• jan14

IVF december 2016

Precis genomgått vår tredje och sista IVF-behandling (ÄP 5/12 å insatt 7/12). Ska egentligen inte testa försen 22/12, men efter att det där välbekanta molande började, kunde jag inte låta bli att testa idag..

Det känns om det smärtar mig mer än maken (å det känns som han inte helt förstår känslan?). Vi lyckades faktiskt få 2 embryon till frysen denna gången, men det känns tveksamt sätta hoppet till dessa?

Vad gör man när tredje gången inte går vägen?? I årsskiftet 16/17 har vi försökt få barn i 3 år...

• jan14
    mabs skrev 2016-12-20 20:02:08 följande:

Hej! 

Åå jag blir så ledsen för din skull :( en dum fråga kanske men är du helt säker på att det är kört? Har du gjort ett till test?

Man är ju så olika och din partner är säkert ledsen men kanske inte kan visa det på samma sätt ? Pratar ni mycket med varandra om just det här? Har du någon att prata med? Jag tänker mer någon professionell som är van vid såna här situationer.

Jag vet inte vad man gör, men jag vet att du inte ska ge upp än. Jag är glad att ni har 2 embryon till frysen, och det ger lite hopp ändå. 

Styrkekramar till dig!!

Tack <3 

Blev mens av det så småningom tyvärr... TD idag och tog ett andra test, som visade negativt. Pratat med sjukhuset och och ska börja med ÄL-stickor efter nästa mens så vi kan pricka in en FET  och jag kan inte annat än hoppas att det tar sig! 

Läkarkontakt innan FET men som du säger, kanske bra att prata med någon också. De har ju ändå folk på sjukhuset som inte bara är insatta utan också har med sig erfarenheten kring assisterad befruktning och allt runt i kring... :) 

Tack!

• jan14
    Angelinap skrev 2016-12-22 18:47:00 följande:

Är på ruvardag 9 och graviiiid!!! Äntligen, så lycklig.

Har haft flera misslyckade ivf och även fött ett missbildat foster i 6 1/2 månad. Så ett tungt bagage och nu äntligen! Vi gjorde ett fet????

WOW, grattis!!!!!! 

Hoppas det går hela vägen denna gången, håller alla tummar och tår! 

Hur långt efter sista behandlingen var det du gjorde FET? 

• jan14

Grattis till plussen, vilka julklappar ni fått!! :D

Hoppas ul går bra <3

• jan14
    BergOchDalbanan1985 skrev 2017-01-04 20:59:20 följande:

Hur går det för er tjejer?

Jag var på vul idag och allt såg bra ut, litet hjärta som flimrade :)

Grattis!!! :D

När var det du gjorde insättningen, tänker hur långt det gått..? =)

• jan14
    BergOchDalbanan1985 skrev 2017-01-05 23:12:52 följande:

Tack :) hade ju önskat att alla här i tråden skulle fått positiva besked dock :(

Gjorde insättning den 1a dec, femdagars blastocyst så är nu i v 7+5. Hoppas nu det håller i sig bara.

Hur mår du??

Vi gjorde insättning om de va 5 dec... Tyvärr tog det sig inte, men vi luckades få 2 till frysen iaf :) så nu väntar vi på nästa mens för att sedan kunna börja med ÄL-test och sätta in äggen i min naturliga cykel.

Ofrivillig barnlöshet, under samma tid som vänner hunnit skaffa både 1 och 2 barn, så smådeppigt här.. Kul höra att det finns de som det går bra för iaf!!
  • jan14
    BergOchDalbanan1985 skrev 2017-01-05 23:12:52 följande:

Tack :) hade ju önskat att alla här i tråden skulle fått positiva besked dock :(

Gjorde insättning den 1a dec, femdagars blastocyst så är nu i v 7+5. Hoppas nu det håller i sig bara.

Hur mår du??

Vi gjorde insättning om de va 5 dec... Tyvärr tog det sig inte, men vi luckades få 2 till frysen iaf :) så nu väntar vi på nästa mens för att sedan kunna börja med ÄL-test och sätta in äggen i min naturliga cykel.

Ofrivillig barnlöshet, under samma tid som vänner hunnit skaffa både 1 och 2 barn, så smådeppigt här.. Kul höra att det finns de som det går bra för iaf!!
  • jan14
    BergOchDalbanan1985 skrev 2017-01-07 09:15:32 följande:
    Det är ju super att ha två i frysen, då kommer det gå jättebra ska du se :)

Var det förra försöket färskförsök? Fick du ta lutinus också?

Usch jag känner exakt samma sak, försök så länge att de par som inte ens hade träffats när vi började försöka redan har hunnit få barn. Hoppas det är vår tur snart och att allt går bra :)

När plusset kom så började nästa oroa som jag inte riktigt var beredd på att den skulle vara så stark, missfallsoron och oron att det ska vara ngt fel på blivande fostret. Kan inte riktigt glädjas helt än åt att vara gravid, tror inte på det än. Hoppas det vänder :)

Tror du inte det vänder när du gjort ul och ser att allt är ok? Hoppas det iaf så du kan njuta av graviditeten! 

Ja, än så länge har jag bara fått färska tillbaka/insatta och då tagit liotinus. Så lite kul att få något till frysen nu :) 

Tack, vi hoppas oxå!! 

Svar på tråden IVF december 2016