• Ox2

Vi som ska knipa över nyår!

Väntar tredje i början/mitten på januari och även om jag är sjuk trött på att vara höggravid och orörlig vill jag ändå att bebisen stannar till 2017.

Tänkte att de kunde vara trevligt med en tråd där vi kan följas åt de sista 15 dagarna in i januari och till våra efterlängtade nytillskott kommer till världen :)

• Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!
  • Ox2
    majapapaja81 skrev 2017-01-16 00:50:51 följande:

Hoppar in så här på slutet... Hade bf den 3:e januari och var jättenervös för att barnet skulle komma för tidigt, innan nyår. Känns ju lagom korkat nu när jag fortfarande väntar utan minsta tecken på att nåt är på gång... KAnske lite lite molvärk i ryggen om jag känner efter riktigt noga.

Jaja, det börjar väl bli tunt i den här tråden, de flesta av er har nog fått era barn nu? Stort grattis till er och gott mod till er som fortfarande väntar!

Många av oss har fått men där är en del kvar! Jag följer er och hoppas att ni snart också har era små!
  • sommarbär

Här hemma har vi troligtvis åkt på magsjukan nu, så för första gången sedan nyår vill jag att det dröjer lite till. Peppar, peppar så verkar dottern ha klarat sig hyfsat. Jag har kvicknat till under dagen, men sambon mår riktigt risigt. Så typiskt när vi precis har blivit friska från en 4 veckor lång förkylning... Annars är vi aldrig sjuka, varför kommer det som ett brev på posten när man absolut inte vill/kan/har tid till att vara sjuk?

• Ox2

Igår natt och igår var den värsta hitintills! Lillan tyckte väl att hon behövde ha igång produktionen lite och körde ett amningsrace från 23:30 och 04:30. Åt, släppte taget och slumrade 10min och sen på det igen hela natten. Mina bröst blev helt skinflådda. Kände hur produktionen drog igång och i och med det kom frossan och lite sjukkänsla.

Skickade maken till Apoteket för värktabletter och xylocain salva. Hade inte det så här med mellansonen och fick ranska mig själv vad jag gjorde annorlunda. Jag liggammade från start! Så de har vi gjort hela natten och de funkat mkt bättre. Nästan ingen smärta alls. Skönt!

Nu min förlossningsberättelse:

Som ni kanske minns var vi inne på kontroll på för middagen eftersom jag blödde. Bebisen mådde bra och man trodde det var från tappen. Den var fortfarande bakåtlutad, 2cm lång men öppen 2cm. Lite sammandragningar hade jag som vanligt

Vi fick åka hem och om jag började blöda större mängder så skulle jag ringa igen.

Vi åkte hem och åt lunch och jag gick med hunden för att se om det skulle hända något då sammandragningarna ändå kom var 10min typ.

Var hemma igen 14.00 satte mig i soffan. Började klocka värkarna då men det var inte förän vid 16.00 som jag insåg att det nog blir bebis ikväll. Då börjar värkarna bli 50 Sekunder långa och kommer med 4 min mellanrum. Ringer förlossningen 17.20 och pratar med dom. Den bm tycker att jag kunde stanna hemma lite till... de var inte tillräckligt tätta och långa tyckte hon.

Sitter kvar i vårt sovrum och lyssnar på när pojkarna leker, mellan värkarna kommer de in om visar sina legobyggen. Värkarna tilltar i styrka och jag inser att jag måste låta lite för att kunna ta mig igenom dem. Säger till maken att jag ringer förlossningen ingen för nu måste vi åka in. Sätter oss i bilen strax innan 18. I bilen tänker jag på att vattnet inte gått ännu och hoppas på att det inte för det nu.

Väl framme vid sjukhuset är p-automaten sönder så maken får gå en bra blir bort för att lösa biljett. Tar oss in till förlossningen via akuten och jag svär i hissen upp att dom inte har någon stol att sitta på... väl inne på förlossningen Möts vi av en bm-student och en bm som visar in oss på rummet. Bm- studenten och en usk följer med in på förlossningssalen 18.15 och jag säger att jag behöver gå och kissa, att det trycker på och att jag vill ha lustgas.

Väl tillbaka i sängen kommer bm tillbaka och undrar lite försynt vad jag heter. Jag säger mitt namn och frågar om hon läst min journal. Nä, säger hon jag vet ju inte ens vad du heter. Jag drar snabbt komplikationerna vid första och andra förlossningen. Och bm säger att då vill hon kunna vara med och hålla emot men först måste vi se hur öppen jag är. Fullt öppen och bebisen trycker på och jag känner att värkarna över går i krystvärkar. Får en ny krystvärk och vattnet splaschar ut 18.25. Sen håller bm emot i två krystvärkar och sen tar det två till sen är hon ute 18.34. Moderkaka släpper fint :)

• Mirelle
    Ox2 skrev 2017-01-16 11:50:57 följande:

Har du varit iväg på kontrollen? Hur gick det?

Tack bra! 3.6 kg så precis på mittlinjen för tiden. Fina flöden etc. Hade hoppats på att få se lite av ansiktet men det är riktigt trångt nu. Ett par kinder och en skymt av näsborrarna var det bästa han kunde visa upp.

Försöker övertala specmödravården att tidigarelägga igångsättningen eftersom allt har kört ihop sig ordentligt runtomkring denna helg av olika orsaker som borde vara "laga förfall". De ringer i em.

Njut av din bebbe!
  • Ensammamma86

Här går det trögt. 41+3 enl rul som sjukvården går efter men 40+5 enl när jag hade ägglossning. Fick hinnsvepning för 4 dagar sedan och då var tappen mjuk och 2cm men det var precis att hon fick in ett finger. Men en slempropp gick igår :). Annars är det bara sammandragningar som tidigare. Det är märkligt, ju längre tiden går desto starkare blir känslan av uppgivenhet som att det nog inte blir någon bebis :D

Stort grattis till er alla som fått!!

• sommarbär
    Ensammamma86 skrev 2017-01-16 17:26:04 följande:

Här går det trögt. 41+3 enl rul som sjukvården går efter men 40+5 enl när jag hade ägglossning. Fick hinnsvepning för 4 dagar sedan och då var tappen mjuk och 2cm men det var precis att hon fick in ett finger. Men en slempropp gick igår :). Annars är det bara sammandragningar som tidigare. Det är märkligt, ju längre tiden går desto starkare blir känslan av uppgivenhet som att det nog inte blir någon bebis :D

Stort grattis till er alla som fått!!

Känner igen det där, börjar helt ge upp hoppet om en bebis. Är 40+5 idag... Och som det känns nu kan jag vara gravid i 50 veckor eller så. ;p hopplöst stillsamt där i magen.
  • Muminmanda

Vi fick igår vår efterlängtade tös ???? bf 21.1 och hon kom 17.1! 3982g och 52cm :) allt gick rätt fort efter att värkarna börja de, 12 och 15 var hon ute i visa

• Ox2
    Muminmanda skrev 2017-01-18 09:15:51 följande:

Vi fick igår vår efterlängtade tös ???? bf 21.1 och hon kom 17.1! 3982g och 52cm :) allt gick rätt fort efter att värkarna börja de, 12 och 15 var hon ute i visa

Stort grattis! Hoppas ni alla mår bra!
Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!