• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Virrepannan
    Elliot1 skrev 2017-01-29 23:23:56 följande:

Ja, alltså jag har läst endel om "pillermens" - blödningar som kommer efter pillerstopp men de brukar väl komma precis efter man slutar, min mens kom ju två veckor efter pillerstoppet och jag hade alla vanliga symptom, typ menssmärtor. Så jag tänkte att det var bra att mensen kom igång snabbt och sen räknade jag med att den skulle vara relativt regelbunden.. Känns skumt med mens igen nu två veckor senare. Svårt också att veta vilken av de två "mensarna" jag ska utgå ifrån nu när jag ska försöka få lite mer koll på min cykel..

Försöker tänka att "vi får se, kroppen kommer igång snart" men så svårt för man är ju lite otålig liksom.. :(

Hm, ja det låter lite skumt.. Ring bm och rådfråga, det hade jag gjort :)
  • 3hjärtan
    24årigtjejredoattblimamma skrev 2017-01-30 14:33:05 följande:

Igår fick jag plus på Stickan. Jag var såklart tvungen att ta ett till idag !

Hoppas ni andra också får eran efterlängtade plus snart.

Grattis!
  • Virrepannan
    24årigtjejredoattblimamma skrev 2017-01-30 14:33:05 följande:

Igår fick jag plus på Stickan. Jag var såklart tvungen att ta ett till idag !

Hoppas ni andra också får eran efterlängtade plus snart.

Gött, grattis :):)
  • Mia therese
    Rut86 skrev 2016-12-03 11:00:47 följande:

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

hej tjejer!
    Var tvungen ha med trådstartarens citat för det stämmer så väl! :)

Ny i tråden. La allt vad skydd heter efter nyår så nu kör vi. Kroppen började med att spela mig ett spratt med massa gravidsympton redan första cykeln. Bjöd på en 40 dagars cykel så man fick gå och undra en himla massa dagar (har lite oregelbunden cykel men mellan 28-32 dagar brukar den vara)

Känns som jag lite äldre än er andra men tyckte ändå jag passade in här :) Är 35 år.
    Håller tummarna för alla!
  • jhk88
    Mia therese skrev 2017-02-02 16:30:59 följande:

hej tjejer!

Ny i tråden. La allt vad skydd heter efter nyår så nu kör vi. Kroppen började med att spela mig ett spratt med massa gravidsympton redan första cykeln. Bjöd på en 40 dagars cykel så man fick gå och undra en himla massa dagar (har lite oregelbunden cykel men mellan 28-32 dagar brukar den vara)

Känns som jag lite äldre än er andra men tyckte ändå jag passade in här :) Är 35 år.

Jag fick liknande dig första cykeln, som var nu i januari, fick enormt många symtom och trodde att till 90% att jag var gravid men mensen kom på BIM :D

Denna längtan till plusset är helt otrolig stor! Kan knappt vänta tills jag får det där efterlängtade plusset på stickan <3

Lycka till med verkstaden! Håller tummarna för oss alla!
  • Elliot1
    Mia therese skrev 2017-02-02 16:30:59 följande:

hej tjejer!

Hej!

Slutade också efter nyår och fick precis som du - alla gravidsymptom man kan ha typ! Höll på att bli tokig.. :)

Mensen kom efter två veckor, kändes skönt. Dock fick jag mens igen två veckor efter det! Så nu har jag ingen aning om hur min cykel är, återstår att se!

Blir kul att följa dig eftersom vi började försöka samtidigt!! Dock försöker vi inte "på riktigt" än med koll på ägglossning och sånt utan blir det nåt så blir det nåt!

Lycka till! :)
  • Mia therese

Vi kör också lite, blir det så blir det. Vi har inte varit tillsammans så länge men känner båda två att det är VI. Fortfarande i nykära-stadiet så blir rätt mycket "mys" :) I stort sett varje dag förutom mens-dagarna så är väl höjden av otur om det inte blir något. :) ÄL 10 feb enl NC-appen.

Jag har inte käkat p-piller (eller annat) på 4 år så vi körde bara med kondom innan så jag har ingen cykel som måste återställas. Så det är skönt. Hur var det för er?

Lycka till du med!

Elliot1 skrev 2017-02-02 23:06:11 följande:
    Hej!

Slutade också efter nyår och fick precis som du - alla gravidsymptom man kan ha typ! Höll på att bli tokig.. :)

Mensen kom efter två veckor, kändes skönt. Dock fick jag mens igen två veckor efter det! Så nu har jag ingen aning om hur min cykel är, återstår att se!

Blir kul att följa dig eftersom vi började försöka samtidigt!! Dock försöker vi inte "på riktigt" än med koll på ägglossning och sånt utan blir det nåt så blir det nåt!

Lycka till! :)
  • Starlights

Åååhh... Antingen så har jag inte haft någon ägglossning denna månad, eller så har jag missat den helt med äl-stickorna.. Är det bäst att ta på morgonen? Har tagit på eftermiddagen några dagar, men har fått positivt utslag på äl-stickorna på kvällen i tidigare cykler så borde inte vara så svårt.. :-/ Hur snabbt sjunker det igen, så man riskerar att missa hela stegringen om man testar lite senare dagen efter?

• Elliot1
    Mia therese skrev 2017-02-03 10:32:18 följande:

Vi kör också lite, blir det så blir det. Vi har inte varit tillsammans så länge men känner båda två att det är VI. Fortfarande i nykära-stadiet så blir rätt mycket "mys" :) I stort sett varje dag förutom mens-dagarna så är väl höjden av otur om det inte blir något. :) ÄL 10 feb enl NC-appen.

Jag har inte käkat p-piller (eller annat) på 4 år så vi körde bara med kondom innan så jag har ingen cykel som måste återställas. Så det är skönt. Hur var det för er?

Lycka till du med!

Okej, jag tror det är bra att inte tänka för mycket. Blir så mycket spänningar då :) Dock ska man inre vara för säker, man läser ju om många som kämpar och kämpar och inte får till det. Så då är det klart man tänker mycket på det och räknar på ägglossning och sånt. Vi får se vart vi befinner oss om ett par månader, vi har inte bråttom men hade ju såklart varit välkommet om det tog sig ganska fort ;)

Perfekt med nykärstadiet, då är det ju precis som du säger - ren otur om det inte funkar.

Vad skönt att slippa återställa cykeln. Jag har haft minipiller i säkert 10 år så hag har ingen aning om hur min kropp fungerar just nu... :P
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra