Inlägg från: Wooden |Visa alla inlägg
  • Wooden

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-01-11 09:30:32 följande:

Hur gör ni alla, går ni ut med graviditet på Facebook?
    Med de andra två la jag ut en bild när vi varit på rul, men denna gången tänker jag inte skriva någonting förräns bebisarna är ute!

Tycker det är så roligt med alla grattis man får! Haha, hej bekräftelsebehov! Vi kommer nog gå ut med det på Facebook och insta. Förra gången gjorde vi det i samband med rul och det blir nog så igen. Men det är många som kommer veta redan, så egentligen är det helt onödigt. :P 

Vi har berättat för kompisarna med en tröja sonen fick där det står Big Brother to be - July 2017. Tänkte att vi kanske tar en bild när han har den på sig och får hålla i ul-bilden, eller kanske på oss hela familjen. Vi får se :)
  • Wooden

Senaste dagarna har jag funderat mycket över det här med att bli flerbarnsförälder. Är inte orolig eller nervös över det här med att älska två barn, det känner jag att det kommer ordna upp sig, haha. Men att räcka till?! Vi har hund också, som kommer vara drygt ett år när bebis kommer, och om kvällarna när jag lägger sonen (som kommer vara 22 månader när bebis kommer) funderar jag över hur jag ska hinna finnas till för fler barn. 

Hur gör ni med två barn eller fler? Herregud, hur klarar man ens fler än två? Blir helt svettig bara jag tänker på det, haha, 

• Wooden
    GrönaDruvan skrev 2017-01-12 08:59:45 följande:
    Det där löser sig! Det kommer naturligt!
    För oss var det viktigt med rutiner!
    Du ska väl inte ha hand om både barn och hund själv på kvällarna?

Jag minns så väl när yngsta var ca 3 månader, då började jag vänja honom att sova när storebror sov!
    Det var jobbigt, men tillslut funkade det. Annars sov lillebror typ 8-11 och så sov storebror 12-14 och sen somnade lillebror igen..
    Jag lyckades tillslut hålla lillebror vaken så de sov några timmar ihop och det är guld värt!
    Då vilar man själv och laddar batterierna lite!

Det är helt normala tankar du har, men du fixar det. Sänk kraven runt omkring bara.
    Tack för ditt svar! Klart att det ordnar sig, det finns ju väldigt många andra som har fler än ett barn och får ihop det, haha. 

Det är tur att bebis kommer på sommaren kan jag säga. Min sambo dömer nämligen ishockey (på relativt hög nivå) och är borta mycket när det är säsong, dvs typ från oktober-mars. Dock en extrainkomst som är grymt värd och han tycker att det är så himla roligt. Men visst är det inte alltid så roligt för en annan. Vår son är född i mitten på september och när pappan var borta typ 9 av 12 kvällar (inte kvällstid på helgerna oftast) var det inte så himla roligt kan jag säga. Men har fantastisk hjälp av mina föräldrar, och även hans familj om jag vill, så det löser sig. Men när man är mitt uppe i det är det inte alltid så lätt. Nu har han 18 matcher fram till 24 februari... Dvs ca varannan dag i snitt.
  • Wooden
    KaffeOchHybris skrev 2017-01-12 10:01:41 följande:
    Gravidbyxor är ju jättebekväma. Jag har börjat använda ett par nu i vecka 16 fast jag bara gått upp ett kilo. Hittade en hel del på Zalando som ser ut som vanliga jeans, förutsatt att man har en normallång tröja på sig. Både snyggt och bekvämt.
    Vill typ aldrig använda vanliga byxor igen. Haha. Jag hade mina ett tag efter förra graviditeten också. Man blir ju inte av med magen direkt tyvärr... Är bara i v 13 och köpte mina för flera veckor sen!
  • Wooden
    Leeandra skrev 2017-01-12 11:25:05 följande:
    Jag har ju 5 barn ( hjälp, snart 6! ) och det går. Det är ju lite så att när man har ett barn så tänker man oj, hur ska jag klara två? Och när man får tre tänker man att två barn, det var ju lätt, . Det är ju inte bara jobbigt att få fler barn, det är ju också en oerhörd gåva att få ha syskon och se dem växa upp tillsammans. Jag är ensambarn och drömde alltid om syskon, tyckte att allt hängde på mig. Hade gärna delat min barndom med ett syskon. Det är klart att det är tufft ibland, men jag tror att barnen i slutändan mår bra av att stötas och blötas lite med varandra. Att de får lära sig att vänta på sin tur, att dela med sig, att lösa konflikter etc. Du kommer absolut att räcka till även om det ibland inte kommer kännas så.
    Tack snälla för fint svar. Håller absolut med dig om fördelen med syskon och det är delvis därför vi vill ha ett till barn :) Också därför vi valt att "skaffa" en till relativt tätt. Dels för att dom ska vara nära varandra i ålder genom livet men också lite för att "klara av" småbarnsåren lite snabbare. Finns såklart nackdelar med att ha två ganska små barn, men nu blev det såhär :) Kan tänka mig att det blir rätt tufft också, men hoppas fördelarna övervinner nackdelarna. Finns ju många (du tex ;) ) med tvillingar eller syskon väldigt tätt. Så nästan två år kan ju vara en evighet, haha.
  • Wooden
    Leeandra skrev 2017-01-12 12:26:58 följande:
    Jag har 2 år mellan barn 1 & 2 och 2 år, 3 månader mellan barn nr 2 & 3 och tyckte det var ett bra mellanrum. Barn nr 3 var tack och lov 3 år när tvillingarna kom, vilket var skönt. Nu blir det ett glapp på hela 7 år och bara ett barn så det kommer förmodligen att bli helt annat. Det enda som höll mig uppe ibland när tvillingarna var små var tacksamheten över att jag inte fått trillingar, . Så är det jobbigt, tänk: vad skönt att det inte är två bebisar, .
    Haha, ja det ska jag komma ihåg!
  • Wooden
    Nagy87 skrev 2017-01-12 21:40:19 följande:

