Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Ja i perioder har jag gjort det. Men min kuva kan man inte lita på alls. Nu när jag är gravid ser den lika ut som när jag inte var gravid. Frågade min läkare igår om detta och han sa att det är en skitkass metod. Just för att ifall man ska gå efter den metoden så måste man sova exakt samma timmar och på samma sätt, bla ha bla ha. Men det finns säkert vissa som det funkar klockrent för.
Jag sover olika timmar och mellan olika tider.
Igår låg min temp på 37 grader och idag på 36,3.
:)
Hej!
Nu behöver jag hjälp! Idag fick jag ett helt extremt migränanfall, fick gå akut till läkaren för att få starkare medeiciner än vanliga värktabletter. Det gick så långt att jag började kräkas och har sedan legat som en grönsak i sängen i flera timmar. Hade mycket migrän när jag var yngre, men senast jag kände som idag var nog femton år sen. Hur som helst, de två återkommande frågorna var 1) Om jag var stressad 2) Om jag var gravid.
Jag slutade med Cerazette i mellandagarna 2016, fick mens 13/1. Ganska logiskt då att jag borde ha ägglossning nu i dagarna, men har ätit minipiller så pass länge att jag inte har någon aning om hur cykeln ser ut. Har ej haft mens på flera år.
Nu när jag skulle kissa såg jag en liten rosa flytning i trosorna? Vad kan det vara? Och kan det hänga ihop med migränanfallet? Har haft lite extra ont i bröstvårtorna också sedan i förrgår typ.
Förvirrad minst sagt.
Hej!
Nu behöver jag hjälp! Idag fick jag ett helt extremt migränanfall, fick gå akut till läkaren för att få starkare medeiciner än vanliga värktabletter. Det gick så långt att jag började kräkas och har sedan legat som en grönsak i sängen i flera timmar. Hade mycket migrän när jag var yngre, men senast jag kände som idag var nog femton år sen. Hur som helst, de två återkommande frågorna var 1) Om jag var stressad 2) Om jag var gravid.
Jag slutade med Cerazette i mellandagarna 2016, fick mens 13/1. Ganska logiskt då att jag borde ha ägglossning nu i dagarna, men har ätit minipiller så pass länge att jag inte har någon aning om hur cykeln ser ut. Har ej haft mens på flera år.
Nu när jag skulle kissa såg jag en liten rosa flytning i trosorna? Vad kan det vara? Och kan det hänga ihop med migränanfallet? Har haft lite extra ont i bröstvårtorna också sedan i förrgår typ.
Förvirrad minst sagt.
BIM+3
Yrsel, uppblåst mage, ömma bröstvårtor (och mycket mer utåtstående än vanligt) och ingen mens i sikte..
Vågar inte testa då jag är rädd för att det inte ska vara en bebbe där inne..
Vad tror ni?
Inte alls omöjligt att du är gravid, men än är det för tidigt för test känns det som. Avvakta några dagar och se hur det utvecklar sig. Är du fortfarande osäker på måndag så ring bm och hör hur det kan tänkas ligga till med dagar hit och dit ang äl och befruktning. Det hade jag gjort iallafall! Får hoppas du slipper migränen framöver..
Med lite eftertanke och googlade kan det ju givetvis vara en blödning i samband med ägglossning också.. Synd att killen jobbar natt både ikväll och imorrn då :P
Tack för svar! Hade blivit galet chockad om jag var gravid. Välkommet såklart men jag var inställd på extramys i helgen för jag tänkte det var äl-dags. Vi försöker inte ännu med att pricka exakt rätt och sånt där utan blir det så blir det. Sen kan jag ju som sagt haft äl tidigare än vad jag trott med tanke på att jag precis slutat med preventivmedel och kroppen försöker hitta rätt igen..
Tänker även att det är inbillning men känns lite överdrivet att inbilla fram migrän, kräkningar och blödning :P Har inte tänkt så mkt på graviditet sen jag fick senaste mensen.
OM det mot förmodan skulle vara en nidblödning, när kan man testa sig tro för att ändå få ett pålitligt resultat?
Generellt verkar det som att de flesta testar sig alldeles för tidigt innan BIM, enligt vad jag sett när jag surfat runt bland trådarna. Men om du räknar lite på äl och när ni hade oskyddat efter det så hade jag väntat ytterligare, kanske upp till en vecka, innan jag gjort ett test. Men som sagt, ring bm om du är osäker.
Håller med dig om att det känns lite överdimensionerat att psykiskt framkalla de åkommor du varit med om, men kroppen är onekligen en märklig maskin, så inget är omöjligt.
Jag är långt ifrån nån expert på området ska sägas, så mitt hetaste tips är att slå en pling till bm om du haft samma kör över helgen som hittills i veckan!
Lycka till :)
Jag är långt ifrån en expert jag med. Familjeliv och Google är mina livlinor i sånt här haha! Kollade upp det lite noggrannare och både migrän och blödning kan ha med äl att göra och med tanke på att jag hade mens för två veckor sen så borde det ju garanterat vara äl som framkallat symtomen :)
Den som lever får se, tack för dina tankar!