• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-16 09:20:57 följande:
    Så känner jag också, att om jag inte är gravid nu så blir jag lite orolig över hur kroppen kan spela en ett spratt... :/ Jag mår illa till och från under dagen, har märkt att mitt illamående blir värre om jag inte äter lite men ofta. Sedan ömmar mina bröst så sjuuukt mycket och hela brösten har blivit större och vårtgård/bröstvårta har blivit mörkare. Detta märker även sambon... Så magkänslan säger GRAVID, men hjärnan lägger sig i och säger hoppas inte för mycket!

Det skall bli spännande att se om våra symtom stämmer.. Det är ju väldigt tidigare symptom vi känner.. Vill att det ska bli nästa vecka NU!
  • Elliot1

Till er som skrivit om biverkningar av Cerazette - tack!!

Alltså jag blir nästan lite rädd, haft problem med så mkt humörsvängningar och tillochmed depressioner de senaste åren men aldrig haft en tanke på att det skulle kunna ha med preventivmedel att göra, antagligen för att pillrena varit en sån rutin för mig att tanken aldrig slagit mig mig. Konstigt dock att ingen läkare ens nämnt det. Var helt säker på att min minskade sexlust enbart hade med antidepressiva mediciner att göra.

Alltså känner mig så lättad nu! Är helt pillerfri, äter inte antidepressiva längre heller. Som en sten som lättat från axlarna, glad och pigg och redo för framtiden kan man säga! :)

• Anonym (88a)
    Elliot1 skrev 2017-01-16 12:31:19 följande:

Till er som skrivit om biverkningar av Cerazette - tack!!

Alltså jag blir nästan lite rädd, haft problem med så mkt humörsvängningar och tillochmed depressioner de senaste åren men aldrig haft en tanke på att det skulle kunna ha med preventivmedel att göra, antagligen för att pillrena varit en sån rutin för mig att tanken aldrig slagit mig mig. Konstigt dock att ingen läkare ens nämnt det. Var helt säker på att min minskade sexlust enbart hade med antidepressiva mediciner att göra.

Alltså känner mig så lättad nu! Är helt pillerfri, äter inte antidepressiva längre heller. Som en sten som lättat från axlarna, glad och pigg och redo för framtiden kan man säga! :)

Härligt! :D
  • jhk88

Jaha, här är status att mina bröst är fortfarande större i omfång-bröstvårtor/gårdar är större och mörkare, känsligare dessutom samt att vårtan är typ jämt styv numer... BIM 21/1. Sedan upplever jag underlivet förändrat också, det är också mörkare på blygdläppar och så är jag illamående till och från... Ska göra allt i min makt för att inte testa innan BIM vill inte ha ett negativt test och så kan orsaken vara att jag testat för tidigt.

Någon annan som känner igen sig från tidigare/nuvarande graviditet?

• Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-18 00:49:33 följande:

Jaha, här är status att mina bröst är fortfarande större i omfång-bröstvårtor/gårdar är större och mörkare, känsligare dessutom samt att vårtan är typ jämt styv numer... BIM 21/1. Sedan upplever jag underlivet förändrat också, det är också mörkare på blygdläppar och så är jag illamående till och från... Ska göra allt i min makt för att inte testa innan BIM vill inte ha ett negativt test och så kan orsaken vara att jag testat för tidigt.

Någon annan som känner igen sig från tidigare/nuvarande graviditet?

Jag upplevde detta efter BIM men inte innan eftersom jag inte ens visste att jag var gravid då :) Ska Bli så spännande att se om du verkligen är gravid.. jag vill också bara vet Nu, eftersom jag hela tiden känner som en liten klump i livmodern och att det drar nedåt snippan.. och nu när jag blev upprörd här på jobbet så började jag gråta och nu har jag mensvärk.. så jag hoppas innerligt detta är tecken på graviditet..
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-18 10:50:04 följande:

Jag upplevde detta efter BIM men inte innan eftersom jag inte ens visste att jag var gravid då :) Ska Bli så spännande att se om du verkligen är gravid.. jag vill också bara vet Nu, eftersom jag hela tiden känner som en liten klump i livmodern och att det drar nedåt snippan.. och nu när jag blev upprörd här på jobbet så började jag gråta och nu har jag mensvärk.. så jag hoppas innerligt detta är tecken på graviditet..

Det ska bli sååå spännande att se om du också är gravid <3 Håller tummarna för oss stenhårt! <3
  • Starlights

Nu har det gått exakt 4 veckor sedan min operation för x. Inväntar mensen vilken dag som helst nu. Ska bli så skönt när den kommer, ett tecken på att kroppen fungerar som den ska och att jag kan få ägglossning igen! Sen är det bara att börja försöka igen! Får hoppas på en liten vinterbebis istället för en sommarbebis nu då.

• Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-18 15:25:17 följande:
    Det ska bli sååå spännande att se om du också är gravid <3 Håller tummarna för oss stenhårt! <3
    Kunde inte hålla  mig igår.. Tog ett tidigt gravtest som var neg.. Fast det är ju för tidigt.. är såå nyfiken.. :) Vill så gärna få ett plus..
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-19 09:00:04 följande:

Kunde inte hålla  mig igår.. Tog ett tidigt gravtest som var neg.. Fast det är ju för tidigt.. är såå nyfiken.. :) Vill så gärna få ett plus..

Jag testade mig idag på dag 30 i cykeln har ju haft 30 dagars cykler de tre senaste månaderna men det var jättenegativt... Så antar att det bara är att vänta in mensen nu och köra på nästa ÄL och hoppas på bättre lycka då! :)

Hur går det för dig?
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-21 15:27:27 följande:

Jag testade mig idag på dag 30 i cykeln har ju haft 30 dagars cykler de tre senaste månaderna men det var jättenegativt... Så antar att det bara är att vänta in mensen nu och köra på nästa ÄL och hoppas på bättre lycka då! :)

Hur går det för dig?

Inte helt säkert men tror jag fick ett plus idag.. men får testa imorgon med morgonurin :) Kan vara ett spökstreck
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra