GrönaDruvan skrev 2017-02-01 21:46:49 följande:
Grattis till pojken!
Känner också att omgivningen har svårare att acceptera att man får en till pojk.
För oss är det också helt perfekt. Massa kläder och grejer.
Vi beställde en syskonvagn som vi skulle hämtar nu förra veckan, men då allt hände med tvillingarna så kändes det inte så kul att behöva hämta den...
Skrev till företaget om situationen och de var väldigt förstående och hjälpsamma och vi behövde inte hämta och de stod även för returfrakten. Skönt att slippa tänka på det mitt i allt. Jag ångrar ändå inte att vi beställde en vagn, för skulle vi fått tvillingarna så hade det varit så mycket mer att fixa med och det stressade mig. Det vet ett moment mindre...
Nu däremot ska jag inte förbereda ett dugg innan jag vet att detta barnet klarar sig. Eller så fixar vi allt när han är här. Vi har ju redan alla grejer egentligen, så det går ju fort att göra iordning även när han är här.
Tappade liksom lusten att förbereda nåt, vill inte ens titta på bebiskläderna som jag lagt fram för att tvätta..
Förstår dig att du känner nu att du inte vill förbereda något. Såklart det känns lite avslaget och osäkert hur det ska bli, även om det verkar som ni har goda förutsättningar att gå hela vägen! Och det är ju ändå en skön vetskap.
Förutom vid speciella händelser som GrönaDruvans tycker jag inte man ska tänka så mycket på att det är "för tidigt" för saker och ting. Precis som flera sagt är ju kanske det minsta problemet att man köpt en vagn/kläder osv om något går fel med ens graviditet. Dessutom kan ju tyvärr något hända under hela graviditeten eller under/efter förlossningen och fram tills dess vill man kanske inte vänta med allt. Sen behöver man ju nödvändigtvis inte köpa hel garderob, vagn och inreda hela barnrummet medan missfallsrisken är som störst. Men det gör ju faktiskt alla precis som dom vill! :)
Vi köpte dubbelvagn när jag var i vecka 10! En Donkey som är lätt att bli av med om den inte skulle komma till användning. Har inte köpt något annat än.