Hej.

Jag hoppar in här BF 9 juli

29 år och första barnet.

Har klarat mig ifrån illamående men haft riktigt jobbiga problem med huvudvärk till och från v 6.

Är nu i v 15 har bokat tid imorgon hos BM. För blodprov för att kolla järnvärdet. Det såg bra ut sist jag var däri v 12. hoppas ändå att det är det så jag kan få svar och behandling.

Någon mer som lider av huvudvärk.?

Jag hade mycket huvudvärk för några veckor sen! Var ev rätt mycket pga stress. Det slutade typ samtidigt som jag var på ul i v10. Men det kanske återkommer. Sambon säger att jag hade mycket huvudvärk förra graviditeten också. Har nog förträngt det :p
  • Wooden
    GrönaDruvan skrev 2017-01-13 07:21:53 följande:

Morgon mage vecka 14+5

Men vad fin! :) Längtar till min kommer fram sådär också! Dröjer några veckor säkert :)
  • Wooden
    Mamma till Rasmus skrev 2017-01-16 12:32:52 följande:

Hej!

Bf 22 juli, bor i Sörmland

Ska på kub på onsdag men har redan gjort 2 vul. Vi har inte berättat för någon än, vi har en son född 2010 sen innan.

Joline84 skrev 2017-01-16 21:18:27 följande:

Hej! Jag bor också i Sörmland. =) Jag trodde inte dem gjorde kub i vårat landsting. Var det nått du fick välja eller gör du det av annan anledning? Jag har inte vart på mvc än. Ska dit i februari. Har bf 26/7.

Jag bor också i Sörmland! Kanske ska göra kub privat? Så lättillgängligt med Stockholm härifrån ju :)

Har en son som är född i september 15. Har varit på ett ul i v10. Är sjukt imponerad (eller vad man ska säga) över er som kan hålla tyst länge, haha! Vi berättade för våra familjer i vecka 6-7 nånting. Kunde inte hålla oss. Inte förra gången heller iofs :)
  • Wooden
    Treansresa skrev 2017-01-16 22:37:48 följande:
    Här är vi fortfarande tysta haha. Är i 14+2 vi försöker hålla oss till rul, kanske tom till sportlovet. Men även börjar bli svårt att dölja
    Haha, ja jag är sjukt imponerad! :) Eller vad man ska kalla det! Skulle också vilja gå och mysa med det själv, men tycker det känns som man ljuger så fort man träffar någon, haha. Dessutom bor vi hemma hos mina föräldrar tillfälligt sen i höstas och jag jobbar med min mamma. Och min killes ena syster fick barn samma dag som vi plussade och den andra är gravid (och vi var dessutom gravida med samma bf förra gången!) så dom ville vi också berätta för. Nu vet dom flesta av våra vänner, men det är inte "officiellt" än på typ facebook. 
Svar på tråden BF Juli 2017 ny