mabs skrev 2016-12-13 13:59:24 följande:
Hej tjejer och tack BergOchDalBanan1985! Nu äntligen har jag ork att skriva till er. Mådde rätt så dåligt igår av smärta efter äggplocket, och sov nästan hela dagen. Äggplocket gick bra, det gjorde ju så ont men som ni också har skrivit så var det hanterbart (med en massa smärtlindrande haha). Jag minns ej hur många blåsor de sa att jag hade men de fick ut 11 ägg i alla fall :) Det är jag glad för. Ännu gladare är jag över samtalet i morse om att det blev 7 befruktade ägg. Så nu ska jag till kliniken på lördag. BergOchDalBanan1985, du hade helt rätt, de har öppet på lördag för insättning :D En tråkig sak är att mina blodvärden inte såg så bra ut. Så nu får jag ta blodförtunnande läkemedel i form av sprutor samt en tablett som ska hämma utsöndringen av ett visst hormon, och som tyvärr gör att man blir illamående, trött samt en känsla av yrsel. Så idag är jag hemma från jobbet för att få vila.
En fråga till er bara, hur vet man om man är överstimulerad? Jag ska i för sig till min läkare på fredag för att göra VUL samt ta blodprov för att se om jag är överstimulerad, men vad är typiska symtom?
I väntan: Hur mår du idag? Jag känner mig typ förstoppad och har ont i båda sidorna av magen. Ibland gör det så ont att jag behöver byta ställning i soffan eller om jag hukar mig ner för att ta upp något.
Jag var också jättetrött igår men hade inte så ont. Vad skönt med 11 ägg. och att 7 blev befruktade, det är ju jättebra!:D Konstigt att det skiljer sig så mellan klinikerna, jag får veta först imorgon på ET hur många ägg som blev befruktade. Och jag får göra ET efter två dagar.
Varför tror dem att blodvärderna inte är så bra, är det pga IVF-behandlingen? Krya på dig!
Jag vet inte så mycket om överstimulering, men tror man blir vätskefylld i buken, så magen svullnar upp... Jag känner inte att det är så på mig. Håller tummarna för oss att vi inte ska bli överstimulerade!:)
Jag känner mig också typ som förstoppad. Magen är väldigt hård eller stram eller vad man ska säga. Är också öm och lite ont i vissa ställningar, lite när jag går nu.
Kram!