BF Juli 2017 ny
Jag bävar också för att gå till augusti. Skulle inte förvåna mig om det blev så, trots att jag redan är tung och bebben trycker på nedåt hela tiden.
Stort grattis till gröna druvan!!
Min man får massera mina vader på kvällarna. Har fått sån värk i dom senaste dagarna :(.
Känns som jag är så blodfylld i hela kroppen.
Jag klagar nog också rätt mkt på trötthet. Är alldeles matt och svag i kroppen. Dränerad. Lite bättre precis efter jag ätit. Om jag är iväg på nåt är det lite bättre men sen helt sänkt när man kommer hem hehe. Jämför mig med de gravida som är pigga och håller sig igång, och skäms nästan.
Idag har jag legat o kollat serier hela dagen och det gör ju inte att jag får mer energi direkt ;)..
Roligt att läsa din berättelse, Grönadruvan! Och kändes skönt att läsa att det känns bra med den andra tvillingen också. Låter som ett bra och jättefint beslut att göra en minnesplats hemma :)
Stort grattis igen och lycka till med nya familjemedlemmen :)
Sista magbilderna från nyss i 38+0. Bebis ska komma imorgon :) men storleken syns liksom inte på bilden tycker jag, magen är långt ner också.
Jag klarade det på bara lustgas (som jag inte ville ha) heller förra gången. Tyckte det var obehagligt och kände det som att jag skulle spy men jag tror att det kanske beror mest på bebis rotationer och att de försökte ge mig lustgas vid fel tillfälle.
Men som många skriver, smärta är individuellt precis som varje förlossning och bebis är :)
Lite äckligt kanske, men är det någon mer som har vita, mjölkaktiga flytningar? Började få det igår, har inte haft det tidigare.
Är så andfådd, gick uppför trappan här hemma förut samtidigt som jag pratade i telefon. När jag kommit upp var jag så andfådd av trapp promenaden att jag knappt kunde prata, haha
Tack så mycket :) jag ska berätta lite mer imorgon när jag är mindre trött. Här är hon!
Stort grattis till er som fått era små :)
På natten kl 3 den 20/6 vaknade jag av att vattnet gick. Tur att vi hade plastad frotté skydd i sängen haha, så för er som inte har kan jag verkligen rekommendera! Nu förstår jag varför man ska förbereda och kanske packa en BB väska innan :) gick över tiden sist och var på mvc samma dag där hon konstaterade att huvudet fortfarande var rörligt och bebis låg ganska högt upp än. När vattnet gått åkte den ner för han hade fixerat sig när vi kom in en timme senare.
Sambon satt uppe och jobbade och vi fick lite snabbt väcka grannen då värkarna drog igång precis när jag lagt på luren med förlossningen, försöka hitta kläder till oss och bebis och sonen för att packa ner. Hade tänkt att städa, tvätta och förbereda efter midsommar så allt var ett smärre kaos här hemma.
Superbra personal och vi hade hör och häpna personal inne på rummet under hela tiden varav två bm, trodde jag inte här i Sthlm. Förlossningen gick bra och jag fick en revansch från förra som var långdragen och avslutades med sugklocka. Denna tog 10 timmar från att vattnet gick tills han var ute. Hade tänkt att skita i epidural men när de sa att nu är sista chansen för epidural så tog jag det för att få lite vila. Efter en natt på BB kände vi oss redo att åka hem och det var skönt att det var vi som valde och inte kände oss ivägtvingade.
Stort lycka till ni som går och väntar, även om det är sjukt jobbigt att föda så är det så himla häftigt!
Äntligen har jag blivit tagen på allvar! Efter att barnmorskan idag ledsnade på att ingen tog detta på allvar skickade hon mig till läkaren på förlossningen direkt efter besöket hos henne.
Så nu ÄNTLIGEN har en läkare gjort både vanligt ultraljud och vaginalt. Moderkakan ser bra ut och den sitter inte för eller i närheten av öppningen. Vaginala ser också bra ut.
Förklaringen till blödningarna är att jag blöder "näsblod". Inte nå roligt för mamman men absolut inte nå farligt. Skulle de störtblöda ska ja in självklart, men inga fel just nu.
Vi fick se bebisen också. Var riktigt häftigt att se ansiktet på den så detaljerat! Är verkligen en gullig bebis med tjocka kinder och putande läppar som väger 2961 gram idag.
Nu ska jag slappa av och njuta av sista veckorna!