fortfarande inte ha.

Inatt och när väckarklockan var också bebis vaken och rörde sig en hel del. :)

Igår åkte jag klassisk åkning i ca 1h i ett härligt vinterlandskap. Sen matade jag mig i soffan med ont i svank och ljumskar som är bättre nu. Frös i svanken först så delar av det onda berodde nog på det. Idag ska jag prova ett 11km spår. Tar fika med mig och det finns flera vindskydd samt café på vägen så jag kan ta god tid på mig. Enda chansen att ta 11km idag för sen behöver jag ta det lugnt innan tjejvasan. Får bli nåt kort på torsdag bara. Sååå vackert med vinterlandskap :) förstår inte riktigt hur 30km ska funka men jag är en envis person så på nåt vis ska det gå!

Mysigt med fjällsemester! Vi tänkte åka iväg i år, men vi fick inte riktigt till det. Mina föräldrar skulle gärna åka med, men min mamma är nyligen ryggopererad så hon kan inte åka bil så länge och var osäker på om hon törs åka skidor. Nästa vinter blir det nog en vecka eller så iallafall! Då är barnen 2,5 år och 7-8 månader nånting, tror det kan passa bra! :)

Modigt att ge sig på tjejvasan! Lycka till! Hoppas det blir en härlig upplevelse! Har du åkt förut?
  • Wooden
    Bimbim79 skrev 2017-02-22 02:50:39 följande:

Som vanligt är jag vaken när alla andra sover :) jobbar natt nr 2 av 3 trött som en trasa efter rul kl 12.10 på dagen. Barnen fick inte följa med in då UL ligger på förlossningen och de har låst pga RS virus. Men duktiga som de är väntade de 30 min själva utanför. Lilleman visade glatt upp sig i ca 3 minuter sen va det kurragömma lek resten av tiden för att få alla mått. Allt var ua och blev flyttad till 24 juli. Första datumet innan VUL var 23 juli sen 20 juli och nu 24 juli. Spelar knappast nån roll för min del, han kommer ut när han känner han e klar :)
    Passade även på att göra det officiellt nu när alla tester och kontroller varit bra. Så nu kan jag glatt släppa ut magen ;)

Haha, vad skönt! Grattis till ett lyckat rul! :) Hur stora är barnen? Duktiga att sitta själva och vänta :) Vi har rul på fredag, min mamma får ta vår lilla skrutt under tiden. Han är bara 17 månader och även om han skulle få följa med in skulle ingen kunna koncentrera sig och sitta still, haha. 
  • Wooden
    Bimbim79 skrev 2017-02-22 22:26:34 följande:

Ja handla börja det bli dags för nu, har
    Ingenting kvar alls. Men å andra sidan vet man ju mer vad man behöver och vad som är onödigt :) barnvagn babyskydd köper vi ett sånt paket å så man kan sätta babyskyddet på vagnen. Får bli Crib eller spjälsäng direkt, min man är som en tornado i sängen så för allas lugn så får antingen jag å bebis sova i bebisens rum ( har extra säng där) eller så får vi försöka med spjälis direkt! Skötbord, kläder flaskor nappar hygien handdukar mm dessutom har jag redan beställt en baby brezza som en espresso maskin fast för välling och ersättning! Tokvägrar stå å slabba på natten igen :) frotteplast på metervara såg jag de hade billigt på leksakshuset så får bli några meter, vet ju hur bäddmadrassen i sängen blir förstörd av bröstmjölk kräk och avslag. Man läcker ju typ överallt och bebis har noll koll på kroppsvätskorna :)

