• Ox2

Vi som ska knipa över nyår!

Väntar tredje i början/mitten på januari och även om jag är sjuk trött på att vara höggravid och orörlig vill jag ändå att bebisen stannar till 2017.

Tänkte att de kunde vara trevligt med en tråd där vi kan följas åt de sista 15 dagarna in i januari och till våra efterlängtade nytillskott kommer till världen :)

• Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!
  • pmica
    Mullan skrev 2017-01-08 23:32:41 följande:

Grattis! Skönt att allt gått bra <3 kommer ihåg att eftervärkarna var hemska med andra barnet! Och att det blir värre efter varje barn. Så vi får väl se nu när jag ska ha tredje hur intensiva eftervärkarna blir. Tur att man glömmer smärtan fort, haha!

Fjärde barnet här och inte en enda eftervärk! Så vem vet du kanske slipper! Med tredje hade jag å och bm nästan sa att det skulle bli värre nu men icke. Fick dropp och värktabletter efter förlossningen kanske att droppet underlättade
  • franksmatte

Jqg fick en dotter den 5 januari 10.28 med akut ks för min bm hade missat att hon låg i sätesbjudning eller vad heter snacka om att jag blev chockad. Vattnet hade gått och hon satt fastkilad med huvudet vid mina revben så dom kunde inte vända henne. Vi kom hem ifrån BB igår. 4255g och 51 cm är hennes mått. Jag är så lycklig, jag vill spola tillbaka till den dagen då My kom och uppleva den om och om igen även om det var lite dramatiskt och gjorde jävligt ont med värkarna. Igår när vi kom hem så satt sambon bara och titta på mig jag grät konstant igår är la lite hormoniell nu också men jag vill bara att tiden skall gå så långsamt som möjligt nu så jag kan få njuta av att få vara mamma.

• sommarbär
    Ox2 skrev 2017-01-08 22:46:34 följande:

Idag 18.34 kom vår lilla tjej! 3520g och 51cm. Det gick fort på sluter. Inne 18.15 på förlossningen, vattnet gick 18.25 och flickan ute 18.34. Moderkakan släppte och sys ett par stygn. 350ml i blodförlust. Super nöjd!! Men Gud vilka eftervärldar!! Har precis skickat hem maken att avlösa mamma där hemma.

Stort grattis! :)
  • sommarbär
    franksmatte skrev 2017-01-09 01:55:58 följande:

Jqg fick en dotter den 5 januari 10.28 med akut ks för min bm hade missat att hon låg i sätesbjudning eller vad heter snacka om att jag blev chockad. Vattnet hade gått och hon satt fastkilad med huvudet vid mina revben så dom kunde inte vända henne. Vi kom hem ifrån BB igår. 4255g och 51 cm är hennes mått. Jag är så lycklig, jag vill spola tillbaka till den dagen då My kom och uppleva den om och om igen även om det var lite dramatiskt och gjorde jävligt ont med värkarna. Igår när vi kom hem så satt sambon bara och titta på mig jag grät konstant igår är la lite hormoniell nu också men jag vill bara att tiden skall gå så långsamt som möjligt nu så jag kan få njuta av att få vara mamma.

Stort grattis! Det tar ett tag innan det sjunker in och man förstår vad det är man faktiskt håller i. <3
  • k_a_w

Vi blev igångsatta igår, 8/1 kl.10 typ. Kl15:25 kikade en lite tjej ut efter en snabb och intensiv förlossning. 3200g och 53cm, 15 dagar över tiden.

• Mirelle
    k_a_w skrev 2017-01-09 11:19:56 följande:

Vi blev igångsatta igår, 8/1 kl.10 typ. Kl15:25 kikade en lite tjej ut efter en snabb och intensiv förlossning. 3200g och 53cm, 15 dagar över tiden.

Grattis :D
  • Ox2
    k_a_w skrev 2017-01-09 11:19:56 följande:

Grattis!!

Många som är snabba här inne:)
  • Ox2

Nu är vi hemma igen! Skönt, bara mysa och träffa storebröderna. :)

• mallao

Nu blir jag avis alla som fått era små underbaringar! Bf+4 här och vill bara att det ska kicka igång nu och att bebis ska komma! Tröttsam denna väntan ;p

• LMNL
    mallao skrev 2017-01-09 16:56:22 följande:

Nu blir jag avis alla som fått era små underbaringar! Bf+4 här och vill bara att det ska kicka igång nu och att bebis ska komma! Tröttsam denna väntan ;p

Här är en till med BF+4 som bara väntar :) väntar du ditt första?
Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!