• Ox2

Vi som ska knipa över nyår!

Väntar tredje i början/mitten på januari och även om jag är sjuk trött på att vara höggravid och orörlig vill jag ändå att bebisen stannar till 2017.

Tänkte att de kunde vara trevligt med en tråd där vi kan följas åt de sista 15 dagarna in i januari och till våra efterlängtade nytillskott kommer till världen :)

• Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!
  • Mirelle

Hupp! En vecka över tiden var det här. Lite extra sammandragningar igår men sen lade det sig. Får nog inse att jag tillhör det genetiska bottenskrapet som blir igångsatt varje gång...Konstigt dock att min första unge aldrig fixerade sig trots att hon föddes på bf+16 medan den här har sjunkit ner fint bit för bit fast det brukar vara tvärtom.

• LMNL
    sommarbär skrev 2017-01-14 16:33:33 följande:
    Vilken solskenshistoria! :) Måste ha varit väldigt skönt med den inställningen, och slippa drabbas av panik när läkaren informerar om akutsnitt.
    Jag är jätte glad i efterhand nu att jag hade den inställningen. Har förstått att många skulle drabbats av panik :)
  • Ox2

Jag har vid flera tillfällen påbörjat min förkortade förlossningaberättelse men blivit avbruten... kanske jag lyckas senare ikväll! Så roligt att läsa era andras!

Hur går det för er som inte fått bebisar ännu?

• Caroline18

Är sååå avundsjuk på er alla som fått bebis. Grattis till er. Jag väntar 3:an som skulle komma den 10 men ännu inga tecken på att den vill titta ut. Gick 10 dagar över tiden med 1:an och 5 dagar med 2:an och väntar nu otåligt på 3:an men snart är det även min tur.

• sommarbär
    Ox2 skrev 2017-01-14 18:31:48 följande:

Jag har vid flera tillfällen påbörjat min förkortade förlossningaberättelse men blivit avbruten... kanske jag lyckas senare ikväll! Så roligt att läsa era andras!

Hur går det för er som inte fått bebisar ännu?

Det går sååå segt. Ikväll har jag mått jätteilla, har testat att ta en postafen nu i hopp om att det lägger sig lite. Haft mensvärk och rätt mkt sammandragningar under dagen. Men, jag vågar inte hoppas på något riktigt.
  • Mirelle

Segt...Försöker med en å annan färdknäpp.

Jag tänker att jag svarade blixtsnabbt på cytotec som påminner om prostaglandin. De få gånger vi hunnit med varandra på sistone har proppen gått (3 ggr) 24timmar efteråt men vuxit tillbaka, så jag tar det som att det funkar om man försöker tillräckligt ofta haha. Men vi är jättetrötta...

Nu är alla förkylda och lillan hostar massor så jag är rädd att det är RS men samtidigt orkar jag inte vänta längre. Överburenhets-UL i morgon!

• majapapaja81

Hoppar in så här på slutet... Hade bf den 3:e januari och var jättenervös för att barnet skulle komma för tidigt, innan nyår. Känns ju lagom korkat nu när jag fortfarande väntar utan minsta tecken på att nåt är på gång... KAnske lite lite molvärk i ryggen om jag känner efter riktigt noga.

Jaja, det börjar väl bli tunt i den här tråden, de flesta av er har nog fått era barn nu? Stort grattis till er och gott mod till er som fortfarande väntar!

• Ox2
    Mirelle skrev 2017-01-15 10:09:43 följande:

Segt...Försöker med en å annan färdknäpp.

Jag tänker att jag svarade blixtsnabbt på cytotec som påminner om prostaglandin. De få gånger vi hunnit med varandra på sistone har proppen gått (3 ggr) 24timmar efteråt men vuxit tillbaka, så jag tar det som att det funkar om man försöker tillräckligt ofta haha. Men vi är jättetrötta...

Nu är alla förkylda och lillan hostar massor så jag är rädd att det är RS men samtidigt orkar jag inte vänta längre. Överburenhets-UL i morgon!

Har du varit iväg på kontrollen? Hur gick det?
Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!