• Ox2

Vi som ska knipa över nyår!

Väntar tredje i början/mitten på januari och även om jag är sjuk trött på att vara höggravid och orörlig vill jag ändå att bebisen stannar till 2017.

Tänkte att de kunde vara trevligt med en tråd där vi kan följas åt de sista 15 dagarna in i januari och till våra efterlängtade nytillskott kommer till världen :)

• Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!
  • Ox2

Min bebis har varit väldigt lugn i magen idag. Har fått ett par motvilliga puffar när jag tryckt till henne ordentligt... tanken om att ringa förlossningen och rådfråga har drygt upp i huvudet ett par gånger.

Ska äta middag hos mamma om några timmar. Har det inte bättrat sig innan dess så ringer jag in och hör om de vill kolla henne. Då kan mamma se efter pojkarna....

Läskigt, man vill inte snubbla på målsnöret...

• sommarbär
    Ox2 skrev 2017-01-07 15:35:24 följande:

Min bebis har varit väldigt lugn i magen idag. Har fått ett par motvilliga puffar när jag tryckt till henne ordentligt... tanken om att ringa förlossningen och rådfråga har drygt upp i huvudet ett par gånger.

Ska äta middag hos mamma om några timmar. Har det inte bättrat sig innan dess så ringer jag in och hör om de vill kolla henne. Då kan mamma se efter pojkarna....

Hade en sådan dag för några dagar sen... Men kände att bebis låg annorlunda och tänkte att han kanske sparkade inåt eller vad man ska säga. Men tänkte säkert ringa in vid ett tiotal tillfällen och be dem kolla så att hjärtat slog. Varje gång jag buffade på magen fick jag dock respons, om än svagare än vanligt, så jag hade lite is i magen och dagen efter var allt som vanligt igen. Ibland funderar jag på att låtsas som att jag inte känner rörelser för att kunna åka in och kolla läget. Men så får man inte göra, även om det är lockande ;)
  • LMNL

Min har varit så lugn sen igårkväll. Jag ringde upp till förlossningen när jag vaknade och sa att jag inte känt så mycket. Fick komma in på en besök direkt och ligga med ctg. Allting såg bra ut, tappen hade mjuknat och förkortats också. BM sa att hon kunde peta ett finger högre om och känna om hon hade velat, så öppen för ett finger antar jag.. tycker absolut du ska ringa om du känner dig osäker. Var väldigt skönt att få komma dit och se och höra att allt såg fint ut. :)
  • B1an

Vet ej om slemproppen gått delvis, har haft rikliga flytningar hela hösten. Men kändes krämigare när jag torkade mig efter toabesök tidigare idag. Kan ju hoppas :)

Lite morlande värk kan jag nog känna med god vilja..

• tuuli
    Ox2 skrev 2017-01-07 15:27:54 följande:
    Blandat det där! När är nästa tid inbokad? Håller tummarna för att du hinner mogna på dig :)
    Tisdag! Hoppas på mycket sammandragningar och ska försöka ut och gå så mycket jag kan så det blir någon skillnad öht tills dess. På tisdag är det fortfarande bf -4 dagar så det behöver inte hinna hända så himla mycket av sig själv egentligen, men han tänkte kanske att jag skulle hinna bygga upp mer egen motivation om jag fick flytta fram det till ett datum jag valt själv. Jag sov tre timmar inatt och känner mig mer orolig än peppad, så hellre på tisdag för min del. 
  • LMNL
    k_a_w skrev 2017-01-07 15:08:44 följande:

Här verkar det hända något, äntligen! BF+14 idag. Proppen gick igår förmiddag och idag vaknade jag kl 06 med jobbig molvärk i rygg o mage som gick över i värkar som sedan dess varierat lite men mellan 10-20 min mellanrum. Nu är det ca 10min emellan. De är inte särskilt särtsamma eller intensiva men tror inte att det kommer att avta.

Vi är ju inbokade på igångsättning imorgon kl 08, får se om vi hinner in innan dess... nu jäklar ska hon ut!

Hur går det för dig? Har det blivit tätare eller avtagit? :) hoppas du redan är på förlossning:)
  • k_a_w
    LMNL skrev 2017-01-07 18:51:24 följande:

Hur går det för dig? Har det blivit tätare eller avtagit? :) hoppas du redan är på förlossning:)

Ligger fortfarande hemmavid. Det har varierat med tätheten under dagen men nu kommer värkarna med 6-8 min mellanrum och blivit lite mer intensiva. Ska ta o ringa förlossningen snart tror jag o höra vad de tror...
  • Mirelle
    k_a_w skrev 2017-01-07 19:08:47 följande:

Ligger fortfarande hemmavid. Det har varierat med tätheten under dagen men nu kommer värkarna med 6-8 min mellanrum och blivit lite mer intensiva. Ska ta o ringa förlossningen snart tror jag o höra vad de tror...

Håller alla tummar för att det är på G!

Hade en sån dag för ett tag sen. Gud vad jag bråkade med bebbe då. Fick förklaringen att han kanske sparkade mer bakåt just då eftersom han iaf rörde sig. Sålänge de rör sig något då o då lär det vara ok, men hellre d säkra före d osäkra och kolla upp vid minsta oro känner jag. På förlossningen sa de "låter helt normalt men om du är orolig så kom hit [för din egen skull]". Skönt att veta att man inte blir dissad :)
  • LMNL
    k_a_w skrev 2017-01-07 19:08:47 följande:
    Ååh vad spännande!!! :) hoppas verkligen på bebis inatt för dig
  • Ox2

Nu har vi varit inne på förlossningen och kollat henne. Allt såg bra ut!! Glömde dock fråga hur stor dom trodde hon var... i bilen hem fick jag en del rejäla knuffar så det kändes bra :)

Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!