• I  väntan

IVF december 2016

Hej! Startar en tråd för alla som kommer göra IVF i december 2016. Någon som vill följas åt och stötta/peppa varandra? :) 

Lite kort om min bakgrund: Jag är 29 år och min man är 32. Vi har försökt bli gravida i snart två år och inga fel har hittats på oss. Vi har testat Letrozol i fem månader och ska nu påbörja IVF. Jag kommer köra kort protokoll och börjar med Gonal-F imorgon kväll... Äggplock preliminärt v. 50.

Hoppas på den bästa julklappen till jul - ett plus! :)

Fler??

• Svar på tråden IVF december 2016
  • BergOchDalbanan1985
    mabs skrev 2016-12-14 12:26:22 följande:

Tack snälla! 

Läste att du hade molvärk, och precis som 'i väntan' sa så är det vanligt. Försök att tänka på annat, ja det låter så klyschigt men det är typ det enda man kan göra i såna här tillfällen. Försöka att slappna av och njuta av stunden. Jag håller tummarna för dig! Det här ska gå såå bra! Det ÄR vår tur nu :) 

Tack snälla :) det är verkligen vår tur nu :)

Hur mår du nu?
  • BergOchDalbanan1985
    I väntan skrev 2016-12-14 17:07:52 följande:

Hej Mabs, vad gullig du är som tänkte på mig och berättade om mig på äggplocket, det värmde mitt hjärta, hihi <3

Tyvärr dock när vi kom till Linköping idag så kollade de med ultraljud och såg att jag var överstimulerad så det blev inget ET idag. Vi blev jätteledsna och besvikna:(

Hoppas det går bättre för er!! Håller tummarna!

För vår del blir det FET troligtvis i februari. Känns som en evighet att vänta så länge, när man var så inställd på att det skulle bli nu. Det positiva var i alla fall att 12 ägg hade blivit befruktade. Nu ska de odlas vidare till dag 5 och sedan fryses de fina ner. Hoppas att vår lilla bebis finns bland dessa...

Hej I väntan, känner verkligen med dig och förstår besvikelsen <3 det blev 2månader väntan för oss också pga överstimulering. Känns så orättvist när det ENDA man gjort under lång tid är att just vänta. Men tiden kommer gå fort, lovar. Dessutom så finns ju risken att bli så väldigt sjuk om du skulle blivit gravid nu när du är överstimulerad så är ju värt väntan.

För mig nu när insättningen väl har varit så har jag nästan glömt bort all väntan, himla skumt det där. Nu är det ny väntan istället.

Hur mår du av överstimuleringen?

Imorgon är min officiella testdag, så håller tummarna nu att det ser bra ut. Hade också en lång flygresa igår som är jag osäker på om det kan påverka embryot? Nu ligger jag i en solstol i Karibien och håller tummarna.
  • BergOchDalbanan1985
    KajsaStina123 skrev 2016-12-14 21:17:06 följande:

Hej!

Ja imorgon bitti är det äggplock,,, är så nervös för det!!!!!!!

Läste att du blev överstimulerad, vad tråkigt när det inte blir som man vill o tänkt sig. Men se fram emot februari istället, det är ju inte så jätte långt dit. Och om jag förstår rätt så blir väl inte processen lika lång då om du fått några ägg befruktade och "bara" ska sätta in dom?..en Kram till dig iaf.

Välkommen KajsaStina123 :)

Håller tummarna för ditt äggplock idag :) kommer gå super!
  • KajsaStina123
    mabs skrev 2016-12-15 11:24:05 följande:

Hur har det gått ? :)

Hej!

Det har gått bra !, fick både lugnande och Alvedon och morfin (tror jag), det var ngn trevlig cocktail iaf , så det var inte så läskigt. Gjorde lite ont när han stack in nålen, men jag överlevde!! Och dom är så otroligt gulliga där och det hjälpte också till att bli lugnare. Tror dom fick ut 6 ägg.....så jag hoppas verkligen att de blir befruktade. De tinade upp min sambos spermier och de hade börjat simma igen så jag hoppas hoppas att äggen blir befruktade nu. Helt otroligt att ngt som varit nedfryst i snart 7 år kan börja leva igen!?...

Dom skulle ringa imorgon och berätta hur det blev och om vilken tid på lördag för insättning. Om denna delen också går bra dvs...

Hur går det själv? Hur mår du?
  • KajsaStina123
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-15 16:10:49 följande:

Välkommen KajsaStina123 :)

Håller tummarna för ditt äggplock idag :) kommer gå super!

Hej!

Och tack ! Äggplocket gick bra, bättre och lugnare än jag trodde, men fick ju hjälp av lite medicin , nu väntar jag på samtal imorgon om äggen blivit befruktade, då blir det återföring på lördag. Hoppas hoppas....

Och du får lycka till m ditt test och ha en himla skön semester! !!
  • KajsaStina123

Hej allihopa!

Hur går det för er? Hoppas det går så bra det bara går för er allihopa.

Idag ringde kliniken och berättade att 4 ägg av de 6 de fick ut var mogna, 3 av dom är befruktade....det var ju inte så många men jag hoppas det räcker...

