• Ox2

Vi som ska knipa över nyår!

Väntar tredje i början/mitten på januari och även om jag är sjuk trött på att vara höggravid och orörlig vill jag ändå att bebisen stannar till 2017.

Tänkte att de kunde vara trevligt med en tråd där vi kan följas åt de sista 15 dagarna in i januari och till våra efterlängtade nytillskott kommer till världen :)

• Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!
  • sommarbär

Besök hos bm idag på bf. Bad henne kolla hur läget är där nere. Öppen 2 cm, tappen är ca 2 cm och medelmjuk. Så, vi får nog vänta ett tag till. Man blir så otålig, det är klart att det är bra med en fullgången graviditet... Men jag längtar så otroligt. Första barnet vägde dessutom 4130 gram, och befarar att den här är större... Så vill ju gärna att det sätter igång så fort som möjligt. Efter kontrollen åkte jag ned på stan och köpte hallonbladste, är väl kanske för sent att börja med det nu. Men om inte annat så kan det ju kanske hjälpa efteråt sen. :)

• Ox2
    sommarbär skrev 2017-01-11 11:21:36 följande:

Besök hos bm idag på bf. Bad henne kolla hur läget är där nere. Öppen 2 cm, tappen är ca 2 cm och medelmjuk. Så, vi får nog vänta ett tag till. Man blir så otålig, det är klart att det är bra med en fullgången graviditet... Men jag längtar så otroligt. Första barnet vägde dessutom 4130 gram, och befarar att den här är större... Så vill ju gärna att det sätter igång så fort som möjligt. Efter kontrollen åkte jag ned på stan och köpte hallonbladste, är väl kanske för sent att börja med det nu. Men om inte annat så kan det ju kanske hjälpa efteråt sen. :)

Så öppen var jag oxå på morgonen och sen födde jag samma kväll. Min tapp var tom bakåtlutad...

Hoppas det kommer igång snart för dig!
  • sommarbär
    Ox2 skrev 2017-01-11 11:48:55 följande:

Så öppen var jag oxå på morgonen och sen födde jag samma kväll. Min tapp var tom bakåtlutad...

Hoppas det kommer igång snart för dig!

Jag hoppas att det blir en favorit i repris, förra gången var jag på koll hos bm på förmiddagen och sen gick vattnet på kvällen. Igår hade jag ganska kraftiga sammandragningar, men jag har slutat våga hoppas på något ;)
  • Maria 79

Är det nån som vill fylla på en lista? Tänkte man kan skriva in sig själv i datumordning på beräknat förlossningsdatum och så fylla i när man fött också. Så har vi lite koll på vilka som är med i gruppen och vilka som fött och inte :) Skriver in mig själv nedan, kopiera och skriv in dej själv!

Maria 79, bf 12/1 Flicka född 2/1, Södertälje

• Ox2

Ox2, bf 11/1 Flicka född 8/1, Helsingborg

• Sh0rtie89

Sh0rtie89, bf 30/12 Flicka född 4/1, Sala

• LMNL

Sh0rtie89
    Idag 18:39

LMNL, bf 5/1 Flicka född 10/1, Karlstad

• myhran

Myhran, bf 16/1, inte fött än

• pmica

Pmica, bf 13/1 Pojke född 3/1, Bollnäs

Myhran, bf 16/1, inte fött än

Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!