• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Anonym (88a)
    Lariz skrev 2017-01-13 12:18:54 följande:
    Med appen Flo, men appen kanske är helt ute o cyklar då 
    Ja förmodligen... Nu kan det ju vara så att det är olika för alla med generellt sett brukar det vara 14 dagar efter första mensdagen.. kanske några dagar innan eller efter.. Köp hem lite ÄL-stickor och testa 2 gånger dagligen.. Du borde ha ÄL nu typ om den inte va tidig eller sen.. :)
  • Lariz
    Anonym (88a) skrev 2017-01-13 13:55:00 följande:
    Ja förmodligen... Nu kan det ju vara så att det är olika för alla med generellt sett brukar det vara 14 dagar efter första mensdagen.. kanske några dagar innan eller efter.. Köp hem lite ÄL-stickor och testa 2 gånger dagligen.. Du borde ha ÄL nu typ om den inte va tidig eller sen.. :)

Då är det bara fortsätta, det sker när det sker :)

Får köpa hem ÄL-stickor och ha mer koll den vägen!

• Anonym (88a)
    Elliot1 skrev 2017-01-13 12:40:18 följande:
    Ja det trodde jag inte! Eller jag vet inte vad jag trodde, jag slutade med pillrena först och sen började jag kolla upp fakta haha. Jag fick typ en chock imorse, "oj är det såhär det ser ut?" :'D Inte haft en riktig mens på säkert tio år. Det är rätt knäppt ändå.

Ja, det blir väl någonstans där runt 27:e. Jag ska verkligen göra allt jag kan för att inte tänka på det. Pratade med killen också.. Han visste inte att jag slutat med pillrena men han blev jätteglad! Dock är vi överens om att vi kommer inte börja hålla koll på äl och sånt förrän det gått några månader. Gäller bara att jag ska kunna hålla mig haha!
    Haha, jag förstår känslan, så har jag också känt varje gång, fast jag har kanske haft p-piller i 2 år och sedan slutat några månader för att sedan börja med pillerna igen... jag kan bli lite konstig på hormonerna efter ett par år. Men nu känns det så skönt att vet att jag slipper dem för en tid framåt :D
    Hmm, ja kommer du verkligen kunna hålla dig? :D

• Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-13 13:01:40 följande:
    Illamåendet kom snabbt med mitt andra barn också.... men idag mår jag inte illa såatte, igår berodde det nog inte på att jag ev är gravid. Jag är övertygad om att jag är skengravid. Idag har jag lite ömma bröst bara... Aja, det får bli som det blir. Antingen så är jag gravid eller inte, då är det bara att försöka igen :)
    Precis, jag tror vi får ta dagarna som det kommer men ja, det är svårt.. idag är jag övertygad om att jag är ömm i livmodern, men det kan ju vara tarmarna där nere också som sticker och ömmar.. haha.. har hänt förr liksom :D
  • Anonym (88a)
    Lariz skrev 2017-01-13 14:03:47 följande:

Då är det bara fortsätta, det sker när det sker :)

Får köpa hem ÄL-stickor och ha mer koll den vägen!

Ja precis googla lite om ägglossningen... ;) Tydligen är det bra att ta en sticka på fm och en på em, ej morgonurin.. för att vara säker på att inte missa LH-ökningen.. Lycka till! ;)
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-13 14:08:34 följande:

Precis, jag tror vi får ta dagarna som det kommer men ja, det är svårt.. idag är jag övertygad om att jag är ömm i livmodern, men det kan ju vara tarmarna där nere också som sticker och ömmar.. haha.. har hänt förr liksom :D

Ja, det är sjukt svårt :/ Men om en vecka typ får jag reda på hur det ligger till svart på vitt genom test... :P
  • Elliot1
    Anonym (88a) skrev 2017-01-13 14:06:51 följande:

Haha, jag förstår känslan, så har jag också känt varje gång, fast jag har kanske haft p-piller i 2 år och sedan slutat några månader för att sedan börja med pillerna igen... jag kan bli lite konstig på hormonerna efter ett par år. Men nu känns det så skönt att vet att jag slipper dem för en tid framåt :D

Hmm, ja kommer du verkligen kunna hålla dig? :D

Det är en rätt häftig känsla tycker jag, att få känna allt det som pillrena liksom tagit bort. Återkommer om ett par månader när jag hatar allt som har med mens att göra.. ;)

Bra fråga, känns ju som det aldrig kommer gå ur tankarna helt liksom. Men min kille är väldigt tålmodig och kommer säkerligen inte prata något mer om detta förrän det verkligen blivit något så dwt känns skönt att han iaf inte kommer tjata På mig :)

Hur var det med dig, hade du plussat nu?
  • bumblebeez
    Fjällsippa skrev 2017-01-14 08:05:39 följande:

Vilka är vi som har plussat nu? När har ni Bf?

Osäker på vad bf betyder men antar att svaret skulle kunna vara 19-20september :) ska vi starta ny grupp?
  • vetlanda

Jag plussade igår.

Hann inte få nån mens emellan MF och plus.

Hoppas att de går bättre den här gången. Har inget ont i magen som jag hade förra gången så de bådar ju gott iaf.

BF i slutet av september.

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra