GrönaDruvan skrev 2017-01-12 08:59:45 följande:
Det där löser sig! Det kommer naturligt!
För oss var det viktigt med rutiner!
Du ska väl inte ha hand om både barn och hund själv på kvällarna?
Jag minns så väl när yngsta var ca 3 månader, då började jag vänja honom att sova när storebror sov!
Det var jobbigt, men tillslut funkade det. Annars sov lillebror typ 8-11 och så sov storebror 12-14 och sen somnade lillebror igen..
Jag lyckades tillslut hålla lillebror vaken så de sov några timmar ihop och det är guld värt!
Då vilar man själv och laddar batterierna lite!
Det är helt normala tankar du har, men du fixar det. Sänk kraven runt omkring bara.
Tack för ditt svar! Klart att det ordnar sig, det finns ju väldigt många andra som har fler än ett barn och får ihop det, haha.
Det är tur att bebis kommer på sommaren kan jag säga. Min sambo dömer nämligen ishockey (på relativt hög nivå) och är borta mycket när det är säsong, dvs typ från oktober-mars. Dock en extrainkomst som är grymt värd och han tycker att det är så himla roligt. Men visst är det inte alltid så roligt för en annan. Vår son är född i mitten på september och när pappan var borta typ 9 av 12 kvällar (inte kvällstid på helgerna oftast) var det inte så himla roligt kan jag säga. Men har fantastisk hjälp av mina föräldrar, och även hans familj om jag vill, så det löser sig. Men när man är mitt uppe i det är det inte alltid så lätt. Nu har han 18 matcher fram till 24 februari... Dvs ca varannan dag i snitt.