• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-15 22:28:52 följande:

Ja det slog mig idag, att det kanske är så för i sådana fall har jag BIM 24 el 25e.. då är det 14 dagar efter ÄL..

Alltså jag inbillar mig säkerligen men det känns verkligen som små stick i livmodern och att det drar ner mot snippan.. precis så kände jag med min första.. men kan vara annat också ju.. har en känslig mage och livmoder,

Hoppas vi plussar båda två <3
  • Östlund
    Elliot1 skrev 2017-01-15 22:52:29 följande:

På vilket sätt blev du konstig? Jag har haft Cerazette i typ tio år så jag hade förträngt lite vad de gjorde med mig. Hade P-stan först men den innehåller väl samma hormon som Cerazette. Har blodproppar inom

Familjen så därför får jag inte ha nåt annat preventivmedel så har inget direkt att jämföra med.. Just nu känns det dock väldigt skönt att slippa dem :)

Jo jag kommer nog ha mer koll än vad jag egentligen vill ha.. Helt omöjligt att inte tänka på det liksom ;)

Mina första piller var Cilest,jag blev ett monster,bokstavligen. Jag var konstant sur o grinig. Sen bytte jag till Cerazette oxå. Sexlust noll,haft dom i typ 4-5 år. I övrigt mycket gladare. Mensen kunde dock komma lite hur som helst. Fick typ brun mens som varade i 2v sen uppehåll i ett par månader. Så jag är otroligt glad att mensen o äl kom igång så snabbt efter stoppet.

Samtidigt,idag kunde jag inte vänta. Min äl kan ha varit tidig så jag vet inte när min BIM så jag gjorde ett test idag - negativ. Hoppas de plussar i slutet av januari!
  • Anonym (88a)
    Elliot1 skrev 2017-01-15 22:52:29 följande:
    På vilket sätt blev du konstig? Jag har haft Cerazette i typ tio år så jag hade förträngt lite vad de gjorde med mig. Hade P-stan först men den innehåller väl samma hormon som Cerazette. Har blodproppar inom

Familjen så därför får jag inte ha nåt annat preventivmedel så har inget direkt att jämföra med.. Just nu känns det dock väldigt skönt att slippa dem :)

Jo jag kommer nog ha mer koll än vad jag egentligen vill ha.. Helt omöjligt att inte tänka på det liksom ;)

Jag blir lätt irriterad, mindre sexlust, grät för ingenting, mådde dåligt helt enkelt. Men bara jag fick ta en paus från dem ett par månader så kunde jag börja med dem igen sedan. Jag vet inte riktigt om hur det är med plodproppar i familjen för jag har så unga mor- och farföräldrar. Eller jag hade det när jag började med p-piller iaf.. då var de 60 typ. Och 2 har gått bort så jag tar det säkra framför det osäkra :)
    Ja jag tror det kan vara bra till senare, att du vet längden på dina cyklar iaf ;)
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-15 23:36:51 följande:
    Hoppas vi plussar båda två <3

Ja, idag har jag också börjat med illamående och ännu mer stickningar i livmodern... så om jag inte är gravid nu så spelar kroppen mig ett stort spratt..
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-16 09:04:33 följande:

Ja, idag har jag också börjat med illamående och ännu mer stickningar i livmodern... så om jag inte är gravid nu så spelar kroppen mig ett stort spratt..

Så känner jag också, att om jag inte är gravid nu så blir jag lite orolig över hur kroppen kan spela en ett spratt... :/ Jag mår illa till och från under dagen, har märkt att mitt illamående blir värre om jag inte äter lite men ofta. Sedan ömmar mina bröst så sjuuukt mycket och hela brösten har blivit större och vårtgård/bröstvårta har blivit mörkare. Detta märker även sambon... Så magkänslan säger GRAVID, men hjärnan lägger sig i och säger hoppas inte för mycket!
  • Anonym (Littleprincess)

Hoppas hoppas!

Har ont i magen och ömma bröst, vilket jag aldrig har mer än vid graviditet!

Bim -4 idag, vill testa!!

• Anonym (88a)
    Östlund skrev 2017-01-16 08:35:17 följande:
    Mina första piller var Cilest,jag blev ett monster,bokstavligen. Jag var konstant sur o grinig. Sen bytte jag till Cerazette oxå. Sexlust noll,haft dom i typ 4-5 år. I övrigt mycket gladare. Mensen kunde dock komma lite hur som helst. Fick typ brun mens som varade i 2v sen uppehåll i ett par månader. Så jag är otroligt glad att mensen o äl kom igång så snabbt efter stoppet.

Samtidigt,idag kunde jag inte vänta. Min äl kan ha varit tidig så jag vet inte när min BIM så jag gjorde ett test idag - negativ. Hoppas de plussar i slutet av januari!
    Ja precis så har jag också haft det fast jag har bara haft cerazette. Ojdå testade du dig redan?! Ja det får vi hoppas att vi alla göra :D Men vet du om du haft ÄL?
  • Anonym (88a)
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-16 09:30:10 följande:

Hoppas hoppas!

Har ont i magen och ömma bröst, vilket jag aldrig har mer än vid graviditet!

Bim -4 idag, vill testa!!

Spännande! :D
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra