• Ox2

Vi som ska knipa över nyår!

Väntar tredje i början/mitten på januari och även om jag är sjuk trött på att vara höggravid och orörlig vill jag ändå att bebisen stannar till 2017.

Tänkte att de kunde vara trevligt med en tråd där vi kan följas åt de sista 15 dagarna in i januari och till våra efterlängtade nytillskott kommer till världen :)

• Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!
  • Mirelle

Grattis!

...Jag fick hinnsvepning i morse och får ta hål på fostehinnorna nu (tillräckligt mogen) om bb har ett rum ledigt och bb delar min bms bedömning. Håll tummarna!

• myhran

Vi hade bf 16:e, den 15:e kom en liten kille :) det gick snabbt, 22 var vi inne på förlossningen och vid 02 kom han ut.

• Ox2
    myhran skrev 2017-01-18 18:46:56 följande:

Vi hade bf 16:e, den 15:e kom en liten kille :) det gick snabbt, 22 var vi inne på förlossningen och vid 02 kom han ut.

Grattis! Hoppas allt gick bra!
  • Ox2
    Mirelle skrev 2017-01-18 11:52:35 följande:

Grattis!

...Jag fick hinnsvepning i morse och får ta hål på fostehinnorna nu (tillräckligt mogen) om bb har ett rum ledigt och bb delar min bms bedömning. Håll tummarna!

Spännande?

Har det hänt något?

Så gjorde man för att sätta igång mig med min andra. Drygt två timmar senare var han ute :)

Lycka till!
  • sommarbär

Äntligen har efterlängtade lillebror kommit till världen! Igår den 18/1 klockan 23.54 kom han ut, 53 cm lång och 4510 gram tung. :)

• Ensammamma86
    sommarbär skrev 2017-01-19 07:27:26 följande:

Äntligen har efterlängtade lillebror kommit till världen! Igår den 18/1 klockan 23.54 kom han ut, 53 cm lång och 4510 gram tung. :)

Stort grattis!! Då var han inte långt borta med facit i hand. Så mysigt för er!!

Jag börjar gruva mig mer o mer för hur sömnbristen kommer bli framöver. Har en 2-åring hemma som börjar tjorva lite med att vara vaken 1-2tim per natt....

Hur är det med era nytillskott än så länge, hur sover o äter de på natten?
  • Ox2
    sommarbär skrev 2017-01-19 07:27:26 följande:

Å grattis!! Stor kille!:)
  • Ox2
    Ensammamma86 skrev 2017-01-19 08:57:07 följande:

Stort grattis!! Då var han inte långt borta med facit i hand. Så mysigt för er!!

Jag börjar gruva mig mer o mer för hur sömnbristen kommer bli framöver. Har en 2-åring hemma som börjar tjorva lite med att vara vaken 1-2tim per natt....

Haha sova, de känns som ett skämt! Vår tjej kör vaken nattpass mellan 23-24 till 4-5... amma och skrika står på menyn. Sen sover hon bra på dagen. Antingen i min famn el i bärselen.

Tur man vet att allt sånt går över....
  • Ensammamma86
    Ox2 skrev 2017-01-19 12:46:32 följande:

Haha sova, de känns som ett skämt! Vår tjej kör vaken nattpass mellan 23-24 till 4-5... amma och skrika står på menyn. Sen sover hon bra på dagen. Antingen i min famn el i bärselen.

Tur man vet att allt sånt går över....

Haha ja precis, det gäller att komma ihåg och trösta sig med att det är övergående. Jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig för er snart!!
  • LMNL
    Ensammamma86 skrev 2017-01-19 08:57:07 följande:

Lillan här hemma sover från att jag lägger mig vid 24 till 04 för mat sen sover hon vidare till 07-08 igen :) så här ska jag inte klaga :)
Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!