• Ox2

Vi som ska knipa över nyår!

Väntar tredje i början/mitten på januari och även om jag är sjuk trött på att vara höggravid och orörlig vill jag ändå att bebisen stannar till 2017.

Tänkte att de kunde vara trevligt med en tråd där vi kan följas åt de sista 15 dagarna in i januari och till våra efterlängtade nytillskott kommer till världen :)

• Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!
  • Muminmanda
    Ox2 skrev 2017-01-08 09:14:17 följande:

God morgon!

På väg in till förlossning för ytterligare en kontroll då jag nu blöder. Kan tolkas som en teckenblödning men dom vill kolla mig. Bebisen är silla, utan respons när man puttar på henne... usch vad jag är orolig....

Oij nej! Håller tummarna att allt är bra! <3
  • Ox2

Vi är hemma igen. Bebisen mår bra och troligtvis blöder jag lite från tappen, en teckenblödning. Tappen är fortfarande bakåtlutad och 2cm lång men den är 2cm öppen och bm kunde kännna hennes huvud :).

Har gått en "lång" promenad med hunden och har värkar hade 5-10min. Nu blir det kaffe och vila på soffan så får vi se om den luriga trean vill stanna inne el komma...

• sommarbär
    Ox2 skrev 2017-01-08 13:54:07 följande:

Vi är hemma igen. Bebisen mår bra och troligtvis blöder jag lite från tappen, en teckenblödning. Tappen är fortfarande bakåtlutad och 2cm lång men den är 2cm öppen och bm kunde kännna hennes huvud :).

Har gått en "lång" promenad med hunden och har värkar hade 5-10min. Nu blir det kaffe och vila på soffan så får vi se om den luriga trean vill stanna inne el komma...

Skönt att höra! Har hon vridit på sig så att du inte kunde känna hennes rörelser, eller laddar hon bara upp inför den stora finalen tro?
  • Emmask

Åh skönt att höra!
  • annaevylinnea

Jag snubblade på målsnöret och fick mig en liten nyårsbebis. Kom ut på självaste nyårsafton, men just nu spelar det ingen roll för hon är fantastisk och så skönt att ha haft henne en hel vecka nu :) man kan inte styra när bebisen ska komma tyvärr, blir iaf enkelt att komma ihåg hennes födelsedag ;p

• Emmask
    annaevylinnea skrev 2017-01-08 15:02:10 följande:

Jag snubblade på målsnöret och fick mig en liten nyårsbebis. Kom ut på självaste nyårsafton, men just nu spelar det ingen roll för hon är fantastisk och så skönt att ha haft henne en hel vecka nu :) man kan inte styra när bebisen ska komma tyvärr, blir iaf enkelt att komma ihåg hennes födelsedag ;p

Grattis! Jag tror att vi är några i den här gruppen som börjar bli less på att vänta och mer än gärna hade bytt med dig!
  • Ensammamma86

Skönt att höra. Du är klok som åker in, onödigt att gå omkring med den oron. Det är nog mkt i huvudet som det är, tycker jag iaf.
  • LMNL

Dåligt med sömn inatt, endast 3h. Vaknat av vad jag tror är oregelbundna värkar. Det har fortsatt hela dagen. Det gör ONT men inte tillräckligt som vanligt antar jag. Har legat i badet de senaste 2h för att lindra med värme. Inte kan man behöva gå såhär tills det är BF+14? Då har jag 11 dagar kvar, kommer vara helt slut då när det är dags.. om jag inte får mer sömn inatt funderar jag på att ringa in för en kontroll och förklara. Kan dom hjälpa till så man får sova? Man känner sig så hjälplös nu i denna smärtan.. på kontrollen igår var det ca 2cm kvar av tappen och den var mjuk kan det ha ändrats nu redan tro? 100 frågor här nu, kanske någon av er har några sunda svar :)

• Emmask
    LMNL skrev 2017-01-08 17:44:29 följande:

Dåligt med sömn inatt, endast 3h. Vaknat av vad jag tror är oregelbundna värkar. Det har fortsatt hela dagen. Det gör ONT men inte tillräckligt som vanligt antar jag. Har legat i badet de senaste 2h för att lindra med värme. Inte kan man behöva gå såhär tills det är BF+14? Då har jag 11 dagar kvar, kommer vara helt slut då när det är dags.. om jag inte får mer sömn inatt funderar jag på att ringa in för en kontroll och förklara. Kan dom hjälpa till så man får sova? Man känner sig så hjälplös nu i denna smärtan.. på kontrollen igår var det ca 2cm kvar av tappen och den var mjuk kan det ha ändrats nu redan tro? 100 frågor här nu, kanske någon av er har några sunda svar :)

Ring in och rådfråga imorgon bitti. Du kan säkert få en sömndos. De vill ju inte heller att bebisen utsätts för stress allt för länge, så att du ska gå med värkar i 11 dagar är inte ett alternativ. Ring dem, de har varit med om allt :)
  • LMNL
    Emmask skrev 2017-01-08 18:57:26 följande:
    Ring in och rådfråga imorgon bitti. Du kan säkert få en sömndos. De vill ju inte heller att bebisen utsätts för stress allt för länge, så att du ska gå med värkar i 11 dagar är inte ett alternativ. Ring dem, de har varit med om allt :)
    Tack för svar :) hoppas på sömn men annars ringer jag om det inte tilltar mer under natten *hoppas*
Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!