Har du läst bra om Baby Brezza? :) Jag har försökt googla men hittar liksom inte direkt någon som skrivit om ifall den funkar bra eller så. Har dock inte letat jättemycket och har inte kollat engelska sökresultat än, kanske måste göra det! Jag har inte bestämt än om jag ska ge amningen en ärlig chans eller om vi helt enkelt ska köra bara på flaskmatning. Ammade förra barnet och slutade när han var drygt 7 månader. Han fick aldrig ersättning, varken under amningen eller efter. Men tyckte amningen var såååå jäkla jobbig! Åtminstone första halvan av tiden. Hade lite förlossningsdepression och tyckte allt med att amma vad vidrigt. Men jag ville ändå ge det en chans och det funkade ju bra, alltså sonen var mätt och nöjd och sådär. Men såå jobbigt! Och den sitsen är jag inte direkt beredd att sätta mig i igen. Klart det går att kombinera amning och flaska, men då kan jag lika gärna skita i det i slippa läckande tuttar, mjölkbeställningar, amningskläder osv. 

Ursäkta romanen, men det jag ville få fram från början är egentligen att jag veeeet att flaskmatning inte är "lättare" eller nån genväg, och därför låter det ju också som Baby Brezza är typ guds gåva till flaskmatarna ;)
  • Wooden

En till här som mest hänger i soffan! Eller nja, har ju en son som är 17 månader samt en hund, så kanske rör på mig en del, men tränar inte just nu! Hade kommit igång med träningen innan jag blev gravid, gick ner 7 kg under hösten. Hundpromenader får räcka som det ser ut nu.

Var på RUL imorse! Allt såg fint ut och bebisen rörde sig såå himla mycket! Har moderkakan i framvägg som jag misstänkte, så därför känner jag inte så mycket rörelser än. Tyvärr kunde vi inte utreda könet, bebisen var inte villig att visa upp sig. Så nu måste vi boka privat snarast, haha. Kontrollbehovet och nyfikenheten tar över :)

• Wooden
    Treansresa skrev 2017-02-24 16:27:58 följande:

Vad härligt med ett lyckat rul! Och moderkakan fram som vi gissade på! Vad busig liten som inte vill visa upp sig! Ni fick inte se könet för sonen heller på rul va?:) det är så häftigt o se dom röra sig sådär mycket utan att man känner något alls!

Tack! Det känns så bra att ha det avklarat! :)

Nej precis, då verkade det faktiskt som barnmorskan inte ville leta ens. Hon vi hade idag försökte iallafall men lät faktiskt inte jättetaggad hon heller. Dom kanske tycker många är fokuserade på kön istället för anatomin som är det viktigaste! Vet inte annars varför dom inte skulle vara tillmötesgående. Nu frågade jag när hon kollat allat annat om hon kunde titta.

Ja, jättemärklig känsla att den tumlar runt för fullt fast man inte känner nåt! Bebisen är ju ändå rätt lång nu!
  • Wooden
    Vet hur det känns skrev 2017-02-24 16:42:06 följande:

Grattis till lyckat RUL!! Jag har också moderkakan i framvägg.. känner lite lite ibland (17+4) det kommer nog igång snart. Spännande med köns UL :)

Tack! :) Ja jag hade moderkakan så med första barnet med och då kände jag inte regelbundet förrän kanske v22-23 nånting. Inte runt RUL iallafall! Hade dock RUL i vecka 17 då! Är i 18+1 idag!

Ja, hoppas verkligen vi kan få till att åka iväg. Bor 15 mil från Sthlm så det blir en liten utflykt. Känns bra att kolla bebisen noga ytterligare en gång också :)
  • Wooden
    Delilah2001 skrev 2017-02-28 12:44:24 följande:

RUL igår! Allt var bra, livlig bebis, och fick nytt datum, 17 juli. Så nu är man hux flux i vecka 21!

Moderkakan i bakvägg, och inte framvägg som jag misstänkt.

Grattis till lyckat RUL och framflyttning! :)
  • Wooden

Får se om bilden följer med! Går in i v20 idag och bilden är från häromdagen. Förra graviditeten tog jag bilder varje vecka, dock oftast påklädd. Nu har jag tagit typ 4 bilder och ingen före typ vecka 12, haha. Har dock förträngt graviditeten lite grann så kanske är därför! Funderar på att boka en fotografering till typ v 30-35 nånting så kan vi ta bilder med hela familjen :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny