Mammor från Tempar/Fertility Friend
Let's move on
Let's move on
Eagle- lider med dig verkligen! Det är tufft nog som det är att bara vara nybliven mamma så man ska inte behöva stå ut med extra problem som du har :( hoppas verkligen du lyckas sova ordentligt snart. Vore skönt om det höll i sig att han inte vill äta så ofta på natten.
Värst vad ni rasar i vikt härinne. Det gjorde jag också med första barnet, not so much den här gången. De första två veckorna typ så tappade jag nästan 10 kg (av nästan 30...), så det var väl barn med tillbehör och lite vätska antar jag, för sen tog det stopp. Nu är han 8 veckor och jag har väl gått ner 2 kg till... går onekligen långsammare den här gången. Extra drygt när jag varit så inställd på att allt bara skulle rinna av mig eftersom det gick så lätt förra gången :( har känt mig lite halvdeppig över det, men det är ju mina höga förväntningar som förstör, så försöker tänka om nu och har satt upp lite mer långsiktiga mål istället.
Och ja... enda gången man hinner kika in här och läsa igenom och uppdatera ordentligt är visst när man inte kan sova på natten. Har en liten grabb med 39 graders feber, men lika glad som vanligt är han min lilla solstråle som bara skrattar när jag sitter och tycker synd om honom.
Och ja... enda gången man hinner kika in här och läsa igenom och uppdatera ordentligt är visst när man inte kan sova på natten. Har en liten grabb med 39 graders feber, men lika glad som vanligt är han min lilla solstråle som bara skrattar när jag sitter och tycker synd om honom.
Vilken tur ni har som gått ner så mkt ja har bara gått ner 5 kg O har 10 kvar jag tror de amningen som hjälpt er....
Jag var hos läkaren igår O fick nya tabletter som är anti Depp och ska hjälpa med sömn... vill inte ta men tror ja måste har även fått remiss till psykolog... just nu träffar jag en terapeut...
Alltså - för tydlighetens skull - konserten är inställd, om nån undrar över varför vi nu inte skulle ha barnvakt längre
Värst vad ni rasar i vikt härinne. Det gjorde jag också med första barnet, not so much den här gången. De första två veckorna typ så tappade jag nästan 10 kg (av nästan 30...), så det var väl barn med tillbehör och lite vätska antar jag, för sen tog det stopp. Nu är han 8 veckor och jag har väl gått ner 2 kg till... går onekligen långsammare den här gången. Extra drygt när jag varit så inställd på att allt bara skulle rinna av mig eftersom det gick så lätt förra gången :( har känt mig lite halvdeppig över det, men det är ju mina höga förväntningar som förstör, så försöker tänka om nu och har satt upp lite mer långsiktiga mål istället.
Stackars lilla sjuklingen. Är han förkyld eller bara febrig? Kör du näsfrida? Läste detta tips om att skölja ner snoret istället för att suga ut det från en läkare - och det funkade toppen:
www.barnakuten.nu/bebisar/en-nastappt-bebis-kan-inte-andas-eller-ata/
Godingen då! <3
Förstår att det känns tungt att inte rasa lika fort den här gången, men det kanske bara är bra!? Så att allt hinner med, liksom. Du får tänka positivt, att sommaren är långt borta ännu. Fina du. Tycker absolut att du skall go all in för att försöka få bukt med detta nu. Så skall du se att kilona kommer att försvinna i samma takt som du börjar må bättre igen. <3Säger som sajocawa; klart ni skall ha barnvakt ändå och hitta på nåt annat. Fly fältet medan ni kan!!! ;-D
Bra artikel Loppan! :) Alltid bra stt ha i bakhuvudet.
Fasiken va jobbigt med feber och sjuka bäbisar. Gud va jag hoppas att vi klarar oss ett tag till. Lite snorig har hon varit men inge katastrof.