mabs skrev 2016-12-06 21:28:55 följande:
Ja, verkligen, pirras i magen på mig med. Så himla kul att du kommit så långt att det är dags för äggplock snart.
V.51 har min läkare pratat om, han ringde kliniken när jag var där sist (då gjorde han ett ultraljud och såg 8-9 äggblåsor) och bokade in prel. men allt hänger på om min kropp reagerar "som den ska" efter sprutorna. Det återstår att se på fredag.
Jag mådde faktiskt hur bra som helst av nedregleringen. Inga biverkningar, tack och lov. Med sprutorna går det också bra. Känner inte av något förutom att själva läkemedlet svider som bara den. Bara att bita ihop :)
Gud så kul att det var 10 äggblåsor, inte mycket kvar alltså. Hur mår du själv med sprutorna? Känner du av några biverkningar?
Min läkare som vi går till är i Sthlm men vi ska göra vår IVF i Falun :)
Ja, det känns så skönt, att man äntligen är här. All väntan är ju värst tycker jag.
Vad spännande, hoppas det ser bra ut på fredag. Jag ska göra andra ultraljudet imorgon så får vi se hur det ser ut då :) Tror de bestämmer då om det blir måndag eller tisdag för äggplock. Jag hoppas det blir måndag! Då är jag ledig från jobbet också så det vore skönt. Har ni berättat för chef/kollegor?
Åh, vad skönt att du mådde så bra under nedregleringen!! Jag tycker att det funkar bra med sprutorna, inte så farligt som jag trodde det skulle vara! Orgalutranen svider en del men det är överkomligt.
Vad gör man inte för att få barn liksom :D