Mammor från Tempar/Fertility Friend
Let's move on
Let's move on
Hej!
Hoppas ni alla mår bra:) hur sov era små i början? Vår tjej som blir 2 veckor på torsdag vägrar att sova själv på natten utan måste ligga nära mig i sängen. Vi har testat med babynestet mellan mig och min sambo, men hon blir smått panikslagen så snart vi lägger ner henne där. Vi har väldigt långa "försök att varva ner rutiner" för att få henne så trött som möjligt för att hon inte ska orka sträva emot att läggas i nestet, men icke.. några tips? :)
Hej!
Hoppas ni alla mår bra:) hur sov era små i början? Vår tjej som blir 2 veckor på torsdag vägrar att sova själv på natten utan måste ligga nära mig i sängen. Vi har testat med babynestet mellan mig och min sambo, men hon blir smått panikslagen så snart vi lägger ner henne där. Vi har väldigt långa "försök att varva ner rutiner" för att få henne så trött som möjligt för att hon inte ska orka sträva emot att läggas i nestet, men icke.. några tips? :)
Hej!
Hej
Hur gör ni på natten när ni liggammar? Kravlar ni upp i halvsittande läge för att rapa efteråt lr hur gör ni för att rapa?
Jag tycker lilleman vaknar till för mycket om jag ska rapa honom halvsittande.
Hej
Hur gör ni på natten när ni liggammar? Kravlar ni upp i halvsittande läge för att rapa efteråt lr hur gör ni för att rapa?
Jag tycker lilleman vaknar till för mycket om jag ska rapa honom halvsittande.
Tyvärr måste jag ibland jobba mycket för rapandet på natten, ibland tar det lååång tid för han sover ju bara vidare så måste försöka rapa honom i sömnen. men har har problem med illamående och utan rap kommer det tillbaka mycket värre senare när han inte vill ligga ner så har lärt mig att bita ihop. Jag liggammar och sover typ genom det men efter måste jag sätta oss bägge upp och försöka rapa honom över axeln. Går inte det på en stund brukar jag lägga honom på mage på mitt bröst och lägga mig ner snett bakåt (lutar mot kuddar och täcken) och stryka på ryggen nedifrån och upp. Går inte det heller brukar jag typ somna där men då får han ju ligga på mage ett tag och det hjälper också föe att pressa ur luften Ver inte om alla andra måste hålla på så mycket på natten men så är det för oss iaf
Hej!
Låter som du får böka endel.
Ska försöka hitta någon metod som fungerar. Förhoppningsvis behöver han inte vara helt upprätt för att kunna rapa. Ska testa lägga honom på mage på mitt bröst
Tips för närhetstörstande barn Eid och GästenT- köp en sovpåse på Ikea praktisk av många skäl (inte minst att de inte kan sparka täcke över huvudet) men framförallt genidraget att värma i torktumlare eller med hårfön och de ligger omslutna i värme när man lägger ner dem Testat två gången ikväll och funkade strålande
Också tips till dig Pinnipedia för det var väl vi som snappade om att de kasade runt i sängen? Vi fick sovpåsen i fredags och sen dess ligger han mycket mer still (även om han vänder sig lite sidlängs fortfarande, men iaf inte en boll längst Bern i sängen)