• I  väntan

IVF december 2016

Hej! Startar en tråd för alla som kommer göra IVF i december 2016. Någon som vill följas åt och stötta/peppa varandra? :) 

Lite kort om min bakgrund: Jag är 29 år och min man är 32. Vi har försökt bli gravida i snart två år och inga fel har hittats på oss. Vi har testat Letrozol i fem månader och ska nu påbörja IVF. Jag kommer köra kort protokoll och börjar med Gonal-F imorgon kväll... Äggplock preliminärt v. 50.

Hoppas på den bästa julklappen till jul - ett plus! :)

Fler??

• Svar på tråden IVF december 2016
  • I  väntan
    KajsaStina123 skrev 2016-12-13 20:22:36 följande:

Hej!

Nu hittade jag hit , och läste om det jag frågade på andra tråden. Hoppas verkligen att dina blodvärden blir bättre. Och jag förväntar mig att få ont på torsdag:-/!! Men får helt enkelt ta det bara..

Hoppas allt ser bra ut för dig på fredag, håller tummarna!

Ska du ha äggplock på torsdag KajsaStina? Det kommer gå bra! :)
  • I  väntan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-13 20:19:45 följande:

Vad spännande :) imorgon blir er stora dag :) håller tummarna

Det är ganska oförändrat här. Molvärken är konstant, men ibland känns den mer och blir då direkt orolig för missfall. Så jobbigt ändå att vänta på det :/

Tack!! <3

Försök bara slappna av, njut av känslan att vara gravid :) Molvärk är vanligt vid graviditet har jag hört. Kram!
  • mabs
    I väntan skrev 2016-12-13 18:09:05 följande:

Jag var också jättetrött igår men hade inte så ont. Vad skönt med 11 ägg. och att 7 blev befruktade, det är ju jättebra!:D Konstigt att det skiljer sig så mellan klinikerna, jag får veta först imorgon på ET hur många ägg som blev befruktade. Och jag får göra ET efter två dagar. 

Varför tror dem att blodvärderna inte är så bra, är det pga IVF-behandlingen? Krya på dig!

Jag vet inte så mycket om överstimulering, men tror man blir vätskefylld i buken, så magen svullnar upp... Jag känner inte att det är så på mig. Håller tummarna för oss att vi inte ska bli överstimulerade!:)

Jag känner mig också typ som förstoppad. Magen är väldigt hård eller stram eller vad man ska säga. Är också öm och lite ont i vissa ställningar, lite när jag går nu.

Kram!

Så spännande! Har tänkt på dig hela morgonen. Under mitt äggplock i måndags minns jag att jag sa till sköterskan "det är en till tjej som har äggplock idag i Jönköping, hoppas det går bra för henne" och sköterskan skrattade. Sen kom jag på att det faktiskt är Linköping :p Jag vet inte om det va medicinerna som pratade men jag tänkte på dig och önskade att allt skulle gå bra, hur som, hoppas allt går bra idag med! 

De tog blodprov på plats och om jag minns rätt (svårt att komma ihåg efter medicineringen) så sa hon att det berodde på hormonsprutorna. Och risken för blodpropp fanns så bäst att ta blodförtunnande. Och sen den där tabletten som hämmar utsöndringen av ett hormon. 

Okej, vad "bra" att någon annan har samma symtom, Trodde det hade blivit något fel hos mig. Hoppas du har orken att skriva om ditt ET. Så spännande <3

• mabs
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-13 20:15:25 följande:
    Stackars dig med blodvärdet. Men kommer gå bra ska du se :)

Jag tror man bli uppsvullen, får feber och allmänt ont i magen om man blir överstimulerad. Är dock inte helt säker.

Tack snälla! 

Läste att du hade molvärk, och precis som 'i väntan' sa så är det vanligt. Försök att tänka på annat, ja det låter så klyschigt men det är typ det enda man kan göra i såna här tillfällen. Försöka att slappna av och njuta av stunden. Jag håller tummarna för dig! Det här ska gå såå bra! Det ÄR vår tur nu :) 

• mabs
    KajsaStina123 skrev 2016-12-13 20:22:36 följande:
    Hej!

Nu hittade jag hit , och läste om det jag frågade på andra tråden. Hoppas verkligen att dina blodvärden blir bättre. Och jag förväntar mig att få ont på torsdag:-/!! Men får helt enkelt ta det bara..

Hoppas allt ser bra ut för dig på fredag, håller tummarna!

Åå hej vad kul att du hittade hit! Tack snälla! Såg att du hade skrivit i Synarela tråden :) 

Plocket kändes ju, men det bästa av allt är ju att du får smärtlindrande och att om du ber om mer är sköterskan snabb med att ge dig mer! Du får lugnande om du vill. Visst skulle du till Linné? 

Såå bra att du fick ta ledigt utan att behöva förklara varför, förstår din situation. Inte mkt kvar till torsdag. Det kommer gå bra, det vet jag! När det är över får du en sådan bra känsla att du har klarat av det. Hoppas det blir insättning för dig på lördag med:)

• I  väntan
    mabs skrev 2016-12-14 12:23:27 följande:

Så spännande! Har tänkt på dig hela morgonen. Under mitt äggplock i måndags minns jag att jag sa till sköterskan "det är en till tjej som har äggplock idag i Jönköping, hoppas det går bra för henne" och sköterskan skrattade. Sen kom jag på att det faktiskt är Linköping :p Jag vet inte om det va medicinerna som pratade men jag tänkte på dig och önskade att allt skulle gå bra, hur som, hoppas allt går bra idag med! 

De tog blodprov på plats och om jag minns rätt (svårt att komma ihåg efter medicineringen) så sa hon att det berodde på hormonsprutorna. Och risken för blodpropp fanns så bäst att ta blodförtunnande. Och sen den där tabletten som hämmar utsöndringen av ett hormon. 

Okej, vad "bra" att någon annan har samma symtom, Trodde det hade blivit något fel hos mig. Hoppas du har orken att skriva om ditt ET. Så spännande <3

Hej Mabs, vad gullig du är som tänkte på mig och berättade om mig på äggplocket, det värmde mitt hjärta, hihi <3
    Tyvärr dock när vi kom till Linköping idag så kollade de med ultraljud och såg att jag var överstimulerad så det blev inget ET idag. Vi blev jätteledsna och besvikna:(

Hoppas det går bättre för er!! Håller tummarna!

För vår del blir det FET troligtvis i februari. Känns som en evighet att vänta så länge, när man var så inställd på att det skulle bli nu. Det positiva var i alla fall att 12 ägg hade blivit befruktade. Nu ska de odlas vidare till dag 5 och sedan fryses de fina ner. Hoppas att vår lilla bebis finns bland dessa...

• mabs
    I väntan skrev 2016-12-14 17:07:52 följande:

Hej Mabs, vad gullig du är som tänkte på mig och berättade om mig på äggplocket, det värmde mitt hjärta, hihi <3
    Tyvärr dock när vi kom till Linköping idag så kollade de med ultraljud och såg att jag var överstimulerad så det blev inget ET idag. Vi blev jätteledsna och besvikna:(

Hoppas det går bättre för er!! Håller tummarna!

För vår del blir det FET troligtvis i februari. Känns som en evighet att vänta så länge, när man var så inställd på att det skulle bli nu. Det positiva var i alla fall att 12 ägg hade blivit befruktade. Nu ska de odlas vidare till dag 5 och sedan fryses de fina ner. Hoppas att vår lilla bebis finns bland dessa...

Nee usch vad tråkigt!! Sänder en massa styrkekramar till er! Ni får vara ledsna och besvikna. Det bästa är ju att ni har hela 12 ägg som blivit befruktade! Det är ju jättebra :) Jag förstår att det är svårt att tänka positivt nu, speciellt om man har gått runt och smått planerat (svårt att undvika kan jag själv tycka), och det är okej. Man får vara ledsen och arg och besviken. Snart kommer du över den känslan och kan se såå fram emot februari. Kanske finns det en mening med detta, kanske är er fina bebis inte redo förrän i februari. 

Skriv av dig här om du känner att du vill ha stöd, jag och många andra finns här :) 

Kram <3

• KajsaStina123
    I väntan skrev 2016-12-14 10:52:21 följande:

Ska du ha äggplock på torsdag KajsaStina? Det kommer gå bra! :)

Hej!

Ja imorgon bitti är det äggplock,,, är så nervös för det!!!!!!!

Läste att du blev överstimulerad, vad tråkigt när det inte blir som man vill o tänkt sig. Men se fram emot februari istället, det är ju inte så jätte långt dit. Och om jag förstår rätt så blir väl inte processen lika lång då om du fått några ägg befruktade och "bara" ska sätta in dom?..en Kram till dig iaf.
  • KajsaStina123
    mabs skrev 2016-12-14 12:32:40 följande:

Åå hej vad kul att du hittade hit! Tack snälla! Såg att du hade skrivit i Synarela tråden :) 

Plocket kändes ju, men det bästa av allt är ju att du får smärtlindrande och att om du ber om mer är sköterskan snabb med att ge dig mer! Du får lugnande om du vill. Visst skulle du till Linné? 

Såå bra att du fick ta ledigt utan att behöva förklara varför, förstår din situation. Inte mkt kvar till torsdag. Det kommer gå bra, det vet jag! När det är över får du en sådan bra känsla att du har klarat av det. Hoppas det blir insättning för dig på lördag med:)

Hej!

Japp jag ska t Linné imorgon bitti!!!!! Nervöst!!!! Ska försöka sova nu så det är över ngn ggn !
  • mabs
    KajsaStina123 skrev 2016-12-14 21:34:31 följande:
    Hej!

Japp jag ska t Linné imorgon bitti!!!!! Nervöst!!!! Ska försöka sova nu så det är över ngn ggn !
    Hur har det gått ? :)
Svar på tråden IVF december 2016