Inlägg från: Starlights |Visa alla inlägg
  • Starlights

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Hej. Vi har försökt i några månader. Blev gravid på tredje försöket, men i vecka sju har jag nu fått missfal.. Hade verkligen sett fram emot en sommarbebis. :(

Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta innan mensen och ägglossningen kommer igång, och man kan börja försöka igen? 

• Starlights

Känner mig extremt deppig också.. Är så himla ledsen för vårt missfall. Men det känns som att man liksom inte "har rätt" att vara ledsen för något som knappt var ett litet foster. Och ingen vet ju ens om att jag har varit gravid, så går bara runt och är ledsen i min egen bubbla.. Fick hör på jobbet idag att en av mina kollegor väntar sitt femte barn.. Livet kändes bara så himla orättvist då. Kunde inte ens säga grattis.. 

• Starlights
    Fjällsippa skrev 2016-12-07 19:51:01 följande:
    Förstår dig precis. Jag är också ledsen och det hjälper inte att "var femte graviditet slutar i missfall", "det ändå inte var meningen för det var något fel på fostret", "då vet ni iallafall att det går". Mest ledsen är jag över att jag nu är så himla orolig redan inför nästa gång, kommer typ inte kunna glädjas.
    Hjärta

På gynakuten sa de att vi skulle bli erbjudna ett tidigt ultraljud vid nästa graviditet i vecka 8-9, för att stilla oron lite.. Men vet ju inte ens om/när jag blir gravid igen.. Tänk om det tar flera månader, år.. Jag vill bara börja nu, nu, nu och bli gravid igen! Men som du säger, man kommer nog inte våga gläjas då heller..
  • Starlights
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-07 18:25:29 följande:
    Ja blir så ledsen för eran skull. Vi hoppas på att 2017 blir erat år. Ja håller alla tummar och tår för er <3
    Tack! <3 Hjärta
  • Starlights

Måste jag vänta på en mens efter missfall eller kan man bli gravid direkt efter utan en mens emellan? Eller är det dåligt? Kanske bra att vänta och låta kroppen "rensa ut" ordentligt emellan?? :o 

• Starlights
    Nacka11 skrev 2016-12-08 16:40:02 följande:

Skulle väl kunna vara några tidiga tecken?!?

Kan ju också vara rätt vanliga tecken på att mensen är på ingång.. :/

Men hoppas på plus!  Lycka till! :D

• Starlights

barnmorskan ringde nyss och sa att mitt hco i blodet har ökat sedan missfallet... :O Och att de eventuellt misstänker ett utomkveds.. ska åka in till jouren i morgon för att ta nytt blodprov.. Om det inte kommer ut av sig själv så måste jag opereras.. Åååh vill bara att det här ska vara över nu så att man kan få gå vidare och börja försöka igen...  Trodde liksom att det värsta hade varit.. Gråter

• Starlights
    Livetsgång skrev 2016-12-09 16:49:58 följande:
    Men gud så tråkigt att få sånna svar :(

Men ja nu är jag inte så insatt i utomkved och missfall men om du haft missfall borde ju HCG hormonet minskat och inte ökat väll? Förlåtom jag frågar du behöver absolut inte svara om det känns svårt <3 Har aldrig varit med om utomkveds eller medvetna missfall så har ju ingen koll alls :/

All styrka att det löser sig för dig <3 
    Ja det var därför dom nu misstänkte att det inte var ett missfall, utan ett utomkveds, eftersom hcg fortsatt att öka, men fortfarande var alldeles för lågt för att vara i vecka 8.. Har haft blödningar i nästan två veckor, så jag trodde liksom att allt hade kommit ut nu..  

Detta var min första graviditet. Och jag är så fruktansvärt rädd att de kommer operera mig och ta bort äggledaren.. Vill ju så gärna ha barn, nuu!
  • Starlights

Var på UL i söndags, då var livmodern tom, men den hade växt som om jag vore i vecka 8.. 

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra