Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Ja, alltså jag har läst endel om "pillermens" - blödningar som kommer efter pillerstopp men de brukar väl komma precis efter man slutar, min mens kom ju två veckor efter pillerstoppet och jag hade alla vanliga symptom, typ menssmärtor. Så jag tänkte att det var bra att mensen kom igång snabbt och sen räknade jag med att den skulle vara relativt regelbunden.. Känns skumt med mens igen nu två veckor senare. Svårt också att veta vilken av de två "mensarna" jag ska utgå ifrån nu när jag ska försöka få lite mer koll på min cykel..
Försöker tänka att "vi får se, kroppen kommer igång snart" men så svårt för man är ju lite otålig liksom.. :(
Igår fick jag plus på Stickan. Jag var såklart tvungen att ta ett till idag !
Hoppas ni andra också får eran efterlängtade plus snart.
hej tjejer!
Var tvungen ha med trådstartarens citat för det stämmer så väl! :)
Ny i tråden. La allt vad skydd heter efter nyår så nu kör vi. Kroppen började med att spela mig ett spratt med massa gravidsympton redan första cykeln. Bjöd på en 40 dagars cykel så man fick gå och undra en himla massa dagar (har lite oregelbunden cykel men mellan 28-32 dagar brukar den vara)
Känns som jag lite äldre än er andra men tyckte ändå jag passade in här :) Är 35 år.
Håller tummarna för alla!
hej tjejer!
Var tvungen ha med trådstartarens citat för det stämmer så väl! :)
Ny i tråden. La allt vad skydd heter efter nyår så nu kör vi. Kroppen började med att spela mig ett spratt med massa gravidsympton redan första cykeln. Bjöd på en 40 dagars cykel så man fick gå och undra en himla massa dagar (har lite oregelbunden cykel men mellan 28-32 dagar brukar den vara)
Känns som jag lite äldre än er andra men tyckte ändå jag passade in här :) Är 35 år.
Håller tummarna för alla!
Vi kör också lite, blir det så blir det. Vi har inte varit tillsammans så länge men känner båda två att det är VI. Fortfarande i nykära-stadiet så blir rätt mycket "mys" :) I stort sett varje dag förutom mens-dagarna så är väl höjden av otur om det inte blir något. :) ÄL 10 feb enl NC-appen.
Jag har inte käkat p-piller (eller annat) på 4 år så vi körde bara med kondom innan så jag har ingen cykel som måste återställas. Så det är skönt. Hur var det för er?
Lycka till du med!
Åååhh... Antingen så har jag inte haft någon ägglossning denna månad, eller så har jag missat den helt med äl-stickorna.. Är det bäst att ta på morgonen? Har tagit på eftermiddagen några dagar, men har fått positivt utslag på äl-stickorna på kvällen i tidigare cykler så borde inte vara så svårt.. :-/ Hur snabbt sjunker det igen, så man riskerar att missa hela stegringen om man testar lite senare dagen efter?
Vi kör också lite, blir det så blir det. Vi har inte varit tillsammans så länge men känner båda två att det är VI. Fortfarande i nykära-stadiet så blir rätt mycket "mys" :) I stort sett varje dag förutom mens-dagarna så är väl höjden av otur om det inte blir något. :) ÄL 10 feb enl NC-appen.
Jag har inte käkat p-piller (eller annat) på 4 år så vi körde bara med kondom innan så jag har ingen cykel som måste återställas. Så det är skönt. Hur var det för er?
Lycka till du med!