Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Precis så känner jag också! Eller kände förra månaden då jag slutade med piller, innan första mensen kom, då hoppades jag innerligt och inbillade mig massa symtom. Fast nu blir det första riktiga försöket efter mens. Då jag vet säkert att det faktiskt inträffade en ÄL. Men jag hade ÄL i måndags så ännu har jag inte börjat inbilla mig saker haha.. Till nästa vecka kanske.. Tempen känns fortfarande lite hög iaf.. Känns som en lång väntan..14 dagar.. Jag hoppas innerligt att det tar sig på första försöket (BF i okt), för min första är ett novemberbarn.. Kommer du testa dig runt BIM eller dagarna innan?
Hände massa annat tråkigt idag så jag tänkte att det kan inte bli värre av ett negativt resultat och i bästa fall blir jag gladare istället om det blir positivt. Köpte ett sådant som testar tidigt och det blev så klart negativt så mensen kommer väl imorgon eller på lördag antagligen. Börjar ledsna. Detta var bara tredje aktiva försöket men vi fick även till ett oplanerat försök innan vi började då jag räknade fel på dagar. Så kan väl nästan säga att det blir femte försöket nästa gång då. Börjar känna mig bitter.
Hände massa annat tråkigt idag så jag tänkte att det kan inte bli värre av ett negativt resultat och i bästa fall blir jag gladare istället om det blir positivt. Köpte ett sådant som testar tidigt och det blev så klart negativt så mensen kommer väl imorgon eller på lördag antagligen. Börjar ledsna. Detta var bara tredje aktiva försöket men vi fick även till ett oplanerat försök innan vi började då jag räknade fel på dagar. Så kan väl nästan säga att det blir femte försöket nästa gång då. Börjar känna mig bitter.
Känns som att jag inte kommer kunna hålla mig, jag har beställt sådana billiga stickor så de kan jag ju använda upp känner jag haha... Så jag skall nog testa mig nån dag innan BIM... den 24/1 ska jag testa mig iaf.. jag vet inte riktigt när jag har BIM med tanke på att jag fick en tidigare ÄL, men ungefär 24-28 eller något sådant.. När jag blev oplanerat gravid så fick jag ett hastigt hugg i livmodern på BIM-dagen som fick mig att testa mig så jag hoppas jag får något liknande hugg denna gången då borde det gå vägen..
Min app säger att jag ska få mens den 19:e, alltså torsdag nästa vecka (BIM -7 idag då). Men jag hoppas på att jag ska få slippa mensen i 9 månader. Både jag och sambon tror att jag kanske kan vara gravid nu. Jag hoppas det, men samtidigt vågar man inte hoppas för då blir man så besviken om mensen kommer. Fast det blir man iaf.
Grattis till alla er som har plussat!
Följer er alla här inne med spänning :)
Måste kolla om någon har några erfarenheter. Går in på tredje dagen med rejäla smärtor i ryggslutet och idag har jag även ont i nedre delen av magen, väldigt långt ner. Både höger och vänster sida gör ont. Känns ungefär som att man skulle vara riktigt kissnödig.
Har aldrig haft denna typ av smärtor innan.. Haft både P-stav och minipiller så det var längesen jag hade "vanlig" mens som sagt men de här smärtorna känner jag fasiken inte igen alltså :/ Börjar bli olidligt, åtminstone psykiskt.
Slutade med pillrena den 25/12 och ingen mens i sikte.
Ha en fin fredag!! :)