Mammor från Tempar/Fertility Friend
Let's move on
Let's move on
Loppan: Ja exakt :( men det är väl snart måndag igen.
GästenT: Fast det sägs ju så olika om det där. Visst är det illa med RS virus i år och visst är det illa om de smittad (ovanligt med riktigt allvarliga konsekvenser när de är så stora som 2-3 månader dock). Men det är fortfarande inte så stor risk att bli smittad genom luften. Det krävs ganska mycket för att "droppsmitta" smittas (att någon smittad nyser eller hostar inom en och en halv meter). Så jag inte så orolig för folksamlingar i sig. Kontaktsmitta är däremot vanligare (att man tar på något eller någon som är smittat/d). Så när vi är på stan är jag extremt noga med handhygienen och vad jag tar på. Trycker t.ex. aldrig på en hissknapp och sen tar i t.ex. nappen. Har även handsprit med mig. Inte lika bra som två och vatten, men något tar det väl. Sen, den allra vanligaste smittkällan - barn och vuxna män känner. Inga sjuka ska röra vid barnet (förutom de som måste, t.ex. föräldrarna) och allra helst ska även alla friska som tar i barnet tvätta händerna först. Mest smittas man ju innan man känner av det. Detta blev långt, men så resonerar iaf jag :)
Dock är vi förkylda allihopa just nu, så jag är kanske ingen förebild :P
Var det någon som hade tankar om rs-viruset?
Såg nu att ni också skrivit on Rs-viruset nu. Jag är så nervös efter att en kompis och EB i min mammagrupp har blivit inlagda med sina små för att få andningshjälp. Jag vill inte träffa nån typ och särskilt inte dagisbarn så har ju problemet med min mans brors familj som jag skrev i ovan. Vad tänker ni? Är jag i paranoid?
Min bästis var bortrest nästa vecka, och veckan efter det kan inte jag. Så kommer den 23e. Vi kan väl se när det närmar sig när och om vi får till en fikaträff
Plus larmet om extremt utbrott av rs i hela Stockholmstrakten då. Perfekt timat med dopet! XD
I övrigt hoppas jag att allt är bra, sagoskog! <3
Supertrevligt om du och magen också kommer på fikan, eid!
Klart du kan köra i Sthlm, Gästen!
Önskar också att ni bott närmre, Eagle och sagoskog! :-*
Nu skall jag gå och hoppa från Västerbron. Over and out! ;1)
Hahaha symetrical. Gör inte det är du snäll
Hoppas ni får ett fint dop!
Hur ska alla andra görs med dop? Vi garn inre bestämt oss än, men måste nog ta tag i det där typ igår. Så vore kul att höra hur alls andra tänker.
Såg nu att ni också skrivit on Rs-viruset nu. Jag är så nervös efter att en kompis och EB i min mammagrupp har blivit inlagda med sina små för att få andningshjälp. Jag vill inte träffa nån typ och särskilt inte dagisbarn så har ju problemet med min mans brors familj som jag skrev i ovan. Vad tänker ni? Är jag i paranoid?
Hur ska alla andra görs med dop? Vi garn inre bestämt oss än, men måste nog ta tag i det där typ igår. Så vore kul att höra hur alls andra tänker.
Plus larmet om extremt utbrott av rs i hela Stockholmstrakten då. Perfekt timat med dopet! XD
I övrigt hoppas jag att allt är bra, sagoskog! <3
Supertrevligt om du och magen också kommer på fikan, eid!
Klart du kan köra i Sthlm, Gästen!
Önskar också att ni bott närmre, Eagle och sagoskog! :-*
Nu skall jag gå och hoppa från Västerbron. Over and out! ;1)