• I  väntan

IVF december 2016

Hej! Startar en tråd för alla som kommer göra IVF i december 2016. Någon som vill följas åt och stötta/peppa varandra? :) 

Lite kort om min bakgrund: Jag är 29 år och min man är 32. Vi har försökt bli gravida i snart två år och inga fel har hittats på oss. Vi har testat Letrozol i fem månader och ska nu påbörja IVF. Jag kommer köra kort protokoll och börjar med Gonal-F imorgon kväll... Äggplock preliminärt v. 50.

Hoppas på den bästa julklappen till jul - ett plus! :)

Fler??

• Svar på tråden IVF december 2016
  • Angelinap

Massa frågetecken , iPhone! Håller tummar för er alla- ge inte upp!!! Jag vet hur tungt allt är när det inte blir som man önskar. Vi har kämpat, gråtit massor, tyckt att allt varit meningslöst osv. Jag känner med er alla och hoppas att ni alla hittar kraft!!!

• Hejhopp132

Jag undrar hur många dagar ni ska vänta från isättning till testdag? Får för mig att det är lite olika? Finns det någon anledning?

(testdag 27/12, 18 dagar efter isättning. Vårat 2:a ivf försök denna höst)

• jan14
    Angelinap skrev 2016-12-22 18:47:00 följande:

Är på ruvardag 9 och graviiiid!!! Äntligen, så lycklig.

Har haft flera misslyckade ivf och även fött ett missbildat foster i 6 1/2 månad. Så ett tungt bagage och nu äntligen! Vi gjorde ett fet????

WOW, grattis!!!!!! 

Hoppas det går hela vägen denna gången, håller alla tummar och tår! 

Hur långt efter sista behandlingen var det du gjorde FET? 

• BergOchDalbanan1985

Har haft flera misslyckade ivf och även fött ett missbildat foster i 6 1/2 månad. Så ett tungt bagage och nu äntligen! Vi gjorde ett fet????

Grattis vad roligt :)) vilken härlig julklapp :)

Hur mår du? Några symptom?
  • BergOchDalbanan1985
    Hejhopp132 skrev 2016-12-23 10:07:16 följande:

Jag undrar hur många dagar ni ska vänta från isättning till testdag? Får för mig att det är lite olika? Finns det någon anledning?

(testdag 27/12, 18 dagar efter isättning. Vårat 2:a ivf försök denna höst)

Hej, min testdag blev 15 dagar efter insättning av blastocyst. Hade du ett två eller tredagars embryo kanske?
  • Hejhopp132
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-23 10:26:50 följande:

Hej, min testdag blev 15 dagar efter insättning av blastocyst. Hade du ett två eller tredagars embryo kanske?

Ja, ett tredagars.. Men tycker ändå att det verkar variera. Ruvardag 15 idag. Julafton i morgon.. Ni kanske förstår suget att veta och isf ge den finaste julklappen till sambon...

Svårt!
  • BergOchDalbanan1985
    Hejhopp132 skrev 2016-12-23 14:16:55 följande:

Ja, ett tredagars.. Men tycker ändå att det verkar variera. Ruvardag 15 idag. Julafton i morgon.. Ni kanske förstår suget att veta och isf ge den finaste julklappen till sambon...

Svårt!

Du har inte testat än? :) duktigt att kunna vänta
  • Hejhopp132
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-23 15:20:42 följande:

Du har inte testat än? :) duktigt att kunna vänta

Nej jag har hållt mig. Förra gången fick jag inte ens chansen att testa då jag började blöda dag 11... Så jag har typ varit inställd på att det ska hända igen..
  • mabs

Ååå grattis!!! Igår på ruvardag 8 tog jag ett gravtest, är också gravid!!! Är SÅ glad. Vet inte liksom hur jag ska hantera min glädje. Det va tårar blandat med skratt och allt möjligt igår. Hoppas så innerligt att vi alla får behålla våra små <3

BergOchDalbanan: Hur går det för dig? Är du hemma från semestern nu? :)

• BergOchDalbanan1985
    mabs skrev 2016-12-25 09:59:16 följande:

Ååå grattis!!! Igår på ruvardag 8 tog jag ett gravtest, är också gravid!!! Är SÅ glad. Vet inte liksom hur jag ska hantera min glädje. Det va tårar blandat med skratt och allt möjligt igår. Hoppas så innerligt att vi alla får behålla våra små <3

BergOchDalbanan: Hur går det för dig? Är du hemma från semestern nu? :)

Grattis till plusset :))) bästa julklappen :)

Hur mår du?

För mig går det bra, är hemma och illamåendet kom i torsdags, hehe. Även tröttheten har slagit till. Är supertrött mellan 12-15 på dagarna. Blir spännande att jobba i detta tillstånd. Haha.

Är fortfarande orolig för missfall samt att hjärtat ej ska slå. Men försöker se det som något positivt att illamåendet kommit nu, måste ju betyda att den växer därinne?
Svar på tråden IVF december 2016