• Ox2

Vi som ska knipa över nyår!

Väntar tredje i början/mitten på januari och även om jag är sjuk trött på att vara höggravid och orörlig vill jag ändå att bebisen stannar till 2017.

Tänkte att de kunde vara trevligt med en tråd där vi kan följas åt de sista 15 dagarna in i januari och till våra efterlängtade nytillskott kommer till världen :)

• Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!
  • Emmask
    Mirelle skrev 2017-01-07 19:23:18 följande:
    Håller alla tummar för att det är på G!
    Ox2 skrev 2017-01-07 15:35:24 följande:

Min bebis har varit väldigt lugn i magen idag. Har fått ett par motvilliga puffar när jag tryckt till henne ordentligt... tanken om att ringa förlossningen och rådfråga har drygt upp i huvudet ett par gånger.

Ska äta middag hos mamma om några timmar. Har det inte bättrat sig innan dess så ringer jag in och hör om de vill kolla henne. Då kan mamma se efter pojkarna....

Läskigt, man vill inte snubbla på målsnöret...

Hade en sån dag för ett tag sen. Gud vad jag bråkade med bebbe då. Fick förklaringen att han kanske sparkade mer bakåt just då eftersom han iaf rörde sig. Sålänge de rör sig något då o då lär det vara ok, men hellre d säkra före d osäkra och kolla upp vid minsta oro känner jag. På förlossningen sa de "låter helt normalt men om du är orolig så kom hit [för din egen skull]". Skönt att veta att man inte blir dissad :)
    För några år sedan ändrades rekommendationerna från typ "rörelsemönster förändras och minskar i slutet av graviditeten, det är helt normalt" till "rörelserna förändras men de ska inte minska, åk in en gång för mycket och kolla". Man har upptäckt att mammornas kännedom om barnets rörelsemönster och förmåga att bedöma när de förändrats, är det enda sättet att få ner fosterdödligheten i sista trimestern. I samband med att man ändrade rekommendationerna blev det också policy att alltid ta en mammas vittne om förändrade rörelsemönster på allvar och därför är förlossningspersonalen så mån om att signalera att man är välkommen och aldrig till besvär. Om de signalerar att man är jobbig skulle man dra sig för att åka dit igen, och det är den stora risken om något verkligen är fel.
  • Ox2

Förlossningsläkaren sa att dom snittar 4/dag som kommer in för kontroll av minskade fosterrörelser och i de allra flesta fall är allt bra men där är även de bebisar som inte mår bra och dom vill man ju hitta. Lika så ska man inte dra sig för att kontakta igen för en ny kontroll om man inte tycker det blir bättre. Bara för att man fick ua vid en kontroll för en vecka sen så kanske det inte gäller idag....

• Ox2
    k_a_w skrev 2017-01-07 19:08:47 följande:

Ligger fortfarande hemmavid. Det har varierat med tätheten under dagen men nu kommer värkarna med 6-8 min mellanrum och blivit lite mer intensiva. Ska ta o ringa förlossningen snart tror jag o höra vad de tror...

Lycka till! Hoppas du redan är inne på förlossningen!
  • Lilli84

Hej.

Jag väntar mitt första barn, bf 10/1-17. Känner dock inga tecken på att någonting är på gång...är förväntansfull och längtar så efter att få se vem som har bott inne i mig så här länge????

Hur går det för dig?

• Lilli84

Hej!

Jag väntar mitt första barn, bf 10/1-17. Känner dock ingenting att det är på gång.. Är förväntansfull och längtar tills vi får träffa den som har bott inne i mig så här länge????

Hur går det för er alla?

• Ox2

God morgon!

På väg in till förlossning för ytterligare en kontroll då jag nu blöder. Kan tolkas som en teckenblödning men dom vill kolla mig. Bebisen är silla, utan respons när man puttar på henne... usch vad jag är orolig....

• Zira

Är på dag 40+6 idag och längtar så efter denna lilla tjej. Att gå över tiden är verkligen psykiskt jobbigt.

• sommarbär
    Ox2 skrev 2017-01-08 09:14:17 följande:

God morgon!

På väg in till förlossning för ytterligare en kontroll då jag nu blöder. Kan tolkas som en teckenblödning men dom vill kolla mig. Bebisen är silla, utan respons när man puttar på henne... usch vad jag är orolig....

Oj, håller tummarna för att allt går bra!
  • Mullan
    Ox2 skrev 2017-01-08 09:14:17 följande:

God morgon!

Åh vilken jobbig sits! Håller tummarna för att allt ser bra ut! Håll oss uppdaterade <3
  • Emmask
    Zira skrev 2017-01-08 09:22:21 följande:

Är på dag 40+6 idag och längtar så efter denna lilla tjej. Att gå över tiden är verkligen psykiskt jobbigt.

Jag önskar mig en fl/Fb/whatsapp-grupp där man bara får prata om hur less man är på att gå över tiden. Vill inte tjata på alla i min omgivning.
Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!