• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • jhk88

Hjälp, tack!

Jag hade förmodad ÄL igår med värk under hela dagen och på kvällen avtog det. Så är rätt säker på att ÄL var igår. Vi hade avbrutet sex på torsdagen, fullbordat sex natten till lördagen, avbrutet sex natten till söndag och idag hade vi fullbordat sex.

Finns det någon chans att det skulle kunna ta sig?

• Starlights
    jhk88 skrev 2017-02-06 15:23:40 följande:

Hjälp, tack!

Jag hade förmodad ÄL igår med värk under hela dagen och på kvällen avtog det. Så är rätt säker på att ÄL var igår. Vi hade avbrutet sex på torsdagen, fullbordat sex natten till lördagen, avbrutet sex natten till söndag och idag hade vi fullbordat sex.

Finns det någon chans att det skulle kunna ta sig?

Funderar i liknande banor, då jag enligt min app skulle haft äl i torsdags, men fick positivt på äl-stickorna först söndag morgon. Vi hade sex torsdag och lördag, men blev inget söndagen och nu har sambon åkt på jobbresa.. Känns ju inte som att vi prickade in riktigt då.. :/

Men om ni har haft sex idag och du hade äl-känningar igår så är det väl ändå chans. Det tar väl ett tag för ägget att vandra, och sen väntar det väl i äggledaren ett tag ändå.

Hoppas! :) Vi kanske har bim runt samma dag nu då? :) 

• jhk88
    Starlights skrev 2017-02-06 17:13:06 följande:

Funderar i liknande banor, då jag enligt min app skulle haft äl i torsdags, men fick positivt på äl-stickorna först söndag morgon. Vi hade sex torsdag och lördag, men blev inget söndagen och nu har sambon åkt på jobbresa.. Känns ju inte som att vi prickade in riktigt då.. :/

Men om ni har haft sex idag och du hade äl-känningar igår så är det väl ändå chans. Det tar väl ett tag för ägget att vandra, och sen väntar det väl i äggledaren ett tag ändå.

Hoppas! :) Vi kanske har bim runt samma dag nu då? :) 

Spermier lever ju kvar ett tag så det finns en chans för er också!! :) Håller tummarna sååå hårt för oss båda ! <3

Jag har BIM runt den 23/2, du?
  • Starlights
    jhk88 skrev 2017-02-06 18:02:55 följande:
    Spermier lever ju kvar ett tag så det finns en chans för er också!! :) Håller tummarna sååå hårt för oss båda ! <3

Jag har BIM runt den 23/2, du?
    Ja man får hoppas det!! :) Borde jag ha bim runt 20/2, enligt testen nu då :) 
  • jhk88
    Starlights skrev 2017-02-06 18:20:24 följande:

Ja man får hoppas det!! :) Borde jag ha bim runt 20/2, enligt testen nu då :) 

Åh vad roligt att vi ligger så nära varandra :) Håller tummarna så hårt!! <3
  • Mia therese

halvstarkt streck på stickan imorse. Blev inget sex igår men idag så hoppar jag på mannen. :) ÄL fredag enligt appen (NC) men segt slem idag och känningar i äggstockarna så kör på i flera dagar  i rad nu. (Hade det blivit även utan ÄL ;P)

Hur involverade är era män i just det här med att hålla koll på ÄL? Jag vill inte tjata om det då det tar udden av sexet och känns som pressen blir större. Men vill ju ändå såklart att han ska veta. Vårt förhållande är ju relativt nytt (fortfarande under första året) men vi är båda säkra på det här med barn så jag borde kanske inte noja mig över att ta upp det.

• Starlights
    Mia therese skrev 2017-02-07 08:35:51 följande:

halvstarkt streck på stickan imorse. Blev inget sex igår men idag så hoppar jag på mannen. :) ÄL fredag enligt appen (NC) men segt slem idag och känningar i äggstockarna så kör på i flera dagar  i rad nu. (Hade det blivit även utan ÄL ;P)

Hur involverade är era män i just det här med att hålla koll på ÄL? Jag vill inte tjata om det då det tar udden av sexet och känns som pressen blir större. Men vill ju ändå såklart att han ska veta. Vårt förhållande är ju relativt nytt (fortfarande under första året) men vi är båda säkra på det här med barn så jag borde kanske inte noja mig över att ta upp det.

Jag har en app där jag håller koll på menscykeln, som också visar när ägglossning är på gång. Man kan dela med personer man väljer. Så han har fått ladda ner samma app och så kan jag be honom lite diskret ba "håll koll på appen kommande vecka" typ, så vet han när det börjar närma sig haha. Clue heter appen :) 
  • Starlights
    jhk88 skrev 2017-02-06 18:43:21 följande:
    Åh vad roligt att vi ligger så nära varandra :) Håller tummarna så hårt!! <3
    Ja eller hur!  Kul att ha någon att följas med Har du barn sedan tidigare?
  • Mia therese

Positivt på ÄL-stickan och i appen står det "högst fertilitet" :) Känns i äggstockarna också. Blev mys igår och har förvarnat mannen om att det blir mer ikväll Cool

• hallonsaft24
    Mia therese skrev 2017-02-02 16:30:59 följande:
    hej tjejer!
    Var tvungen ha med trådstartarens citat för det stämmer så väl! :)

Ny i tråden. La allt vad skydd heter efter nyår så nu kör vi. Kroppen började med att spela mig ett spratt med massa gravidsympton redan första cykeln. Bjöd på en 40 dagars cykel så man fick gå och undra en himla massa dagar (har lite oregelbunden cykel men mellan 28-32 dagar brukar den vara)

Känns som jag lite äldre än er andra men tyckte ändå jag passade in här :) Är 35 år.
    Håller tummarna för alla!
    Jag är också 35 år, och är inne på andra försöket. Hoppas att man kommer kunna få till det. Det är så lätt att börja stressa upp sig bara för att man är "gammal". Hoppas att hela åldersgrejen är lite överdriven.Jag känner mig ju ändå så himla ung och fräsch, ha ha!!
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra