• I  väntan

IVF december 2016

Hej! Startar en tråd för alla som kommer göra IVF i december 2016. Någon som vill följas åt och stötta/peppa varandra? :) 

Lite kort om min bakgrund: Jag är 29 år och min man är 32. Vi har försökt bli gravida i snart två år och inga fel har hittats på oss. Vi har testat Letrozol i fem månader och ska nu påbörja IVF. Jag kommer köra kort protokoll och börjar med Gonal-F imorgon kväll... Äggplock preliminärt v. 50.

Hoppas på den bästa julklappen till jul - ett plus! :)

Fler??

• Svar på tråden IVF december 2016
  • KajsaStina123
    mabs skrev 2016-12-25 09:59:16 följande:

Ååå grattis!!! Igår på ruvardag 8 tog jag ett gravtest, är också gravid!!! Är SÅ glad. Vet inte liksom hur jag ska hantera min glädje. Det va tårar blandat med skratt och allt möjligt igår. Hoppas så innerligt att vi alla får behålla våra små <3

BergOchDalbanan: Hur går det för dig? Är du hemma från semestern nu? :)

Grattis Mabs !!! Vad underbart för er

Testade du med det du fick med dig? El ngt annat? Usch jag är så nervös......det känns som om mensen är på väg för min del....:-/......jag hoppas hoppas hoppas inte det. Vet inte om det är ngn idé att kolla än, är bara på dag 9 nu och satte in ett 2 dagars ju. Visst satte du in ett 5 dagars?

Är så där lite orolig i magen som jag brukar bli före mens...men hoppas att det är all julmat som gör det...usch för denna väntan....
  • mabs
    KajsaStina123 skrev 2016-12-25 15:59:59 följande:
    Grattis Mabs !!! Vad underbart för er

Testade du med det du fick med dig? El ngt annat? Usch jag är så nervös......det känns som om mensen är på väg för min del....:-/......jag hoppas hoppas hoppas inte det. Vet inte om det är ngn idé att kolla än, är bara på dag 9 nu och satte in ett 2 dagars ju. Visst satte du in ett 5 dagars?

Är så där lite orolig i magen som jag brukar bli före mens...men hoppas att det är all julmat som gör det...usch för denna väntan....

Taaack!!

Jag testade med både det jag fick med mig samt clearblues vanliga gravtest. Igår köpte jag även clearblues digitala där det stod gravid 1-2 veckor :D.

Jag va också så där orolig i magen, och från ruvardag 4 började jag få rätt så ont i magen, på ruvardag 5 va jag helt bombsäker på att mensen skulle komma. Det gjorde ont, precis som mensvärk samt hade illamående som jag brukar ha när mensen är på väg.

Ge inte upp hoppet än, när hade du testdag?

Precis, jag satte in ett 5 dagars, har officiell testdag den 30/12.

Jag håller alla tummar och tår för dig!

• mabs
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-25 11:16:10 följande:
    Grattis till plusset :))) bästa julklappen :)

Hur mår du?

För mig går det bra, är hemma och illamåendet kom i torsdags, hehe. Även tröttheten har slagit till. Är supertrött mellan 12-15 på dagarna. Blir spännande att jobba i detta tillstånd. Haha.

Är fortfarande orolig för missfall samt att hjärtat ej ska slå. Men försöker se det som något positivt att illamåendet kommit nu, måste ju betyda att den växer därinne?

Tack!! Ja eller huuur! :)

Jag har lite molande värk, till och från, annars mår jag bra :)

åå så bra att du fått ett "bevis" eller tecken eller vad man nu ska kalla det haha tänk att man kan bli glad över illamående :D

Jag förstår din känsla, känner detsamma. Har verkligen tagit ut glädjen i förväg känns det som, men det får jag göra känner jag, jag vill vara glad, för mig själv och för alla andra som plussat. När blir det ultraljud för dig? Så himla spännande!

• BergOchDalbanan1985
    mabs skrev 2016-12-26 08:43:38 följande:

Tack!! Ja eller huuur! :)

Jag har lite molande värk, till och från, annars mår jag bra :)

åå så bra att du fått ett "bevis" eller tecken eller vad man nu ska kalla det haha tänk att man kan bli glad över illamående :D

Jag förstår din känsla, känner detsamma. Har verkligen tagit ut glädjen i förväg känns det som, men det får jag göra känner jag, jag vill vara glad, för mig själv och för alla andra som plussat. När blir det ultraljud för dig? Så himla spännande!

Åh så spännande :)

Har ultraljud inbokad 4/1, så snart så :) nervöst
  • jan14

Grattis till plussen, vilka julklappar ni fått!! :D

Hoppas ul går bra <3

• KajsaStina123
    mabs skrev 2016-12-26 08:06:21 följande:

Taaack!!

Jag testade med både det jag fick med mig samt clearblues vanliga gravtest. Igår köpte jag även clearblues digitala där det stod gravid 1-2 veckor :D.

Jag va också så där orolig i magen, och från ruvardag 4 började jag få rätt så ont i magen, på ruvardag 5 va jag helt bombsäker på att mensen skulle komma. Det gjorde ont, precis som mensvärk samt hade illamående som jag brukar ha när mensen är på väg.

Ge inte upp hoppet än, när hade du testdag?

Precis, jag satte in ett 5 dagars, har officiell testdag den 30/12.

Jag håller alla tummar och tår för dig!

Tack! Det låter hoppfullt att du också kände likadant....jag har också mått lite illa till o från, MEN tänker att det är julmaten då...... det blir ju lite väl mkt gott nu... testdagen jag fick var 2 januari. Men vi ska fira nyår i Sthlm hos kompisar och tänkte testa innan dess....är jag gravid så borde väl testet visa +, tänker att jag borde få mens idag el imorgon enligt min sista mens. Och idag är det "ruvardag" 12... men kan Lutinus också skjuta på mensen?
  • mabs
    KajsaStina123 skrev 2016-12-28 06:05:57 följande:
    Tack! Det låter hoppfullt att du också kände likadant....jag har också mått lite illa till o från, MEN tänker att det är julmaten då...... det blir ju lite väl mkt gott nu... testdagen jag fick var 2 januari. Men vi ska fira nyår i Sthlm hos kompisar och tänkte testa innan dess....är jag gravid så borde väl testet visa +, tänker att jag borde få mens idag el imorgon enligt min sista mens. Och idag är det "ruvardag" 12... men kan Lutinus också skjuta på mensen?

Hej hur går det, har du hunnit testa än? 

Vad gäller lutinus så har jag ingen aning om den kan skjuta på mensen tyvärr.

Hoppas på ett plus för dig!! 

• KajsaStina123
    mabs skrev 2016-12-30 09:03:31 följande:

Hej hur går det, har du hunnit testa än? 

Vad gäller lutinus så har jag ingen aning om den kan skjuta på mensen tyvärr.

Hoppas på ett plus för dig!! 

Hej!!

Testade imorse och Jag är gravid! ! !!

Såååå glad!! Och samtidigt chockad , trodde inte det skulle funka! Nu är nästa steg att det får vara kvar istället

Den bästa lite försenade julklappen någonsin

Gott Nytt År på dig!
  • mabs
    KajsaStina123 skrev 2016-12-30 14:17:58 följande:
    Hej!!

Såååå glad!! Och samtidigt chockad , trodde inte det skulle funka! Nu är nästa steg att det får vara kvar istället

Gott Nytt År på dig!

åååå grattiiiiisss!!! Så himla kul! Jag hoppas vi båda får behålla de små Hjärta

Gott nytt år!! 

• BergOchDalbanan1985
    KajsaStina123 skrev 2016-12-30 14:17:58 följande:

Hej!!

Gott Nytt År på dig!

GRATTIS, vad kul :))) vilket bra avslut på året :)
Svar på tråden IVF december 2016