Så imorgon kl 12 ska dom återinföra ett ägg, och resten ner i frysen. Nu hoppas jag att detta går vägen!!

Kram på er allihopa.

• BergOchDalbanan1985
    KajsaStina123 skrev 2016-12-16 23:14:23 följande:

Hej allihopa!

Hur går det för er? Hoppas det går så bra det bara går för er allihopa.

Idag ringde kliniken och berättade att 4 ägg av de 6 de fick ut var mogna, 3 av dom är befruktade....det var ju inte så många men jag hoppas det räcker...

Så imorgon kl 12 ska dom återinföra ett ägg, och resten ner i frysen. Nu hoppas jag att detta går vägen!!

Kram på er allihopa.

Hej :)

Åh vad spännande! Känner på mig att det kommer gå super. Minst 2 av de tre kommer vara tiptop säger ju statistiken ??

Här är allt oförändrat, inte ett enda symptom än förutom humörsvängningar och aningens ömma bröst. Vill ha symptom nuuu :)

Lycka till imorgon, ska tänka på er vid 12 :)

Kram
  • mabs
    Hej tjejer! 
    Tyvärr har jag varit illamående (pga av medicinen) de här dagarna så har inte orkat skriva något. Idag mår jag dock mkt bättre. Och idag gjorde de nämligen en insättning.  Känns sååå pirrigt. Hur ska man orka vänta i hela 14 dagar innan man gör testet?? Hur gjorde du BergOchDalbanan1985? Och förresten, njuuut av din semester. Av solen och av den lilla krabaten i magen :)
    Jag tänker på dig 'I väntan'. Hoppas du mår bra.
    KajsaStina123: Så bra att äggplocket gick bra för dig och kul att vi hade insättning samma dag :) Jag hoppas att det har gått bra för dig. Idag berättade läkaren att tre ägg ska frysas ner, ett väntar de med ytterligare en dag för odling, och ett stoppade de in i mig. Så totalt 5 blev det tillslut (eller kanske 4, vi får se vd odlingen säger) :)
    Så kul att följa er resa! Kram på er
  • BergOchDalbanan1985
    mabs skrev 2016-12-17 15:35:18 följande:
    Hej tjejer! 
    Tyvärr har jag varit illamående (pga av medicinen) de här dagarna så har inte orkat skriva något. Idag mår jag dock mkt bättre. Och idag gjorde de nämligen en insättning.  Känns sååå pirrigt. Hur ska man orka vänta i hela 14 dagar innan man gör testet?? Hur gjorde du BergOchDalbanan1985? Och förresten, njuuut av din semester. Av solen och av den lilla krabaten i magen :)
    Jag tänker på dig 'I väntan'. Hoppas du mår bra.
    KajsaStina123: Så bra att äggplocket gick bra för dig och kul att vi hade insättning samma dag :) Jag hoppas att det har gått bra för dig. Idag berättade läkaren att tre ägg ska frysas ner, ett väntar de med ytterligare en dag för odling, och ett stoppade de in i mig. Så totalt 5 blev det tillslut (eller kanske 4, vi får se vd odlingen säger) :)
    Så kul att följa er resa! Kram på er
    Hej och grattis till ruving :) såå spännande. Hur är blodvärdena nu? Ska du ta lutinus efter insättning?

Förhoppningsvis blir det inga mer turer för dig till Falun nu då :) bor du i Sthlm?

Jag testade redan dag 5.. Embryot var då 10 dagar och jag såg ett väldigt svagt streck redan då till min förvåning. Strecket blev sen starkare och starkare. Ska ta ett digitalt nu i helgen och se om det slagit om till 3+, hade 2-3v förra helgen.

(Däremot så är det nog inte bra att testa så tidigt egentligen, låg chans att det visar positivt ju och då blir man bara besviken i onödan. Jag fick ett infall då jag såg att en annan tjej som gjort insättning samma dag som mig fått ett streck 5 dagar efter).

Blir galen på att jag inte har några symptom än. Vet att jag inte borde önska mig illamående, men lite skulle ju inte skada ;)

Åå håller tummarna nu för att vi alla här i tråden får plus (när insättning väl är gjord) och att vi får behålla de små och inte råka ut för missfall :)
  • KajsaStina123

Hej hopp!!!

Nu är det på plats, hoppas jag!!!:-/!! Känns nervöst och som du säger Mabs hur ska man kunna vänta så länge m att testa. ?? Jag fick 18 dagars väntan.. fick du också med dig ett test hem?

Det blev 1 ägg tillbaka och 1 till frysen. Så hoppas innerligt att denna lille stannar kvar. Helt sjukt, fick se den på en skärm..4 celler som låg ihop.. kan inte förstå att ngt så litet kan bli en bebis till slut.

Men vill inte sväva iväg på molnen redan, törs inte...

Jag är den som säger och tror att vi ska falla på ngt av stegen vi tar medan min sambo säger "det kommer gå bra"... så kanske ska våga lyssna och tro på det...

Svar på tråden IVF december 2016