Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Två dygn kvar till test och just nu känner jag mig så opepp på att testa till och med på lördag trots att det är bim! Ville egentligen hellre vänta in mensen för det är ju så tråkigt med ett blankt test men jag måste ju om jag ska kunna dricka lite vin med gott samvete! :(
Försöker nu undvika att känna efter alls och tror egentligen inte jag känner något särskilt ens när jag känner efter. Kände en slags värk (inte molvärk) i magen tidigare i veckan och lite spända bröst men det är borta nu och brösten känns nog egentligen som de brukar innan mens. Man vill ju så gärna! Men men, bara tredje försöket så kommer mensen är det bara att lägga det hela i tålamodspåsen och försöka igen.
Hur går det för er andra?
Har precis vräkt i mig det största mål mat jag någonsin typ. Haha! Är nästan lite impad av mig själv. Nu tolkar jag inte det som ett gravsymptom utan snarare som ett menssymptom. I övrigt så mår jag bra. Har inga symptom på nåt alls. Inte mer än att brösten är lite ömma men det brukar de alltid vara strax innan mens.
Har precis vräkt i mig det största mål mat jag någonsin typ. Haha! Är nästan lite impad av mig själv. Nu tolkar jag inte det som ett gravsymptom utan snarare som ett menssymptom. I övrigt så mår jag bra. Har inga symptom på nåt alls. Inte mer än att brösten är lite ömma men det brukar de alltid vara strax innan mens.
Hej! Vad kul så är vi två med oplanerade barn som nu planerar :D Kul om vi kunde följas åt. Du är också 88a? Känner du något ännu?
Tack så mycket allihopa :) jag håller tummar och tår för era pluss nu!
Precis som du beskriver Aspargus, precis så kände jag. Du kan mycket väl ha fel ;) plusset kan komma när som helst!
Ja, det är jätteroligt att vi har liknande historia med tidigare barn :) Jag är också 88:a :D Jag vet inte om det är inbillning eller inte men tycker att brösten känns annorlunda och häromdagen tyckte jag att det kändes "konstigt" i kroppen. Men idag tycker jag att kroppen lika gärna kan förbereda sig för mens. Vi får se! Känner en hopp och förtvivlan om vartannat hela tiden :/
Jag har 1 planerat (tog första försöket, många år sen) sen 2 oplanerade. Har ny man och han är lika spänd av förväntning dom jag (vilket min förre inte alls va). Så det hela känns väldigt. Ytt för mig med :)
Hej!
Trodde jag skrev ett inlägg men nu hittar jag det inte.
Är en tjej som precis slutat med preventivmedel och nu "försöker". Skriver så pga att vi ej har ambitioner att kolla ÄL och sånt utan sker det så sker det. Dock trodde jag inte jag skulle bli så besatt av detta!! Tänker knappt på något annat. Kroppen har ballat ut totalt efter pillerstoppet så antingen är jag en av de ytterst få som blir gravida innan första mensen eller så är jag bara helt hormonstinn :P
Så beredd på att det kommer ta ett tag men hoppas verkligen bli gravid första halvåret 2017, så får väl ändå gå under kategorin "försöker" :)
Vill gärna vara med i ett liret forum för att dela tankar osv, har inte direkt någon annan att prata med då detta fortfarande bara är mellan mig och min sambo.
Lycka till allihop!
Hej!
Trodde jag skrev ett inlägg men nu hittar jag det inte.
Är en tjej som precis slutat med preventivmedel och nu "försöker". Skriver så pga att vi ej har ambitioner att kolla ÄL och sånt utan sker det så sker det. Dock trodde jag inte jag skulle bli så besatt av detta!! Tänker knappt på något annat. Kroppen har ballat ut totalt efter pillerstoppet så antingen är jag en av de ytterst få som blir gravida innan första mensen eller så är jag bara helt hormonstinn :P
Så beredd på att det kommer ta ett tag men hoppas verkligen bli gravid första halvåret 2017, så får väl ändå gå under kategorin "försöker" :)
Vill gärna vara med i ett liret forum för att dela tankar osv, har inte direkt någon annan att prata med då detta fortfarande bara är mellan mig och min sambo.
Lycka till allihop!