• Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

Igårkväll var relativt smärtfritt med bara en kvart panikskrik, så tror definitivt vi är igenom språnget. Enligt wonder week slutar det idag - sjukt hur bra det stämmer ibland

Men sista två nätterna har han ätit 4 respektive 5 gånger :-O Trodde vi var igenom den tiden, brukar bara äta en gång per natt sista veckorna. Hoppas inte det är här dör att stanna. Nån annan som haft en plötslig tillbakagång i att börja äta mkt på nätterna? Några tips på vad man kan göra?

• eid
    eagle87 skrev 2017-01-21 21:30:20 följande:

Har pratat me min man O han e bättte O mer förstående nu... de ska ringa mig på måndag kl 11 från mental health team O göra upp en plan så måste bara klara mig tills dess... vad gör ni när ni inte kan sova?
    Lillen blev omskärd idag värsta dagen i mitt liv

Vad ont det gör att läsa att du har det så tufft :( Bra att du delar med dig och är öppen här med oss så du inte bara håller alla jobbiga känslor inombords. Hoppas verkligen att du får ordentlig och bra hjälp på måndag nu, ingen ska behöva må så dåligt som du gör <3 Styrkekramar till er!
  • eagle87

Sov bättte igår så mår mycket böttte idag. Vaknade ofta men lyckades somna om.... har varit ute på stan med bebis idag... såklart finns ångesten där tex om han vaknar börjar gråta mitt i en affär / restaurang o inte går o trösta men i övrigt mår jag ok.... sömn gör så stor skillnad... ni som har bebisar som sover hela natten tex sagoskog vaknar du ofta fortfarande? Våran kille sover oftast 12-09 nu utan mat... äter 9 O somnar om till 12... känner lite dåligt samvete att hans läggtid är så sent men de har bara blivit så...

• Loppan84
    eagle87 skrev 2017-01-22 21:20:59 följande:

Sov bättte igår så mår mycket böttte idag. Vaknade ofta men lyckades somna om.... har varit ute på stan med bebis idag... såklart finns ångesten där tex om han vaknar börjar gråta mitt i en affär / restaurang o inte går o trösta men i övrigt mår jag ok.... sömn gör så stor skillnad... ni som har bebisar som sover hela natten tex sagoskog vaknar du ofta fortfarande? Våran kille sover oftast 12-09 nu utan mat... äter 9 O somnar om till 12... känner lite dåligt samvete att hans läggtid är så sent men de har bara blivit så...

Äh du behöver inte ha dåligt samvete - han är ju då liten och har inte dygnsrytm ännu. Han sover ju när han är trött . hud vad skönt att du mår bättre, förstår verkligen att det är skönt med sömn. Och jätteviktigt att komma ut lite, visste inte att du inte varit ute innan eller hade panik av det? Kanske det har bidragit lite till din depp om du kanske känt dig lite isolerad också?

Imorgon ska du till läkare/psykolog va? Du måste uppdatera här efter. Lycka till <3
  • Loppan84

Eagle hur har det gått? Håller tummarna att allt är bra.

Tjejer i Sthlm - jag är i Sthlm nu men har haft den värsta resan i världshistorien (blev åksjuk som jag aldrig blivit på tåg förr, spydde hel vägen och bebis sov inte på 6 timmar). Så behöver morgondagen på att ta det lugnt bägge två. Sen är det sjukt dåligt med tid med alla som man ska hinna träffa, särskilt nu när ingen sett lilla plutten. Sorry sorry men kan vi inte försöka få till en träff i vår ellee sommar istället - brukar va längre än jag är nu och då är det ju lättare att hinna ses också. Puss

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2017-01-24 23:18:10 följande:

Tjejer i Sthlm - jag är i Sthlm nu men har haft den värsta resan i världshistorien (blev åksjuk som jag aldrig blivit på tåg förr, spydde hel vägen och bebis sov inte på 6 timmar). Så behöver morgondagen på att ta det lugnt bägge två. Sen är det sjukt dåligt med tid med alla som man ska hinna träffa, särskilt nu när ingen sett lilla plutten. Sorry sorry men kan vi inte försöka få till en träff i vår ellee sommar istället - brukar va längre än jag är nu och då är det ju lättare att hinna ses också. Puss

Det låter vettigt! Här hemma är både jag och bebis krassliga fortfarande, så hade ändå inte kunnat följa med pga risk att smitta er andra och era små.

Bara att hojta till när du har planer på att komma nästa gång!
  • GästenT

Shit stackars er! Hoppas ni får vila upp er idag och att Sthlms resan blir mysig! :)

Tycker det låter som en bra idé att försöka ses nästa gång! :)
  • GästenT

Måste också säga att idag ringde dom från både spec. BVC och barn spec. Läkaren. Ang hennes skrikande. Visste knappt att det fanns så många instanser. Haha. Vi ska börja testa med lactulos eftersom hon bajsar så sällan och det är såååå segt. Sen tillbaka och diskutera reflux om 1 månad om det inte blivit bättre. Hon har senaste veckorna börjat hosta och kräkas i sömnen också. Tror dock inte refluxen är boven men bra att dom vill kolla noggrant. Hennes mage är som en enda gasboll så tror mer det är den som spökar. Läkaren sa att det var vääääääldigt mycket gaser i den när vi var där och hon vaknar ju gallskrikandes om dagarna när hon väl somnar på mig.

• sagoskog
    GästenT skrev 2017-01-25 11:28:04 följande:

Måste också säga att idag ringde dom från både spec. BVC och barn spec. Läkaren. Ang hennes skrikande. Visste knappt att det fanns så många instanser. Haha. Vi ska börja testa med lactulos eftersom hon bajsar så sällan och det är såååå segt. Sen tillbaka och diskutera reflux om 1 månad om det inte blivit bättre. Hon har senaste veckorna börjat hosta och kräkas i sömnen också. Tror dock inte refluxen är boven men bra att dom vill kolla noggrant. Hennes mage är som en enda gasboll så tror mer det är den som spökar. Läkaren sa att det var vääääääldigt mycket gaser i den när vi var där och hon vaknar ju gallskrikandes om dagarna när hon väl somnar på mig.

Bra att det försöker hitta en lösning. Vill bara inflika en grej med laktulos. Mina barn har fått det, jag har tagit det och jag ger det mycket i arbetet. Det är en bra medicin, men den kan vara mycket gasbildande och det är väldigt individuellt hur mycket besvär man får av det. Blir det värre med gaserna så be om något annat. Det finns andra alternativ i sf.
  • Iskristall

Åh åksjuka är inte kul!

Bara hojta till nästa gång du är i sthlm. Vi har haft fullt upp den här veckan. Födelsedagskalas, bvc och amningscentrum. Och vi har kvar ett kalas och första mammagruppsträffen som startar på fredag, så vi har nog me saker också!
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend