BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-06 22:22:50 följande:
Jag var också supernervös inför äggplocket. Hade ställt in mig på det värsta. Men tycker ändå att det gick väldigt bra. Fick ordentligt med smärstillande och var väldigt 'borta' av medicinerna. Man är inte riktigt vid medvetande. Jag tyckte dock att det gjorde ont ändå och vet att jag bad om mer smärstillande flera gånger. Det tog 35min för mig så tror att de var tvunga att fylla på mer pga det. Men det är helt klart hanterbart. Som extrem mensvärk egentligen.
Hade också en trevlig sköterska bredvid som pratade med mig undertiden vilket underlättade
(Min man däremot höll på att svimma (som att det var honom det var synd om, haha), han tyckte inte det såg så vidare trevligt ut med nålen så fick lägga sig på golvet och vila lite)
Efter ägguttaget mest molvärk - men också det hanterbart. Tips att ha en värmedyna eller liknande hemma. Kommer behövas. Dagen efter kände jag nog inte så mycket. Var dock svullen 1v efter. Hade 26 äggblåsor de tömde och fick massa vätska i buken efteråt.
Åker ni till Falun för ägguttag och sen till Stockholm samma dag efter ägguttaget? Imponerande att klara av det avståndet :)
Haha kan tänka mig att min man kommer reagera likadant. Men vad skönt att du fick mer smärtstillande när du bad om det och att det gick att hantera smärtan så att säga. Tack för att du berättar och för tipset. Underlättar för mig! Vad gör man åt vätskan i buken?
Ja precis, ägguttag i Falun och sen Stockholm för att träffa läkaren :) Lång sträcka men det är det värt :)
Hur känner du dig? Jag vet att det är tidigt än och att testdagen är den 16 som du skrev men förutom ömma bröst, känner du annat? Förresten inte mkt kvar till den 16, eller det känns kanske som en evighet.. åå pirras i magen! Hoppas alla som får göra en IVF hamnar på plussidan snart!