• Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2017-01-07 21:01:56 följande:

Åhh, vilket datum ska ni fika?

Låter som ni hade intressanta förutsättningar för dop :P

Så det har slagit ut rejält nu i sthlm!?

Skitvirus.. Jobba 1,5v till sen ska jag undvika alla förkylda :)

Nånstans kring 23/1. Är du på?

Mycket spännande, men blev som sagt ändå bra!

Japp. Gick ut världens larm på Nyhetsmorgon för ett par, tre dagar sedan. Fattar inte hur jag skall kunna sysselsätta storebror de dagar han inte går på dagis, nu när vi måste undvika folksamlingar i allmänhet och öppna förskolan i synnerhet. XD
  • Loppan84

Fasen idag ska vi träffa släkten och alla dsgisbarnen och jag är nojig deluxe för RS. Vill inte att någon ska ta i honom eller hålla honom men min man säger att så länge de är friska och tvättar händerna vill han inte säga det. Hjälp! Jag förgås typ av oro nu. Har ont i magen. Förstår att det har växt ut av proportioner men så är det nu

• Sagan12345
    Symetrical skrev 2017-01-08 11:35:56 följande:

Nånstans kring 23/1. Är du på?

Mycket spännande, men blev som sagt ändå bra!

Japp. Gick ut världens larm på Nyhetsmorgon för ett par, tre dagar sedan. Fattar inte hur jag skall kunna sysselsätta storebror de dagar han inte går på dagis, nu när vi måste undvika folksamlingar i allmänhet och öppna förskolan i synnerhet. XD

Jag är kanske på :)

Uuu jäkla virus.. Känner mig också riktigt nojig över att lillen kommer bli smittad när folk vill komma på besök.

Du får hitta en liten backe långt ifrån alla andra där storebror kan åka pulka och leka i snön lr nått sånt :)

Smittorisken borde väl vara lägre utomhus?!
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2017-01-08 11:58:04 följande:

Fasen idag ska vi träffa släkten och alla dsgisbarnen och jag är nojig deluxe för RS. Vill inte att någon ska ta i honom eller hålla honom men min man säger att så länge de är friska och tvättar händerna vill han inte säga det. Hjälp! Jag förgås typ av oro nu. Har ont i magen. Förstår att det har växt ut av proportioner men så är det nu

Hur gick de idag? Var folk friska av de ni märkte?
  • Loppan84
    Sagan12345 skrev 2017-01-08 17:57:56 följande:

Hur gick de idag? Var folk friska av de ni märkte?

Nej de jäklarna lovade och svor att de var så friska och barnen hade knappt på dagis efter jul och yada yada yada. Sen när vi kom dit så gick ena ungen och hostade och min svåger gick och snorade. Var inte mycket stt göra mer än försöka hålla distans men blir så sur. Är så trött på att ingen tar en på allvar för de tror att av bara överdriver och säger/tänker typ "RS virus fanns ju när vi hade spädbarn också, det är inte så farligt" men de fattar ju inte att det är ett extremår. Har god lust att gå i ide med min bebis ny och komma ut i vår
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2017-01-08 19:55:33 följande:

Nej de jäklarna lovade och svor att de var så friska och barnen hade knappt på dagis efter jul och yada yada yada. Sen när vi kom dit så gick ena ungen och hostade och min svåger gick och snorade. Var inte mycket stt göra mer än försöka hålla distans men blir så sur. Är så trött på att ingen tar en på allvar för de tror att av bara överdriver och säger/tänker typ "RS virus fanns ju när vi hade spädbarn också, det är inte så farligt" men de fattar ju inte att det är ett extremår. Har god lust att gå i ide med min bebis ny och komma ut i vår

Jäkligt respektlöst :( Det är ju inte dom som kommer få ta hand om er lilla om han blir smittad.. Håller tummarna att er lilla håller sig frisk
  • Loppan84

Hur ammar ni andra nu? Han har sista tre dygnen plötsligt radikalt ändrat ätmönster. Från varannan till var tredje timme dagtid till snarare var fjärde till var femte timme. På natten bara en matning vid ca 4 (sista för kvällen ca 21, sen 4 och sen 7-tiden). Innan var det snarare 3-4 per natt med sista kvällsmålet 21 sen 00,02,04,06 och kanske vaknade till runt 08.

Är bara orolig att han så plötsligt ändrat mönster. Sover också mer på dagarna (igår 3,5 timme i vagnen på eftermiddag idag 3 och så 1 timmars lurar innan och efter). Men verkar inte slö när han är vaken utan äter, ler och tittar runt på allt.

Är det normalt att de kan ändra både ät- och sovmönstee så mycket en dag plötsligt? 10 veckor är han.

• Loppan84
    Sagan12345 skrev 2017-01-08 22:43:23 följande:

Jäkligt respektlöst :( Det är ju inte dom som kommer få ta hand om er lilla om han blir smittad.. Håller tummarna att er lilla håller sig frisk

Ja de är snälla människor, men väldigt tanklösa. Tänker sig aldrig för - är alltid lite kaos med dem Så det var därför jag va lite orolig på förhand och visade ju sig att jag hade rätt också. Är inte så rädd för att han ska bli sjuk annars men det här rs-viruset med andningsproblem gör mig livrädd. Han har redan besvärlig hosta och väldigt mycket slem, förmodligen pga reflux.

Hur är det med dig nu? Längesen man "såg" till dig
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2017-01-08 17:56:41 följande:

Jag är kanske på :)

Uuu jäkla virus.. Känner mig också riktigt nojig över att lillen kommer bli smittad när folk vill komma på besök.

Du får hitta en liten backe långt ifrån alla andra där storebror kan åka pulka och leka i snön lr nått sånt :)

Smittorisken borde väl vara lägre utomhus?!

Absolut, utomhus känns mycket tryggare! Dock gäller det att det inte är alltför kallt då, eftersom lilleman inte mår bra av att vara ute för länge isf. Verkar som tur var som att det skall vara betydligt mildare den här veckan än förra! ':D

Jag var betydligt nojigare för rs med storebror, då han föddes 24/1 och därför var nyfödd när det var den värsta rs-perioden, precis som din och eids bebis kommer att vara. :-/ Vi var benhårda på att ingen som var förkyld fick träffa honom och de med dagisbarn träffade vi ute och tog en promenad med. Fördelen med när det är första är ju att man inte behöver gå ut på samma sätt om man inte vill. Sen är man ju ändå mest bara hemma (förutom lite små promenader) första veckorna med bebis och då kommer vi ju vara inne i mars för er del. Men mitt råd är att våga vara lite pjoskig! Det är faktiskt ens barns hälsa det handlar om och då förefaller allt annat trivialt.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2017-01-08 19:55:33 följande:

Alltså förlåt mig nu, men jag blir så förbannad på sånt. Så fruktansvärt respektlöst! Och på ett vis ännu värre med de som själva har barn. Man tycker ju att de borde förstå bättre..!? Idioti!

Min kompis sina fick rs när han var 7 veckor och de fick läggas in pga hans andningssvårigheter. Dessutom har han efter det varit extremt sjuk av sig och åkt på varenda infektion i boken! (Rotavirus, öroninflammation x antal ggr, magsjuka varenda gång det gått, förkylningar som avlöst varandra, samt scharlakansfeber två gånger!)
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend