• Lariz

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Hoppar in i tråden :D

Är 21 år och slutade med p-piller för cirka två månader sen då jag och min sambo (24) bestämt att vi var redo! mensen kom igång igen slutet december och tog slut den 3e januari. Har sedan dess haft aktivt sex. Sedan i fredags har mitt blodtryck blivit väldigt lågt, brukar ligga på 120/80 och ligger nu på 102/50 och känner mig väldigt yr och illamående.. är också väldigt trött, i förrgår sov jag 13,5(!!!) timma och va ändå trött hela dagen, har även fått ökad hunger och är verkligen hungrig hela tiden!

Vad tror ni? Kan jag ha lyckats bli gravid på första försöket? Och är det möjligt att isåfall känna av det så tidigt?

• Lariz
    vetlanda skrev 2017-01-13 10:51:01 följande:
    Men har du ens haft ÄL än efter mensen? Efter att man haft ÄL så tar det några dar innan ägget fäster så tyvärr tror jag inte det.
    Jag hade beräknad ÄL den 6e
  • Lariz
    Anonym (88a) skrev 2017-01-13 12:16:09 följande:
    Hur beräknade du den ÄL? Oftast brukar man ha ÄL ca 14 dagar efter första mensdagen.
    Med appen Flo, men appen kanske är helt ute o cyklar då 
  • Lariz
    Anonym (88a) skrev 2017-01-13 13:55:00 följande:
    Ja förmodligen... Nu kan det ju vara så att det är olika för alla med generellt sett brukar det vara 14 dagar efter första mensdagen.. kanske några dagar innan eller efter.. Köp hem lite ÄL-stickor och testa 2 gånger dagligen.. Du borde ha ÄL nu typ om den inte va tidig eller sen.. :)

Då är det bara fortsätta, det sker när det sker :)

Får köpa hem ÄL-stickor och ha mer koll den vägen!

• Lariz

BIM+3

Yrsel, uppblåst mage, ömma bröstvårtor (och mycket mer utåtstående än vanligt) och ingen mens i sikte..

Vågar inte testa då jag är rädd för att det inte ska vara en bebbe där inne..

Vad tror ni?

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra