• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Cissi86A

Hoppar in!

Vi är ett par på 30 år, tredje försöket nu.

Vet däremot inte än om vi kan bli gravida pga att jag haft en tumör i livmodern. Blev friskförklarad i maj förra året, så någon hjälp om fertilitet och status kan vi inte få ännu.

Nåväl, är ju frisk nu

Men, bim på söndag 15/1.. hoppas den inte kommer. Är yrslig och mår konstant illa och ont i magen.. också ganska bubblig. Någon mer som känner igen något bubblande i nedre magregionen?

• Elliot1
    jhk88 skrev 2017-01-11 18:02:50 följande:

Kul att du hittat hit, välkommen!

Hoppas det tar sig snart för er! <3

Tack! Detsamma :) Ska bli kul att följa!
  • jhk88
    Elliot1 skrev 2017-01-11 20:12:49 följande:

Tack! Detsamma :) Ska bli kul att följa!

Ja, det ska bli riktigt kul och spännande! :)
  • Elliot1
    Cissi86A skrev 2017-01-11 18:20:44 följande:

Hoppar in!

Vet däremot inte än om vi kan bli gravida pga att jag haft en tumör i livmodern. Blev friskförklarad i maj förra året, så någon hjälp om fertilitet och status kan vi inte få ännu.

Nåväl, är ju frisk nu

Men, bim på söndag 15/1.. hoppas den inte kommer. Är yrslig och mår konstant illa och ont i magen.. också ganska bubblig. Någon mer som känner igen något bubblande i nedre magregionen?

Håller verkligen tummarna! Det kommer gå bra! :)

Förövrigt så har min mage bubblat sen i fredags typ. Hela magen tillochfrån. Var väldigt hård i magen i början av veckan och hade rätt ont i nedre delen. Börjar dock bli bättre men sjukt ont i brösten fortfarande. Men ingen aning om varför, jag skulle bli sååå chockad om det var nåt där inne med tanke på att jag inte ens fått första mensen sen jag slutade med preventivmedel..
  • Anonym (Littleprincess)

Hoppar in!

Nåväl, är ju frisk nu

Är också bubblig i magen, lite molande värk ner i ljumskarna som kommer o går. Och från idag börjar brösten ömma. Är bim -9 så vet inte om allt bara är hjärnan som spelar mig ett spratt (igen:P)
  • jhk88
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-11 22:36:33 följande:

Är också bubblig i magen, lite molande värk ner i ljumskarna som kommer o går. Och från idag börjar brösten ömma. Är bim -9 så vet inte om allt bara är hjärnan som spelar mig ett spratt (igen:P)

Det är samma här, vi är på samma dag i cykeln :) Intalar mig själv att jag är så jäkla skengravid, för att jag inte ska bli allt för besviken när mensen kommer. Känns så overkligt om man skulle ha lyckats bli gravid på första försöket... :/ Förlåt för min negativitet <3
  • Aspargus

Hoppar in!

Nåväl, är ju frisk nu

Välkommen! Också på tredje försöket här med bim 13, 14 eller 15 (ej helt säker på när äl var).

Vad skönt att du blev frisk! Hoppas det tar sig fort för er :)
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-11 14:42:58 följande:
    Ja, det är jätteroligt att vi har liknande historia med tidigare barn :) Jag är också 88:a :D Jag vet inte om det är inbillning eller inte men tycker att brösten känns annorlunda och häromdagen tyckte jag att det kändes "konstigt" i kroppen. Men idag tycker jag att kroppen lika gärna kan förbereda sig för mens. Vi får se! Känner en hopp och förtvivlan om vartannat hela tiden :/
    Precis så känner jag också! Eller kände förra månaden då jag slutade med piller, innan första mensen kom, då hoppades jag innerligt och inbillade mig massa symtom. Fast nu blir det första riktiga försöket efter mens. Då jag vet säkert att det faktiskt inträffade en ÄL. Men jag hade ÄL i måndags så ännu har jag inte börjat inbilla mig saker haha.. Till nästa vecka kanske.. Tempen känns fortfarande lite hög iaf.. Känns som en lång väntan..14 dagar.. Jag hoppas innerligt att det tar sig på första försöket (BF i okt), för min första är ett novemberbarn.. Kommer du testa dig runt BIM eller dagarna innan?
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-12 09:52:58 följande:

Precis så känner jag också! Eller kände förra månaden då jag slutade med piller, innan första mensen kom, då hoppades jag innerligt och inbillade mig massa symtom. Fast nu blir det första riktiga försöket efter mens. Då jag vet säkert att det faktiskt inträffade en ÄL. Men jag hade ÄL i måndags så ännu har jag inte börjat inbilla mig saker haha.. Till nästa vecka kanske.. Tempen känns fortfarande lite hög iaf.. Känns som en lång väntan..14 dagar.. Jag hoppas innerligt att det tar sig på första försöket (BF i okt), för min första är ett novemberbarn.. Kommer du testa dig runt BIM eller dagarna innan?

Jag håller tummarna!! Jag kommer testa mig på BIM och efter det. Fast det beror lite på hur jag känner mig innan BIM, känner jag inget speciellt så kommer jag inte testa mig... Du då?
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-12 09:52:58 följande:

Jag håller tummarna!! Jag kommer testa mig på BIM och efter det. Fast det beror lite på hur jag känner mig innan BIM, känner jag inget speciellt så kommer jag inte testa mig... Du då?
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra